Skip to main content

गाउँको कथा व्यथा

गाउँको कथा व्यथा

गाउँ खाली खाली छ बरै
गाउँ खाली खाली छ
गाउँमा खोई को बसेका छन्
पढेलेखेका मान्छे शहर पसेका छन्
जान्ने बुझ्ने मान्छे राजधानीमा रमाएका छन्
जो कमाउने हो त्यतै कमाएरका छन्
जे कारोबार चलाउने हो त्यतै चलाएका छन्
जे उद्योग धन्दा खोल्ने हो त्यतै खोलेका छन्
युवा युवती खेती गर्न डलरको
लाइन लाएर
सात समुन्द्र पारि धाएका छन्
संम्झेर आफ्नो गाउँ घर
आफ्नो रस्ती बस्ती
आफ्नो घर परिवार
कहाँ सित्तिमित्ति फर्केर आएका छन्
उतै दुख सुख जिन्दगी बिताएका छन्
कोही कोही देश संझेर फर्के पनि
कोही कोही बासकमा बन्द भएर फर्के पनि
गाउँमा जमेर बस्ने भनेको त उही
हिंडडुल गर्न नसक्ने बयोबृद्ध माता पिता न हुन्
हजुर आमा हजुर हजुर बुबा न हुन्
उही खुट्टा नलागेका बच्चा बच्ची न हुन्
लाटा लुला लंगडा कुृँजा खोरंडा अन्धा काना बहिरा मानव आकृति न हुन्
कतै इलाज नपाएर ओछ्यान परेका रोगी न हुन्
कतै खोज तलाश नगरिएका लावारिस आत्माहरू न हुन्
अशिक्षित अशक्त असक्षम अयोग्य नागरिक न हुन्
घाइते योद्धा न हुन्
दुख बिमार भए भने कोही बृद्ध आमा बृुबाहरू
साना साना बालक बालिकाहरू
नागरिक भएर पनि अनागरिक भएका प्राणीहरू
टाढै कतै अस्पताल पुराउने. मान्छे पाउन गाह्रो छ
अकालमा जान सक्दछ मान्छेको ज्यान
अकाल मै गएको छ मान्छेको ज्यान
गाउँ घरमा
खोला टोलामा
मर्दो पर्दो पर्दा कतै गाउँमा
लाश उठाउने मान्छे पनि पाउन गाह्रो छ
दुई खुट्टामा उभिने पृुरुष नभएर कतै
महिलाहरू मात्र मलाम गएको गाउँ पनि हाम्रै हो
देश पनि हाम्रै हो
कति कष्टमा छ गाउँ घर आज
कति सकसमा छ गाउँ घर आज
कति संकटमा छ गाउँ घर आज
खेतबारीहरू बाझै पल्टेका छन्
कैयौं गोठहरूमा गाई भैंसी देख्न दुर्लभ भएको छ
कैयौ भेंडीगोठमा भेंडाहरूको दर्शन पाउन गाह्रो भएको छ
बाख्राका खोरहरूमा माकृराले जालो लगाएको छ
कुृखुराका खोरहरूमा धमिराले गोलो लगाएको छ
गाउँ नै बसाई सरेको जस्तो देखिन्छ कतै कतै त
मशानघाट पल्टेको जस्तै देखिन्छ गाउँ घर कतै कतै त
पहिरोले पुरे जस्तो देखिन्छ कुनै गाउँ घर त
खोलो बाढीले बढारेको जस्तो देखिन्छ कुनै कुनै गाउँ घर त
आँधी तुफानले उडाएको जस्तो देखिन्छ कुनै कुनै गाउँ बस्ती त
भूकम्पले खण्डहर बनाएको जस्तो देखिन्छ कुनै कुनै रस्ती बस्ती त
प्रलयले नै सखाप पारेको जस्तै देखिन्छ कुनै कुनै खोला टोला त
के भएको हो यस्तो
गाउँ घरमा
खोला टोलामा
मान्छेहरूको रस्ती बस्तीमा
कृनै भूत पिचास लागो झांक्रीको खेल पो हो कि यो
कुनै ठूलै बैरीको धावा पो हो कि यो
कुृनै उल्का शनि राहुृ केतुका ग्रह दशाले घेरेको पो हो कि हाम्रा गाउँ बस्तीलाई
कुनै देवी देउताको श्राप परेको.पो हो कि हाम्रो गाउँ बस्तीमा
न सुनिन्छ गाउँ बस्तीमा कतै मादल बजेको
न सुृनिन्छ गाउँ बस्तीमा कतै सारंगी रेटेको
कहाँ गए पंचे बाजाहरू
कहाँ गए डम्फू मजुराहरू
शंख घण्टाहरू
बाँसृुरी मुर्चुंगाहरू
कहाँ गए सालेजो यानी मायाहरू
कहाँ गए सोरठी र उवालीहरू
कहाँ गए चर्के लुठे पिङहरू
कहाँ गए देउसी भैलाहरू
कहाँ गए मारुनी पुर्सुंगे नाचहरू
कहाँ गए ठेका ठेकीहरू
कहाँ गए कुँडे ताउला खडकुराहरू
कहाँ गए सोली डोका रायें नाम्ला थुन्सेहरू
कहाँ गए स्याउ घुम हला जुआहरू
कहाँ गए हली बाउसे खेताला खेतालीहरू
कहाँ गए हसिया कोदाला बञ्चाराहरू
कहाँ गए ढिकी जाँता कोल घट्टहरू
कहाँ गए सृुजेरा खलाती आरनहरू
कहाँ गए थैली वासा बौंताहरू
कहाँ गए दुना टपरी पेरुंगाहरू
कहाँ गए गुन्दी मान्द्रा चकटीहरू
कहाँ गए खुँडा खुकुरी तलबारहरू
कहाँ गए दौरा सृुरवाल र टोपीहरू
कहाँ गए गाजा खुर्पेटा झुलो उलनी दर्शन ढुंगाहरू
कहाँ गए खास्टो मजेत्रो घलेक गृुन्यो चोली फरियाहरू
कहाँ गए कल्ली बृुलाकी बाला ढुंग्री मुन्द्री शिरफुलहरू
कहाँ गए खरी पाटी ठूला बर्णमालाहरू
भएका त होइन यिनीहरू पनि कतै
कसैको पंजामा परेर
दिन दहाडै बेपत्ता
बिरानो मुलुकमा नै लापता
जे होस्
सुनिन्छ आजभोलि निकै चर्को स्वरमा
खुदै सिंहदरबार गाउँ बस्तीमा पस्दै छ रे
खाली खाली हाम्रा गाउँ बस्तीमा
सिंहदरबार डेरा जमाएर बास बस्दै छ रे
थाहा छैन सिंहदरबारसित गाउँ बस्तीमा
हाम्रो रस्ती बस्तीमा
को को साखिलो भई पस्ने हो
को हो साखिल्लो भई बास बस्ने हो
हाम्रो लाखापाखा भएको गाउँ बस्तीलाई
हाम्रो असृुरक्षित गाउँ बस्तीलाई
हाम्रो बेबारिस गाउॅ बस्तीलाई
कुन कुन फणा फैलाएको विषालु सर्पले डस्ने हो ।
२०–९–२ं०७४

Comments

Popular posts from this blog

लालबीन क्षेत्रीको सम्झनामा

  हालै नागालैण्डको डिमापुरमा लालबीन क्षेत्रीको असामयिक मृत्यु भएको खबर पाएँ  । दुखित भएँ ।  उहाँको मृत्युको खबरले मलाई  सर्वप्रथम शिलाङ पुरायो । हाम्रो भेट र चिनाजानी शिलाङमा भएको थियो । अझ कुरा खु्लाएर भन्नु पर्दा हाम्रो प्रथमभेट गल्फलिंकमा भएको थियो । एशिया कै नामूद गल्फ फिल्ड गल्फ लिंकमा भएको थियो । त्यहाँ हामी पिकनिकमा उपस्थित थियौं । कुनि कताबाट mाालबीन क्षेत्री त्यहाँ झुल्किए । उनका साथमा अन्य कुनै व्यक्ति पनि हुनु पर्दछ । तर म स्मरण गर्न सकिरहेको छैन । जे होस्, लालबीन बडो रमाइलो व्यक्ति रहेछन् । नाच गान जानेका व्यक्ति रहेछन् । उनी त्यस पिकनिकमा नाचे गाए ।  शायद त्यही नाचगानले गर्दा नै उनी मेरो नजरमा परे । मेरो सम्झनामा रहे ।  हाम्रो त्यो भेटले पछि राजनीतिक सम्बन्ध समेत स्थापित  गर्यो । उनी बाम राजनीतिमा सम्पर्कित भए । पुष्पलालको नेतृत्वको कम्युनिष्ट पार्टीका नजिक भए । उनी डिमापुरमा सामाजिक साहित्यिक र सांस्कृतिक कार्यमा पनि क्रियाशील रहे ।  लालबीन क्षेत्रीको पुख्र्यौली घर स्याञ्जा हो ।  तर उनी स्या)ञ्जा पुगेको मलाई त्यति सम्झना छैन ।  पछि लालबीन क्षेत्रीको विबाह त्यतिबेला गुवाहा

त्यो फेरि फर्केला कथातिर फेरि फर्किंदा

     ।  मैले गल्कोटमा विद्यार्थी कालमा त्यो फोरि फर्केला कथा अध्ययन गरेका थिएँ । मलाई त्यस कथाले निकै नै प्रभावित पारेको थियो । मेरो बाल्यकालमा नै  लोककथाप्रति निकै धेरै रुचि भए पनि आधुुनिक कथाका सम्बन्धमा मेरो कुनै खासै ज्ञान थिएन । त्यतिबेला म शायद भवानी भिक्षुको नामसित परिचित भएको थिएँ थिएन त्यो पनि मलाई थाहा छैन । तर पनि उनको त्यो फरि फर्केला कथाले मलाई निकै प्रभावित पारेको थियो । हो, मलाई त्यो फेरि फर्केला कथाले त्यसरी नै प्रभावित पारेको थियो जसरी मलाई मैले आसाममा हाई स्कूलमा अध्ययन गर्दा अंग्रेजी पाठ्य  पुस्तकका दुई कथा लिउ टल्सट्वायको  हाउ मच लैण्ड डज ए म्यान निड र अमेरिकी कथाकार वाशिंगटन आरभिङको  रिप भ्यान विंकल तथा हिन्दी पाठ्य पुस्तक गद्य माधुरीेको  चन्द्रधर शर्मा गुलेरीले लेखेको कथा उसने कहा थाले प्रभावित पारेका थिए । भनिन्छ चन्द्रधर शर्मा गुलेरीले जम्मा दुईबाट कथा लेखेका थिए । अर्को कथा पढ्ने मौका त मैले पाइनं । खोजेर  पढिन पनि । तर मलाई उसने कहा था कथा एउटा जीवन्त कथा जस्तो लागेको थियो । मलाई कता कता उसने कहाँ था र त्यो फेरि फर्केला उस्तै उस्तै कथा लाग्दछन् ।  फरक यत्ति हो

सुमिनाको वागी स्त्रीको आत्मकताको एक अध्ययन

  सुमिनाको बागी स्त्रीको आत्मकथा नाममा उनको २०८० सालको पहिलो कविता संकलन प्रकाशित भएको छ । शायद यो बर्षको महिला हस्ताक्षरको यो एउटा सबभन्दा बडी चर्चित तथा महत्वपूर्ण साहित्यिक कृति हो । यो कुनै एक व्यक्तिको आत्मकथाको पुस्तक जस्तो सुनिन्छ । कसैको निजी आत्मकथा जस्तो लाग्दछ । तर कुरो यसो होइन । यो कविता संकलन हो । कविले मुख्यत महिलाहरूका समस्या र वेदनालाई आफ्ना कवितामा वाणी दिएको हुनाले यसलाई आत्मकथा पनि  भन्न सकिन्छ । तर यो आत्मकथा कुनै एक खास महिलाको जीवनमा आधारित नभएर आम महिलाको जीवनसित सम्बन्धित छ पनि भन्न सकिन्छ । यस कविता संकलनका कविताले कुनै एक खास महिलाको आवाजलाई बुलन्द गरेको देखिए पनि यसले आम महिलाको जीवनलाई प्रतिनिधित्व गरेको देखिन्छ । यस कविता सकलनले महिला कुनै न कुनै रूपमा पुरुषद्वारा पीडित भएको कुरालाई प्रतिबिम्बित गर्दछ । यस कविता संकलनमा मुख्यत पूँजीवादी समाजमा हुर्के बढेका महिलाहरूको चित्रण गरेको छ । उनीहरूको व्यथा कथालाई वाणी दिएको छ  ।  महिला सदा सर्वदा पुरुषद्वारा शोषित पीडित रहे भएको कुरा भने साँचो होइन । यस समाजलाई माक्र्सले मुख्यत ६ युगमा विभाजित गरेका छन् ।  आदिम सा