Skip to main content

तुृहिन युगमा मेरो देश



बुवाको जीवनकालमा मेरो अध्ययनप्रति कुनै रुचि रहेन । थिएन । बुबाले मलाई बटौलीमा भारी चलाउन आउँदा बोकेर लगेको ठूलो बर्णमाला अध्ययन गराउँदा म पढ्न पटक्कै मान्दैनथें । बुवाले कुटी कुटी मलाई अध्ययन गराएको भए पनि मैले कखरा र बाह्रखरीभन्दा बढ्ता केही पढ्न मानिनंंं ।  मैले त्यतिबेला  किन पढ्न मानिन त्यसका धेरै कारण होलान् । एउटा कारण त मलाई के लाग्दछ भने त्यतिबेला मेरा कान्छा बुबाका छोरा माइला दाईले मलाई भन्ने गर्दथे – तैले ठीकसित पढ्न सकिनस् भने तँलाई झेलखानामा तोरिन्छ । जेल हालिन्छ । फलामका डण्डीले पिटिन्छ । शायद मलाई यस कुरामा विश्वास भएको थियो । शायद यस कुराले मेरो मनलाई आतंकित पारेको थियो ।  त्यसैले पनि होला म पढ्ने कुरालाई खतरनाक कुरा ठान्न थालेको थिएँ । मलाई लाग्न थालेको थियो मैले ठीकसित पढिनं भने मैले ठूलो अपराध गरेको हुन्छु ।  म जेल पर्न सक्दछु । मलाई फलामका डण्डीले पिटिन्छ होला । उसरी मैले पढ्न नमानेको मेरो पढाइप्रति कुनै रुचि नभएर पनि हुन सक्दछ । मेरो पढाइ लेखाइमा मन नबसेर पनि हुन सक्दछ । ध्यान केन्द्रित नभएर पनि हुन सक्दछ । मैले पढाइ लेखाइको खास कुनै महत्व नबझुेर पनि हुन सक्दछ ।  जे होस, बुबाको मृत्यु पछि  भने मेरो पढाइ लेखाइप्रति रुचि जाग्यो । गुणात्मक किसिमले रुचि जाग्यो । खास गरी आमा तुलसी साहनीले मसित  म उमेर पुगेर मुखिया भए पछि तिरो बुझेको भर्पाइ लेखेर दिन दोकानको बही खाता हेर्न, चिठी तमसुक लेख्न जान्न पढेको हुनु पर्दछ, तैले आँखा देखेको हुनु पर्दछ भन्ने जस्ता कुरा गरेर पनि होला ।
म गल्कोटमा स्कूल पढ्न हिंड्ने पहिलो व्यक्तिमा पर्दछु । भनौं पहिलो पीढीमा पर्दछु ,। त्यतिबेला गल्कोटमा दुईबटा मिडिल स्कूल स्थापित भएका थिए । बर्तमान हरिचौरमा गल्कोटे राजाले स्थापित गरेको स्कूलको नाम थियो । भरत चैतन्य मिडिल स्कूल । भरत गल्कोटका अन्तिम राजा थिए । चैतन्य रानीको नाम थियो । राणाकी छोरी ।  सुवर्ण समशेरकी  दिदी ।  राजा रानीको नाममा स्कूल स्थापित भएको थियो । अहिले गल्कोटे राजा रानी पनि छैनन् । स्कुलको नाम  पनि छैन । मैले कुनै राजा रानीलाई नजिकैबाट देखेको गल्कोटे राजा र रानीलाई नै हो । टाढाबाट त मैले काठमाडौंमा बेलायतकी रानी एलिथा बेथ द्वितीयलाई पनि देखेको छु । गल्कोटको अर्को स्कूलको नाम थियो गौमुखी मिडिल स्कूल । हाल यो स्कूलको नामको अस्तित्व छैन । त्यही ठाउँमा गल्कोट मावि बनेको छ ।  कलेज बनेको छ ।
मलाई आँगाखेत वा हुलुवाबाट हरिचौर ( दरम ) जानभन्दा हटिया जान नजिक हुन्थ्यो । मलाई हरिचौर पुग्न एक घण्टाभन्दा बढ्ता पैदल हिंड्नु पर्दथ्यो । हटिया बजार पुग्न भने मात्र आधा घण्टा लाग्दथ्यो । त्यतिबेला अहिले जस्तो मोटर बाटो थिएन । पक्की पुल थिएन । गाडी चल्दैनथ्यो । सकी नसकी पैदल हिंड्न पर्दथ्यो ।
त्यतिबेला मेरा साथमा बामियाबाट अध्ययन गर्न जाने  मनबहादुर गुरुङ र थमनबहादुर मल्ल थिए । पछि मनबहादुर गुरुङ व्रिटिश आर्मीमा भर्ती भए । थमनबहादुृर मल्ल इन्डियन आर्मीमा ।
म केही महिना वा एक बर्ष जति हरिचौरको भरत मिडिल स्कूलमा अध्ययन गरें । पछि विभिन्न कारणले मलाई हटिया बजारमा नै पढ्न जान मन लाग्यो । यो कुरा मैले आमालाई बताएँ । हटियामा त्यतिबेला पाल्पा तानसेनका शिक्षक राजमान सिंहले पढाउने गर्दथे । उनी म्याट्रिक पास गरेर गल्कोटमा शिक्षक बन्न गएका थिए । पछि उनी हेल्थ पोस्टतिर लागे ।  आमाले मलाई नजिक भए पनि हटियाको स्कूलमा भर्ना नगराएको खास कारण हटियामा स्कूल पढ्न जाँदा झोलुंगे पुलबाट म खस्दछु कि भन्ने डरले हो । पछि मैले आमालाई विश्वास दिलाएँ म झुलुंगे पुलबाट खस्दिनं । मलाई हटियामा नै नाम लेखाइदिनुहोस् । हटिया बजार जाँदा हामीलाई दरम खोलाको झोलुंगे पुल तर्नु पर्दथ्यो ।
मैले आज यी कुराको संझना गर्नाको खास कारण मैले फेसबुकमा  बालक बालिकाहरू तुहिनमा झुण्डिएर  स्कूल पढ्न गएको कारुणिक दृश्य देखेर नै हो । मेरी आमाले मलाई सुरक्षाको दृष्टिले हाम्रो गाउँबाट आधा घण्टाको बाटोमा पर्ने हटियाको स्कूलमा भर्ना नगराएर एक घण्टाभन्दा पनि  टाढाका स्कूलमा भर्ना गराउनु भएको थियो भने हरेक आमालाई पनि आफ्ना छोरा छोरीलाई सुरक्षित बाटो हुँदै स्कूल पठाउने इच्छा हुँदो हो । तर के गर्ने दिन रात यो मुलुकलाई सिंगापुर वा स्वीजरलैण्ड बनाउँछ भन्ने हाम्रो सरकार यसलाई भुटान पनि बनाउन सकेको छैन ।  के पी ओली यो मुलुकमा दोस्रो पल्ट प्रधानमंत्री बनेका छन् । उनी पहिलो चोटि प्रधानमंत्री हुँदा यो  मुलुकमा एउटा पनि तुृहिन नरहने घोषणा गरेका थिए । दोस्रोपल्ट प्रधानमंत्री  हुँदा उनले नेपालमा पानी जहाज ल्याउने र रेल कुँदाउने सपना बाँडिरहेका छन् । जबकि यतिबेला यो मुलुकका बालक बालिकाहरू तुहिनमा झुण्डिएर स्कूल जान वाध्य छन् ।
भारतमा दोस्रा प्रधानमंत्री  लालबहादुर शास्त्री स्कूल पढ्न जाँदा डुृँगामा चढेर जाने पैसा नभएर गंगामा पौडेर स्कूल पढ्न जान्थे भन्ने कुरा हामी चाल पाउँछौं । यो हामी सबैको लागि चित्त बुझाउने कुरो त अवश्य हुन सक्दछ । तर मानव सभ्यताको उत्कर्षको यो युगमा आएर पनि हाम्रा बालक बालिकारूलाई तुहिन चढेर स्कूल पढ्न जानु पर्नु बिडम्बनापूर्ण कुरा हो । अमेरिकाले रकेटबाट मान्छेलाई जुनमा उतारेको पनि आज पचास बर्ष हुन थालिसक्यो । तर हामी अझ पनि तुहिन युगमा नै खुम्चिएर बस्न वाध्य छौं ।
मलाई लाग्दछ यो सरकार धनीमानीको सरकार हो । यो सुकिला मुकिलाको सरकार हो ।  यो सरकार हुनेखानेको सरकार हो । हुँदा खानेको सरकार होइन ।गरीब गुरियाको सरकार होइन । तल्लो बर्गको सरकार होइन ।  त्यसैले त यसले पानी जहाज ल्याउने कुरा गर्दछ । नेपालमा रेल कुँदाउने कुरा गर्दछ । गर्न त नेपाललाई तुहिनमुक्त गराउने कुरा पनि गर्दछ । तर सरकारको कुरा अझ ओली सरकारको कुरा गफमा नै सीमित रहन्छ । गफले यो देश बन्दैन । गफले यो मुलुकले तुहिन युगबाट मुक्ति पाउन सक्दैन ।
१७–२–२०७५

Comments

Popular posts from this blog

लालबीन क्षेत्रीको सम्झनामा

  हालै नागालैण्डको डिमापुरमा लालबीन क्षेत्रीको असामयिक मृत्यु भएको खबर पाएँ  । दुखित भएँ ।  उहाँको मृत्युको खबरले मलाई  सर्वप्रथम शिलाङ पुरायो । हाम्रो भेट र चिनाजानी शिलाङमा भएको थियो । अझ कुरा खु्लाएर भन्नु पर्दा हाम्रो प्रथमभेट गल्फलिंकमा भएको थियो । एशिया कै नामूद गल्फ फिल्ड गल्फ लिंकमा भएको थियो । त्यहाँ हामी पिकनिकमा उपस्थित थियौं । कुनि कताबाट mाालबीन क्षेत्री त्यहाँ झुल्किए । उनका साथमा अन्य कुनै व्यक्ति पनि हुनु पर्दछ । तर म स्मरण गर्न सकिरहेको छैन । जे होस्, लालबीन बडो रमाइलो व्यक्ति रहेछन् । नाच गान जानेका व्यक्ति रहेछन् । उनी त्यस पिकनिकमा नाचे गाए ।  शायद त्यही नाचगानले गर्दा नै उनी मेरो नजरमा परे । मेरो सम्झनामा रहे ।  हाम्रो त्यो भेटले पछि राजनीतिक सम्बन्ध समेत स्थापित  गर्यो । उनी बाम राजनीतिमा सम्पर्कित भए । पुष्पलालको नेतृत्वको कम्युनिष्ट पार्टीका नजिक भए । उनी डिमापुरमा सामाजिक साहित्यिक र सांस्कृतिक कार्यमा पनि क्रियाशील रहे ।  लालबीन क्षेत्रीको पुख्र्यौली घर स्याञ्जा हो ।  तर उनी स्या)ञ्जा पुगेको मलाई त्यति सम्झना छैन ।  पछि लालबीन क्षेत्रीको विबाह त्यतिबेला गुवाहा

त्यो फेरि फर्केला कथातिर फेरि फर्किंदा

     ।  मैले गल्कोटमा विद्यार्थी कालमा त्यो फोरि फर्केला कथा अध्ययन गरेका थिएँ । मलाई त्यस कथाले निकै नै प्रभावित पारेको थियो । मेरो बाल्यकालमा नै  लोककथाप्रति निकै धेरै रुचि भए पनि आधुुनिक कथाका सम्बन्धमा मेरो कुनै खासै ज्ञान थिएन । त्यतिबेला म शायद भवानी भिक्षुको नामसित परिचित भएको थिएँ थिएन त्यो पनि मलाई थाहा छैन । तर पनि उनको त्यो फरि फर्केला कथाले मलाई निकै प्रभावित पारेको थियो । हो, मलाई त्यो फेरि फर्केला कथाले त्यसरी नै प्रभावित पारेको थियो जसरी मलाई मैले आसाममा हाई स्कूलमा अध्ययन गर्दा अंग्रेजी पाठ्य  पुस्तकका दुई कथा लिउ टल्सट्वायको  हाउ मच लैण्ड डज ए म्यान निड र अमेरिकी कथाकार वाशिंगटन आरभिङको  रिप भ्यान विंकल तथा हिन्दी पाठ्य पुस्तक गद्य माधुरीेको  चन्द्रधर शर्मा गुलेरीले लेखेको कथा उसने कहा थाले प्रभावित पारेका थिए । भनिन्छ चन्द्रधर शर्मा गुलेरीले जम्मा दुईबाट कथा लेखेका थिए । अर्को कथा पढ्ने मौका त मैले पाइनं । खोजेर  पढिन पनि । तर मलाई उसने कहा था कथा एउटा जीवन्त कथा जस्तो लागेको थियो । मलाई कता कता उसने कहाँ था र त्यो फेरि फर्केला उस्तै उस्तै कथा लाग्दछन् ।  फरक यत्ति हो

सुमिनाको वागी स्त्रीको आत्मकताको एक अध्ययन

  सुमिनाको बागी स्त्रीको आत्मकथा नाममा उनको २०८० सालको पहिलो कविता संकलन प्रकाशित भएको छ । शायद यो बर्षको महिला हस्ताक्षरको यो एउटा सबभन्दा बडी चर्चित तथा महत्वपूर्ण साहित्यिक कृति हो । यो कुनै एक व्यक्तिको आत्मकथाको पुस्तक जस्तो सुनिन्छ । कसैको निजी आत्मकथा जस्तो लाग्दछ । तर कुरो यसो होइन । यो कविता संकलन हो । कविले मुख्यत महिलाहरूका समस्या र वेदनालाई आफ्ना कवितामा वाणी दिएको हुनाले यसलाई आत्मकथा पनि  भन्न सकिन्छ । तर यो आत्मकथा कुनै एक खास महिलाको जीवनमा आधारित नभएर आम महिलाको जीवनसित सम्बन्धित छ पनि भन्न सकिन्छ । यस कविता संकलनका कविताले कुनै एक खास महिलाको आवाजलाई बुलन्द गरेको देखिए पनि यसले आम महिलाको जीवनलाई प्रतिनिधित्व गरेको देखिन्छ । यस कविता सकलनले महिला कुनै न कुनै रूपमा पुरुषद्वारा पीडित भएको कुरालाई प्रतिबिम्बित गर्दछ । यस कविता संकलनमा मुख्यत पूँजीवादी समाजमा हुर्के बढेका महिलाहरूको चित्रण गरेको छ । उनीहरूको व्यथा कथालाई वाणी दिएको छ  ।  महिला सदा सर्वदा पुरुषद्वारा शोषित पीडित रहे भएको कुरा भने साँचो होइन । यस समाजलाई माक्र्सले मुख्यत ६ युगमा विभाजित गरेका छन् ।  आदिम सा