Skip to main content

मरणोपरान्त कमरेड शब्दले विभूषित कमलराज रेग्मी




कमलराज रेग्मीको मृत्यु भएको केही दिन पछि मोहनबिक्रम सिंहले उनको सम्झनामा उनलाई कमरेड शब्दले संवोधन गर्दै लेख लेखे । तर कमरेड मोहनबिक्रम सिंहले जीवित कमलराज रेग्मीलाई होइन कि दिवंगत  कमलराज रेग्मीलाई कमरेड भनेका हुन् । कमरेड भनेर संवोधन गरेका हुन् ।
म जब पुष्पलालको पार्टीमा आसाम मेघालयतिर क्रियाशील थिएँ त्यतिबेला नेपाली कम्युनिष्ट आन्दोलनमा बदनाम केही व्यक्तिको नाम बार बार लिने गरिन्थ्यो । उनीहरूलाई कम्युनिष्ट आन्दोलनका   गद्दारको रुपमा गणना गरिने गरिन्थ्यो  । तीमध्ये कति बदनाम नाम थिए डा केशरजंग रायमाझी । कमल राज रेग्मी । डि पी अधिकारी, तुलसीलाल अमात्य, मनमोहन अधिकारी आदि आदि । यी सबै बदनाम थिए रोयल कम्युनिष्ट भएका कारणले । राजावादी कम्युनिष्ट भएको कारणले । राजाको फासिष्ट पंचायतमा प्रवेश गरेका हुनाले । राजाको पंचायती व्यवस्थालाई कुनै न कुनै रुपमा स्वीकार गरेको वा समर्थन गरेको हुनाले ।  यिनीहरूमा पनि सबभन्दा बढी बदनाम थिए केशरजंग रायमाझी र कमलराज रेग्मी । यिनीहरू त्यतिबेलाका कम्युनिष्टहरूका दृष्टिमा नेपाल कम्युनिष्ट आन्दोलनका गद्दार मानिन्थे ।
आज आएर कमरेड मोहनबिक्रम सिंहले कमलराज रेग्मीलाई कमरेड शब्दले संवोधन गरेका छन् । उनको संझनामा मात्र होइन प्रशंसामा एउटा लेख नै लेखेको छन् । कुनै बेला पुष्पलाललाई समेत गद्दार शब्दले विभुषित  गर्ने कमरेड मोहनबिक्रम सिंहले आज आएर कमलराज रेग्मीलाई कमरेड शब्दले संवोधन गर्दा कसैलाई पनि आश्चर्य लाग्न सक्दछ । तर मलाई भने कत्ति आश्चर्य लागेको छैन ।
मैले जम्मा जम्मी दुईपल्ट कमलराज रेग्मीलाई भेटेको छु । पं्रथमपल्ट मैले कमलराज रेग्मीलाई ललितपुरमा स्थित उनको घरमा भेटेको हुँ  । एकपल्ट मात्र म उनको निवाससम्म पुगेको हुनाले यतिबेला  कसैले मलाई उनको  घरको लोकेसन सोध्यो भने म त्यो बताउन असमर्थ छु । मैले उनलाई यस्तै २०३७–०३८ सालतिर भेटेको थिएँ । त्यतिबेला म नेकपा मालेको धवलागिरी गण्डकी क्षेत्रीय कमिटिमा क्रियाशील थिएँ । मलाई अनायसै कमलराज रेग्मीको घरमा पुराएका थिए – कवि रामचन्द्र भट्टराईले  । उनले मेरो परिचय कमलराज रेग्मीसित गराइदिए । कमलराज रेग्मी मसित  भेट हुँदा खुशी देखिए । उत्साही देखिए । उनले त्यतिबेला  साहित्यको कुरा गरे । कविताका कुरा गरे । अझ त्यतिबेला उनले सबभन्दा बढी मोहनबिक्रम सिंहका कुरा गरे । उनले बेला बखतमा आपद विपद परेको बेलामा कमरेड मोहन बिक्रम सिंहले उनका निवासमा सेल्टर लिने गरेको कुरा पनि बताए । मैले के कुरा बुझें भने उनी मोहनबिक्रम सिंहलाई धेरै मान्दारहेछन् । उनको निकै ठूलो  खातिर गर्दारहेछन् । उनलाई धेरै माया गर्दारहेछन् । साथसाथै उनले मोहनबिक्रम सिंहका कविता निकै रुचाउने रहेछन् । मन पराउने रहेछन् । उनले मोहनबिक्रम सिंहका कति कविताको पनि चर्चा गरेको थिए यस भेटमा । जे होस्, मेरो कमलराज रेग्मीसितको भेट निकै रोचक र रमाइलो भएको थियो । म वास्तवमा कमलराज रेग्मीप्रति प्रभावित भएको थिएँ । भनौं उनको सरल व्यक्तित्वबाट प्रभावित भएको थिएँ ।
मैले कमलराज रेग्मीलाई पार्टीको  सल्लाहमा भेटेको थिइन् । पार्टीसित अनुमति लिएर वा पार्टीलाई जानकारी दिएर पनि भेटेको थिइन् । फेरि मैले आफूले कमलराज रेग्मीलाई भेटेको कुरा पार्टीमा रिपोर्टिङ पनि गरेको थिइन् । त्यतिबेला कुनै पनि राजावादी व्यक्तिलाई भेट्नु अपराध जस्तो मानिन्थ्यो । राजाका मान्छेलाई भेटेमा पार्टीले आफूमाथि पनि शंका गर्न सक्दथ्यो । कारबाहीसम्म गर्न सक्दथ्यो ।  भए पनि मैले कमलराज रेग्मीलाई भेटेको कुरालाई कुनै गल्तीको रुपमा लिइन । त्यसलाई कुनै अपराधिक कार्य ठानिनं । भलै मैले कमलराज रेग्मीलाई मेरो चाहनाले  भन्दा पनि रामचन्द्र भट्टराईको आग्रहले भेटेको थिएँ  । कमलराज रेग्मी दरबारिया मान्छे भए पनि भेट्न सकिन्छ भनेर नै भेटेको थिएँ । उनलाई भेटेर कुनै सत्यानाश हुँदैन भनेर नै भेटेको थिएँ । उनलाई भेटेर अगति परिन्न भनेर नै भेटेको थिएँ । 
मैले कमलराज रेग्मीलाई भेटेको कुरा पार्टीमा जानकारी नगराए पनि  कुनि कताबाट बामदेव गौतमले चाल पाएछन् । उनले मलाई पोखरामा भेट हुँदा भनेका थिए –  तपाइंले त कमलराज रेग्मीलाई भेट्नुभएछ नि ? मैले पत्तुत्तरमा भनेको थिएँ – हो भेटेको थिएँ । रामचन्द्र भट्टराईले भेट गराएका थिए । बामदेव गौतमले अरु केही भनेनन् ।
त्यतिबेला रामचन्द्र भट्टराई भैरहवामा बसेर प्रतापचन्द भट्टचन प्रधान सम्पादक र प्रकाशक भएको दैनिक निर्णयमा काम गर्दथे । समाचारपत्रको सम्पादन गर्दथे । पछि उनले भैरहवाबाट नै आफ्नै प्रेस राखेर दैनिक समालोचनाको सम्पादन गर्न थाले । मानिसहरू भन्दथे रामचन्द्र भट्टराईलाई त्यो प्रेस कमलराज रेग्मीले दिएका हुन् । त्यतिबेला पार्टीका मान्छेहरूले कवि रामचन्द्र भट्टराईलाई शंकाको दृष्टिले हेर्न थाले । भन्न थाले रामचन्द्र भट्टराई बिकेछन् । यो कुरा एक कान दुई कान हुँदै खुदै रामचन्द्र भट्टराईका कानसम्म पुग्यो । उनले झोक्किएर सम्पादीय नै लेखे दैनिक समालोचनामा – म विवादास्पद भएको छु रे ।
मेरो कमलराज रेग्मीसित दोस्रोपल्ट कपिलबस्तु जिल्लाको बुढीमा बृद्ध योद्धा कमरेड खुबीराम आचार्य कै  निवासमा उहाँ चौरासी बर्ष पुगेको सन्दर्भमा माओवादीको आयोजनामा राखिएको अभिनन्दन कार्यक्रममा भेट भएको थियो । प्रत्यक्ष भेट होइन । टाढा टाढाबाट देखादेख भएको थियो । खुबीराम आचार्यलाई अभिनन्दन वा सम्मान गर्ने कार्यक्रमा भर्खर भूमिगत जीवन परित्याग गरी बाहिर  खुला समाजमा आएका त्यतिबेलाका माओवादीका सर्वोच्च सर्वमान्य जल्दा बल्दा नेता पुष्पकमल दाहाल प्रचण्डको उपस्थिति पनि थियो । कमरेड मोहन बैद्यको पनि उपस्थिति थियो । मुख्यत  कमरेड प्रचण्डको उपस्थितिको कारणले पनि त्यस कार्यक्रममा मानिसहरूको ठूलो जलसा थियो । जस्तो कि माथि चर्चा भैसकेको छ त्यस कार्यक्रममा कमलराज रेग्मी पनि उपस्थित थिए । उनले त्यस सभामा कम्युनिष्ट आन्दोलन परित्याग गरेकोमा ठूलो पश्चाताप गरको कुरा प्रकट गरेका थिए । उनले आफूले ठूलो अपराध गरेको कुरा प्रकट गरेका थिए । ठूलो भूल गरेको कुरा स्वीकार गरेका थिए । उनले आफू कम्युनिष्ट भएर बाँच्न र कम्युनिष्ट भएर मर्न चाहेको कुरा पनि प्रकट गरेका थिए । अभिनन्दन कार्यक्रमा बोल्दै  पुष्पकमल दाहाल प्रचण्डले भनेका थिए – उनले त्यस्तो पश्चताप गर्न कुनै आवश्यक छैन । उनले कुनै ठूलो अपराध गरेका छैनन् । उनलाई कम्युनिष्ट जगतले सहर्ष स्वीकार गर्दछ । उनको यस विचारको सम्मान गर्दछ ।उनी बाँकी जीवन कम्युनिष्ट भएर व्यतीत गर्न सक्दछन् । प्रचण्डका अभिव्यक्तिले कमलराज रेग्मी निकै उत्साही बनेको देखिन्थ्यो ।
यिनै कम्युनिष्ट भएर बाँच्न र कम्युनिष्ट भएर मर्न चाहने कमलराज रेग्मीले माओवादी केन्द्रमा पार्टी सदस्यताको लागि आवेदन नदिएर नेकपा मशालमा पार्टी सदस्यताको लागि आवेदन दिएका रहेछन् दुई बर्ष अघि । कमरेड मोहनबिक्रम सिंहलाई आवेदन दिएका रहेछन् कम्युनिष्ट पार्टीको सदस्यता पाउँ भनेर । बडो गजबको कुरा त के रहेछ भने २०१० सालमा यिनै कमलराज रेग्मीलाई आवेदनपत्र दिएका रहेछन् कमरेड मोहनबिक्रम सिंहले कम्युनिष्ट पार्टी सदस्य पाउँ भनेर । जेलनेल झेलेका त्यतिबेलाका कमलराज रेग्मी सबभन्दा बढी सक्रिय , कर्मठ र जुधारु कम्युनिष्ट नेता  मानिन्थे । पाल्पा र त्यसको छेउछाउमा कम्युनिष्ट बिचार फैलाउन र कम्युनिष्ट संगठनको जालो बिछाउनमा कमलराज रेग्मीको ठूलो भूमिका रहेको थियो त्यतिबेला । मान्छेहरू कुरा गर्दछन् । कमलराज रेग्मी कम्युनिष्टका ठूलै नेता थिए त्यतिबेला । विविध कारणले उनी बीचमा राजावादी भए पनि पछि पश्चताप गरेर उनले बृद्ध अवस्थामा पनि कम्युनिष्ट पार्टीको सदस्यता लिएर वा कम्युनिष्ट भएर मर्ने जुन ईच्छा राखे त्यो उनको महान् विचार हो । कम्युनिष्ट पार्टीले यस्ता व्यक्तिको उच्च मूल्यांकन गर्दछ । यस्ता व्यक्तिप्रति उच्च सम्मान प्रदान गर्दछ । युद्धभूमिका बीरगति प्राप्त गर्ने योद्धा वा सिपाहीलाई मरणोपरान्त विभिन्न विभूषणले सम्मानित गर्ने प्रचलन छ । शायद मोहनबिक्रम सिंहले कमलराज रेग्मीलाई मरणोपरान्त उनको उच्च बिचारको कदर गर्दै कमरेड शब्दले विभूषित गर्दै आफ्नो तर्फबाट र आफ्नो पार्टीको तर्फबाट पनि उनलाई कमरेड शब्दले विभूषित गर्न चाहेका हुन् । कमरेड मोहनबिक्रम सिंहको यो कुरा स्वागतयोग्य नै छ । अलविदा कमरेड कमलराज रेग्मी ।
१२–१–२०७५           
                                           

Comments

Popular posts from this blog

लालबीन क्षेत्रीको सम्झनामा

  हालै नागालैण्डको डिमापुरमा लालबीन क्षेत्रीको असामयिक मृत्यु भएको खबर पाएँ  । दुखित भएँ ।  उहाँको मृत्युको खबरले मलाई  सर्वप्रथम शिलाङ पुरायो । हाम्रो भेट र चिनाजानी शिलाङमा भएको थियो । अझ कुरा खु्लाएर भन्नु पर्दा हाम्रो प्रथमभेट गल्फलिंकमा भएको थियो । एशिया कै नामूद गल्फ फिल्ड गल्फ लिंकमा भएको थियो । त्यहाँ हामी पिकनिकमा उपस्थित थियौं । कुनि कताबाट mाालबीन क्षेत्री त्यहाँ झुल्किए । उनका साथमा अन्य कुनै व्यक्ति पनि हुनु पर्दछ । तर म स्मरण गर्न सकिरहेको छैन । जे होस्, लालबीन बडो रमाइलो व्यक्ति रहेछन् । नाच गान जानेका व्यक्ति रहेछन् । उनी त्यस पिकनिकमा नाचे गाए ।  शायद त्यही नाचगानले गर्दा नै उनी मेरो नजरमा परे । मेरो सम्झनामा रहे ।  हाम्रो त्यो भेटले पछि राजनीतिक सम्बन्ध समेत स्थापित  गर्यो । उनी बाम राजनीतिमा सम्पर्कित भए । पुष्पलालको नेतृत्वको कम्युनिष्ट पार्टीका नजिक भए । उनी डिमापुरमा सामाजिक साहित्यिक र सांस्कृतिक कार्यमा पनि क्रियाशील रहे ।  लालबीन क्षेत्रीको पुख्र्यौली घर स्याञ्जा हो ।  तर उनी स्या)ञ्जा पुगेको मलाई त्यति सम्झना छैन ।  पछि लालबीन क्षेत्रीको विबाह त्यतिबेला गुवाहा

त्यो फेरि फर्केला कथातिर फेरि फर्किंदा

     ।  मैले गल्कोटमा विद्यार्थी कालमा त्यो फोरि फर्केला कथा अध्ययन गरेका थिएँ । मलाई त्यस कथाले निकै नै प्रभावित पारेको थियो । मेरो बाल्यकालमा नै  लोककथाप्रति निकै धेरै रुचि भए पनि आधुुनिक कथाका सम्बन्धमा मेरो कुनै खासै ज्ञान थिएन । त्यतिबेला म शायद भवानी भिक्षुको नामसित परिचित भएको थिएँ थिएन त्यो पनि मलाई थाहा छैन । तर पनि उनको त्यो फरि फर्केला कथाले मलाई निकै प्रभावित पारेको थियो । हो, मलाई त्यो फेरि फर्केला कथाले त्यसरी नै प्रभावित पारेको थियो जसरी मलाई मैले आसाममा हाई स्कूलमा अध्ययन गर्दा अंग्रेजी पाठ्य  पुस्तकका दुई कथा लिउ टल्सट्वायको  हाउ मच लैण्ड डज ए म्यान निड र अमेरिकी कथाकार वाशिंगटन आरभिङको  रिप भ्यान विंकल तथा हिन्दी पाठ्य पुस्तक गद्य माधुरीेको  चन्द्रधर शर्मा गुलेरीले लेखेको कथा उसने कहा थाले प्रभावित पारेका थिए । भनिन्छ चन्द्रधर शर्मा गुलेरीले जम्मा दुईबाट कथा लेखेका थिए । अर्को कथा पढ्ने मौका त मैले पाइनं । खोजेर  पढिन पनि । तर मलाई उसने कहा था कथा एउटा जीवन्त कथा जस्तो लागेको थियो । मलाई कता कता उसने कहाँ था र त्यो फेरि फर्केला उस्तै उस्तै कथा लाग्दछन् ।  फरक यत्ति हो

जय फासीवाद

जमीनबाट बर्खे च्याउ जस्तै उम्रिने होइन फासीवाद आकाशबाट असिना जस्तै बर्सिने होइन फासीवाद कुनै राजा महाराजाका बाहुलीबाट तुल काटेर आउने होइन फासीवाद कुृनै मंत्री महोदयका कर कमलबाट पानस बत्ती बालेर आउने होइन फासीवाद कुनै हातमा जलका करुवा समातेका पंच कन्यालाई अघि लाएर आउने होइन फासीवाद कुनै मठ मंदिरमा मण्डपमा बेदका ऋचा पढेर गीता पाठ गरेर शख घण्टी बजाएर बाजा बजाएर कर्नाल फुकेर नरा लगाएर ढोल पिटेर कुनै अग्लो डाँडाबाट हाको हालेर राँको बालेर हो हल्ला मच्चाउादै घोषणा गर्दै आउने होइन फासीवाद लोकतन्त्र कै जामा पहिरिंदै आउँछ फासीवाद लोकतन्त्र कै गीत गाउँदै आउँछ फासीवाद लोकतन्त्रकै नारा भट्टाउँदै आउँछ फासीवाद लोकतन्त्र कै झण्डा बोकेर आउँछ फासीवाद शान्ति सुरक्षाको नाममा आउँछ फासीवाद अमन चैनको नाममा आउँछ फासीवाद ऐन कानून संविधान कै नाममा आउँछ फासीवाद जति गैर कानूनी भए पनि कानूनी राजकै नाममा आउँछ फासीवाद लोकतन्त्र कै गर्भबाट जन्मिन्छ फासीवाद लोकतन्त्रकै अभ्यासबाट हुर्किन्छ फासीवाद लोकतन्त्रक्रै पक्ष पोषणबाट फैलिन्छ फासीवाद लोकतन्त्रकै संम्बद्र्धन संरक्षणबाट झंिगिन्छ फास