Skip to main content

घरदेखि घरसम्मको यात्रा




मान्छे कुनै न कुनै कार्यमा व्यस्त रहँदोरहेछ । हुँदोरहेछ । कहिलेकाहीं त मान्छे यति व्यस्त हुँदोरहेछ कि उसलाई खान पनि फुर्सद हुने रहेनछ र कसैसित कुराकानी गर्न पनि फुर्सद हुने रहेनछ । शायद यही भएर होला बेल्शका अंग्रेजी कवि विलियम  हेनरी डेविजले लिजर ( Leisure ) कवितामा भनेका छन् ।
       What is this life if, full of care,
     We have no time to stand and stare.

हुन त कहिलकांही मान्छे फुर्सद भएर पनि बेफुर्सदिलो हुन्छ । व्यस्त न भएर पनि व्यस्त जस्तो देखिन्छ । फेरि कुनै मान्छे भने साँच्चिकै व्यस्त  हुन्छ । मान्छे जति व्यस्त भए पनि उसले फुर्सद निकाल्नु पर्दोरहेछ । घरबाट घुम्न निस्किनु पर्दोेरहेछ । घुम्नुमा छुट्टै प्रकारको आनन्द प्राप्त हुन्छ । प्राय घुम्दा मान्छेका मन पुलकित हुन्छ । मान्छे हिंड्न डुल्न पायो भन निकै खुशी हुन्छ । उसले निकै रमाइलोे अनुभूति गर्दछ । घुम्नु मनोरंजको विषय मात्र हाइन । यो शिक्षाप्रद कुरा पनि हो । दश बर्ष किताब पढेर प्राप्त हुन नसेकेको ज्ञान दश दिन घुमेर प्राप्त गर्न सकिन्छ । शायद यही भएर होला राहुल साँंकृत्यायनले यात्राका महत्वमाथि प्रकाश पार्दै हिन्दीमा घुमक्कडी शास्त्र लेखेका हुन् । उसरी घुम्नु स्वास्थको लागि पनि राम्रो कुरो हो । ा मान्छे एकै ठाउँमा बस्यो भने कुँदो हुन्छ । मान्छे एकै ठाउँमा बस्यो भने कुँवाको भ्यागुतो हुृन्छ । पक्का हो देश देशान्तर घुम्नलाई धन  चाहिन्छ । धन मात्र भएर हुन्न मन पनि चाहिन्छ ।  धन र मन मात्र भएर पनि हुँन्न ,। ज्ञान पनि चाहिन्छ । यात्रा गर्नाले ज्ञान बढ्छ भन्ने ज्ञान । हुनत ज्ञान त ध्यान बसेर पनि प्राप्त होला । भए पनि ध्यान बसेर ज्ञान प्राप्त गर्ने र यात्रा गरेर ज्ञान प्राप्त गर्नुमा धेरै फरक हुन्छ । बुद्धले प्राप्त गरेको ज्ञान ध्यानको मात्र परिणाम होइन यात्राको पनि परिणाम हो । बुद्धबाट सिकेर होला राहुल सांकृतायन पनि यात्री बनेका ।
घुम्ने कुरा सधैंं सुखद हुन्छ भन्न सकिन्न । त्यो कहिलकाहीं अत्यन्त दुखद पनि हुन्छ । कष्टकर पनि हुन्छ ।पीडादायी पनि हुन्छ । तर पनि मान्छे घरबाट घुम्न निस्किन्छ । बास्को डिगामा पनि एक दिन घरबाट घुम्न निस्केका थिए । बास्को द गामा पुर्चगिजका नाविक थिए । यात्री थिए । उनी समुन्द्री यात्रा गर्दै अरब महासागर हुँदै हिन्द महासागर छिचोली इन्डिया आइपुगे । इन्डियाको कोचिनमा आइपुगे । पश्चिमाहरूले  इन्डिया पता लगाउने श्रेय बास्को द गामालाई दिन्छन् । बास्को द गामाले १४९८ मा भारतको पता लगाएको हुनाले १५०० भारतको पश्चिम घाटमा प्रथम पुर्चगिजीहरूको बस्ती बसेको थियो । किस्टोफर कलम्बस ( १४६१–१५०५ ). इटालीका नाविक थिए । उनले सुदूर पूर्वको यात्राको साइत गरेका थिए तर उनी सुदूर पश्चिम पुगे ।  उनी १४९२ मा अमेरिकामा पुगे ।  उनले अमेरिकाको पता लगाए । अमेरिका युरोपको नयाँ दुृनियाँ भयो । नयाँ संसार भयो । मार्को पोलो ( १२५४–१३२४ ) इटालीका व्यापारी थिए ।  उनी १२६९–१२७० तिर सिल्क रोड हुँदै चीन पुगेका थिए । वादशाह कुबलाई खानलाई भेटेका थिए । मार्को पोलोले चीनका वादशाहको सामाज्यमा  १७ बर्ष बिताएका थिए । उनी वादशाह खानबाट भारत र बर्मामा काम गर्न उनका दूतको रुपमा नियुक्त भएका थिए ।
जे होस्, म यस लेखमा त्यस्तो कुनै विष्मयकारी यात्राको बर्णन गर्न थालिरहेको छैन । महायात्राको बर्णन गर्न गैरहेको छैन । मेरो यात्रा कुनै लंग मार्च पनि होइन ।  बरु मैले चर्चा गर्न थालेको यात्रा बर्णन मेरो घरदखि घरसम्मको यात्रा हो । त्यो पनि कूलपूजामा सम्मिलित हुने कुरो । म सानामा कूलपूजामा कति सम्मिलित भएँ  थाहा छैन । तर म  २०३५ सालमा नेपाल फर्के पछि यता यसभन्दा पहिले एकपल्ट मात्र कूलपूजामा सम्मिलित भएको छु । अहिलेको कूलपुजामा दोस्रो पल्ट सम्मिलित हुँदै थिएँ  ।  कूलपूजामा बर्षौ बर्षौसम्म भेट नभएका व्यक्तिसित भेट हुन पाइने हुनाले यो मेरो लागि पनि महत्वपूर्ण अवसर हुने नै भयो । तर पनि फुर्सद निकाल्न नसकेर भनौं अथवा आफू संलग्न भएको कामलाई च्याट्ट छोड्न नसकेर म कूलपुजामा खासै उपस्थिति भइरहेको थिइनं । छोरीहरूले खास गरी सानी छोरी उत्कर्षाले मलाई पटक पटक तपाइंले हामीलाई बाग्लुङ देखाउनु भएन । गल्कोट देखाउनृ भएन । आफ्नो घर देखाउनु भएन । भन्ने गुनासो गरिरहेको सन्दर्भमा मैले भनिरहेको थिएँ  अवश्य पनि मैले कूलपूजा  ( बोलीचालीको भाषामा कुल्यानको पूजा,देयाली ) मा तिमीहरूलाई बाग्लुङ लैजान्छु  । गल्कोट पुराउँछृ । आफू जन्मेको ठाउँ देखाउँछु ।
यसै सन्दर्भमा म एउटा चिनिया लोककथा वा नीति कथा स्मरण गर्दछु । एकपल्ट एउटा महिलाले उनी बजार जान निस्किंदा पच्छाउन थालेको आफ्नो बच्चालाई भनिछन् – बाबु घर बस । बेलुकी बजारबाट आए पछि तिमीलई बुंगुर काटेर मासुभात खुवाउँला । बच्चा मानेछ र घरै बसेछ । बेलुकी महिला फर्केर घर आउँदा  महिलाको पतिले बुंगुर काटिसकेको रहेछन् । महिलाले भनिछन् – किन बंगुर काटेको । पतिले जबाव दिएछन् – हामीले बच्चाहरूलाई झूठ बोल्न सिकाउनु हुँदैन ।
क्याम्पसबाट अवकाश लिएको भए पनि म फुर्सदिलो मान्छे थिइनं । तर छोेरीहरूलाई कूल्यान पूजाको अवसरमा बाग्लुङ देखाउँछु भन्ने मनिस्थिति बनाएँ मैले । गल्कोट पुराउँछु भन्ने बिचार बनाएँ मैले । गल्कोट जान रहर गरेकीकी एउटी  छोरी होस्टेलमा बस्न थालेकी । अर्कि छोरीको जाँच चलिरहेको अवस्था । यसैले उनीहरूलाई बाग्लुङ पुराउने र डुलाउने समय त मसित थिएन । फेरि पनि एक दिन जाने अर्को दिन कूलपूजामा सम्मिलित हुने र केही ठाउँ डुल्ने, त्यसपछि तेस्रो दिन बुटवलमा नै फर्किने बिचारले हामीले कूलपूजाको सन्दर्भमा गल्कोट जाने योजना बनायौं । म एक दशकभन्दा बढीको अन्तरालमा गल्कोट गइरहेको थिएँ ।
गल्कोटमा यात्रु बसमा नै जाने मनस्थितिले मैले तीन दिन अघि नै बस पार्कबाट हटिया जाने गाडीको टिकट बुक गरेको थिएँ । तर पछि हामी सबैको स्कार्पी रिजर्व गरेर जाने बिचार भयो । त्यसैले मैले बस पार्कमा बुक गरेका टिकट क्यान्सल गर्नु पर्यो । हाम्रो सल्लाह अनुसार हामीलें मंगलापुर ज्वाई सागर कडेलको स्कार्पीमा जाने निर्णय गर्यो । तर हाम्रो टोली ठूलो भएको हुनाले ज्वाई सागर कडेलले  अर्को स्कार्पी पनि रिजर्व गर्नु भयो ।  हामी दुईबटा स्कार्पी लिएर गल्कोट जाने भयांै ।
मंगलापुरकी भाइ बुहारी दृुई दिन अगाडि नै गल्कोट हिंडिसकेको हुनाले उनी हाम्रो टोलीबाट छुट्टिएकी थिइन् । पश्चिम चार नम्बरबाट एकजना छोरा बुहारी जाने भनेकोमा आमा छोरा जाने भएकाले हाम्रो संख्या बढ्ने संभावना भयो । तर उनीहरूले पूजाको लागि पाठो बोकेका हुनाले उनीहरूलाई स्कार्पीमा लान सकिएन । सिट खालि भए पनि । उनीहरूले बुर्तीबाङ गाडीमा गएर खरबाङमा ओेर्ली हटियातिर जाने गाडी समात्नु पर्ने भयो । नयाँ गाउँबाट प्रेम साहनी मात्र हाम्रो साथमा जानु पर्ने भयो । ४ न.का भाई बुहारी र छोरालाई बुर्तीबाङको गाडीमा  चढाएर । प्रेम साहनी आसाम राइफल्समा भर्ती भएर सुवेदार पेन्सन निस्की नयाँ गाउँमा बस्दथ्यो । उसको शिलाङमा अध्ययन गरेको छोरा उमेश साहनी  अगाडि पढ्न बेलायत गएको ८ –९ बर्ष भइसकेको थियो । बेलायतमा ऊ सपरिवार बसिरहेको थियो । हाल ऊ पनि अध्ययन गर्ने र उसको छोरा आर्यन पनि अध्ययन गर्ने अवस्था सृजित भएको थियो । 
यसरी हामी दुई स्कार्पीमा जानेहरूमा  दुई जना ड्राइभर बाहेक नरेश साहनी, ज्ञानु के सी  छोरीहरू ज्वाई नाती नातिना गरी जम्मा १३ थियौं । गाडी चलाउने ड्राइभर ज्वाई सागर कडेलका नजिकका मान्छे  थिए भने ज्वाई कै स्कार्पी चलाउने ड्राइभर एकजना चौधरी युवक थिएं । चौधरी युवकले कहिले बाग्लुङतिर गाडी चलाएका थिएनन् । उनी पहाडी बाटोमा गाडी चलाउन अभ्यस्त थिएनन् । शायद यही भएर होला बेला बेलामा चौधरीले चलाइरहेको गाडी ज्वाईले पनि चलाउने गर्नुहुन्थ्यो ।
म बुटवलबाट तानसेन पोखरा तम्घास गाडी नचल्दै धेरैपल्ट गल्कोटबाट बुटवलसम्म र बुटवलबाट गल्कोटसम्म  पैदल ओहोर दोहोर गरेको छु । मलाई पैदल हिंडेर बुटवलबाट गल्कोट पुग्न लगभग ३ दिन लाग्दथ्यो । आजभोलि गाडी चल्न थाले पछि बिहान ७ बजे बुटबलबाट गाडी चढेमा बेलुकी २–३ बजेसम्म गल्कोटमा पुगिन्छ । सबै बाटो पिच भएको भए शायद ६–७ बजेतिर बुटबलबाट  हिंडे १२–१ बजेसम्म गल्कोट पुगिन्थ्यो होला । गल्कोटमा पुस्पलाल पहाडी लोकमार्ग परेको हुनाले पिच रोड नै छ । तर रिडीबाट रुद्रबेनीतिर लागे पछि पिच रोड दुर्लभ जस्तो देखिन्छ । यसैले धेरै समय लाग्नु स्वभाविक नै हो ।
म जब बुटबलबाट गल्कोटतिर लाग्दछु म निकै रोमांचित हुन्छ । मलाई आफू उहिलेदेखि पैदल हिंडेको बाटो अहिले हिंड्दा निकै रमाइलो लाग्दछ । उहिले पंैदल बाटो हिंडेको संझनाले मलाई निकै भावुक बनाउँछ । ठाउँ ठाउँमा बास बसेको कुराको सम्झना हुन्छ । पैदल बाटो हिंड्दा कहाँ  पुग्दा रात पर्दछ र बास बस्नु पर्दछ त्यसको कुनै ठेगान हुँदैन । कहिले उज्यालोमा नै बास बसिन्थ्योे कहिले झमक्क रात परे पछि । जे.होस्, पहाडमा गाडी गुड्न थालेपछि बुटबलबाट गल्कोट पुग्न कतै बास बस्न पर्दैन । बास कि बुटबलको कि गल्कोटको ।  तर पहाडी बाटोको यात्रा खतरा मुक्त  भने हुँदैन ।          योे हामी सबैले अनुभूत गरेको कुरा हो ।
बुटबलबाट ९ बजेतिर निस्केका हामी पाल्पा तानसेन, हार्थोक जोर्ते,हुँदेै अर्गली पुगेर भात भान्सा गर्ने सुरमा थियौं । हामी चढेको गाडी पहिलेदेखि नै आएर अर्गलीमा रोकिएको थियो । ज्वाईहरू  चढेको र चौधरीले चलाएको गाडी बाटोमा नै थियो । हामी एउटा होटलमा बसिरहेका थियौं । त्यति नै बेला ज्ञानुलाई काठमाण्डौबाट कूलपूजामा  सरिक हुन गल्कोट आइपुगेको नाती पवन साहनीकोे फोन आयो ।  फोनमा उसले सोधेछ– हजुर आमा तपाइंहरू चढेको अर्को गाडी कहाँ छ ? ज्वाई र छोरीहरू चढेको गाडी बाटोमा नै थियो । पवन साहनीसित फोनबाट कुराकानी हँुदा हुँदै ज्वांईहरूको चढेको गाडी पर देखियो । यो कुरा ज्ञानुले पवनलाई बताइन् । बुटबलबाट  काठमाण्डौमा अध्ययन गर्न गएकोे पवन इंजिनियरिङ पछि एम बी ए गरेर  बंैकिङ क्षेत्रमा काम गर्दै थियो । ऊ हामीभन्दा पहिले गल्कोट पुगिसकेको रहेछ । जे होस् , पछि के कुरा चाल पाइयो भने गुल्मी इस्माबाट कार्कीहरूको कूलपूजामा सामेल हुन बाग्लुङ बुर्तीबाङतिर गैरहेको गाडी बडीगाडमा खसेर १४ जना यात्रीको दुखद  मृत्यु भएको रहेछ । यो कुरा तुफानी गतिले विश्वभरि फैलिएको. रहेछ । हामी पनि बडीघाडको बाटो. हुँदै कूलपूजाका लागि बाग्लुङतिर नै गैरहेको सन्दर्भमा धेरैलाई यस बस दुर्घटनामा हाम्रो गाडी पर्यो कि भन्ने ंशंका भएछ । यसैले बुटबलबाट फोनको ओइरो लाग्न थाल्यो । हामीले सबैलाई स्पष्टीकरण दिंदै भन्नु पर्यो हामी सुरक्षित छौं । मंसीर १८ गते नै कार्कीहरूको कुलपूजा रहेछ । उनीहरू गुल्मीको इस्माबाट बाग्लुङको बुर्तीबाङतिर कूलपूजामा सामेल हुन हिंडेका रहेछन् । मैले हामीले खाना खाएको नजिककै कम्पुटर पसलमा गएर नेटबाट  दुर्घटनाबारे कुरा बुझें । त्यही पसलमा बसिरहेकी एकजना महिलालाई मैले सोधें –तपाइं प्रेमा पोखरेललाई चिन्नुहुन्छ ? उनले अर्गलीको स्कूलमा अध्यापन गर्दछिन् भनेका कुरा त सुनेको छु । तर उनीसित भेट नभएको कैयौं  युग भयो । ती महिला मेरो कुरा सुनेर निकै उत्साहित भइन् । भनिन् भर्खर  प्रेमा पोखरेल दिदी यहाँबाट  जानुभएको थियो । उहाँ  स्कूलबाट अवकाश पाएर बस्नुभएको छ । मैले उहांँसित तपाइंको भेट गराइदिन्छु ।उनको घर नजिकै बाटामा नै छ ।
त्यतिबेला प्रेमा पोखरेलको परिवार शिलाङमा बस्दथ्यो.। उनीहरूका बुवाले बडाबजारमा मशालाको दोकान गर्दथे । त्यसैले मान्छेहरू उनका बुवालाई मशालावाला महाजन भनेर चिन्दथे । मैले प्रेमा पोखरेलको ठूला दाईसित एउटा हास्य नाटकमा भाग लिएकोे. थिएँ  शिलाङमा । उनी नेपाल  आए पछि दूर संचारमा काम गर्न थालेका रहेछन् । अचानक उनका असामयिक मृत्यु भएको रहेछ ।  नेपाल आए पछि प्रेमा पोखरेलका संभवत कान्छा दाईसित मेरो मंगलापुरमा भेट भएको थियो । शिलाङ छोडर नेपाल आए पछि मेरो प्रेमा पोखरेलसित कहिलै भेट भएको थिएन ।  मलाई संझना छ प्रेमा पोखरेलले मैले लेखेको एकांकी नाटक चेतनामा अभियन गरेकी थिइन् । अझ पनि उनले अभिनय गरेको फोटो मसित  होला । ती महिलाले मलाई प्रेमा पोखरेलको घरमा पुराइन् । तर प्रेमा पोखरेल घरमा रहिनछन् । कतै लागेकी रहिछन् । तै पनि ती महिलाले प्रेमा पोखरेललाई खोजेर नै ल्याइन्  ।  मैले सोंचे ती महिलाले अघि लाउँदै मतिर ल्याइरहेकी बुढी बुढी जस्ती देखिने महिला  नै प्रेमा पोखरेल होलिन् । बुढी बुढी देखिने महिलाले मलाई भित्र बैठक कोठामा पुराइन् । बस्न भनिन् । उनले मलाई प्रश्न गरिन्–.मैले तपाइंलाई ठहराउन सकिनं । चिन्न सकिनं । कतै कतै देखे जस्तो त लाग्दछ । को हुनुहुन्छ होला ?  दिल साहन ि। मैले सिधै आफ्नो परिचय दिएँ । उनी अचम्भित भइन् र भनिन् तपाईले मलाई अन्येत्र कतै भटेका भए चिन्न सक्नु हुने थिएन होला । हो, मैले तपाइलाई अन्येत्र कतै देखेको भए कुनै पनि हालतमा चिन्ने थिइनं ।
त्यहाँबाट हाम्रो गाडी अघि बढ्ने बेला भयो । जुद्ध समशेरले आफ्नो दरबार बनाएको अर्गली साँच्चे नै पाल्पाको गहना हो । तर ऐतिहासिक अर्गलीमा स्थिति जुद्ध समशेरको दरबारले तोडफोड गर्ने मान्छे त धेरै भेट्यो तर स्यार सभार गर्ने कुने मान्छे भेटेन ।  अर्को कुरा मैले के पनि सुनेको थिएँ  भने दार्जीलिङका चर्चित कम्युनिष्ट नेता रतनलाल ब्राहमण ( माइला बाजे ं) को जन्म पनि यसै अर्गलीमा भएको थियो रे ।
रिडी रुद्रबेनी, खैरनी, चोेरकाटे हुँदे हामी चिउरीनी भिरमा पुग्यौं ।  चिउरिनी भिरमा बुल्डोजरले पहरो फोर्दै रहेछ । गाडी रोकिए । चारैतिर धूलो उड्दै थियो । तल बडीगाडको पानी निक्कै सङ्लो र नीलो देखिन्थ्यो । अघिल्लो बुल्डोजरले काम रोकेर बाटो खोलिदियो । तर पछिल्लो बुल्डोजरले पहरो फोर्ने काम हामीलाई देखेर रोकिदिए पनि बाटोमा एउटा रुख लडेकोले गाडी अघि बढाउन संभव थिएन । हामी सबै मिलेर बाटोमा लडिरहेको रुखलाई पल्टाएर भीरतिर खसाल्यौं । बाटो खोलेर अघि बढ्यौं । त्यस पछि हामी मजुवा रामपुर लौरी सिम्मल झक्कले आँपचौर भुवाचिदी वामी टक्सार चन्द्रकोट गाउँपालिका र मुसीकोट नगरपालिका हुँदै दरमखोलाको पुल तरेर पारि खरबाङ पुग्यौं । बाग्लुङलाई टेक्यौं ।
पुष्पलाल पहाडी लोकमार्ग घोडाबानेदेखि बुर्तीबाङसम्म पिच भएको छ भन्ने सुनेको थिएँ । अघिल्लोपल्ट म गल्कोट पुग्दा पुष्पलाल लोकमार्ग पिच भएको थिएन । यसपल्ट पहिलोचेटि खरबाङबाट पिच रोड हुँदै हाम्रो गाडी हाम्रो गाउँतिर बढ्यो । गल्कोटतिर बढ्यो । म संझिन्छु आमाले भन्नुहुन्थ्यो हाम्रो पालामा त के गल्कोटमा गाडी आउला र ? म पनि सोच्दथें यस्तो भिर पाखा पहाड डाँडा काँडा खोला नाला भएको ठाउँमा कसरी गाडी आउला र ? यस्तो भन्ने आमा त अहिले हाम्रा साथमा हुनुहुन्न । तर गल्कोटमा गाडी मात्र आएन । पूर्व पश्चिम मध्य पहाडी लोकमार्गले समेत यसलाई समेट्यो । खरबाङ बजारबाट पिचरोडमा  प्रवेश गरे पछि गाडीहरू तुफानी बेगमा पूर्वतिर गुडिन थाले । साँझ पर्ने बेला हुन थालेको थियो । हामीलाई गल्याङ र बाँसखोला पार गरेको थाहा नै भएन । आँखाखेत पनि तुरुन्त आयो । हामी हाई वे  छोडेर गाउँले सडकमा लाग्यौ. । दिदीको घरको नजिक पुग्यौं । दिदीको याद आयो । दिदीको मृत्यु भए पछि म दिदीको घरमा पुगेको थिइनं । छैन । पछिल्लोपल्ट गल्कोटबाट बुटबल लाग्दा गोठ अगाडि उभिएर नराम्रो मान्दै दिदीले हामीलाई विदा गर्नु भएको थियो ।  दिदीको घर काटे पछि तीन चार मिनटमा हाम्रो दोकान आयो । हिजो धान फल्ने खेतमा कच्ची र पक्की घर खडा भएको हुनाले कुन ठाउँ  कहाँ  छ भन्न पनि नसकिने । हाम्रो दोकान घरमा जानुभन्दा पहिला खालिकी भाउज्युसित भेट भयो । दाई बितेपछि भाउज्यु एक्लै दोकान घरमा बस्नुहुन्थ्यो । कुनै बेला भाउज्यु बस्ने दोकान घरमा पनि हाम्रो दोकान थियो । बुवाले बनाएको ।  पछि बुवाले दिदीको घर बनाउँदा त्यसलाई भत्काएर त्यहाँका ढुंगा खेतमा बनेको घरको पालीमा लगाइदिनु भएको थियो । बुवाको मृत्यु भए पछि आमाले दोकान घरको खालि घडेरी लामपाटे  गुरुङ दाईलाई बिना पैसा दिनु भएको थियो । लाम्पाटे गुरुङ दाईले आमाले दिएको घडेरीमा घर बनाएर उनकी आमालाई बस्न लगाएका थिए । लाम्पाटे दाईकी आमाले मुख्यत रक्सी पारेर व्यापार गर्न थालेकी थिइन्ं । त्यतिबेला भट्टी पसलमा क्षेत्री ठकुरीले रक्सी खान परेमा लुकेर खान्थे । जात जान्छ भनेर । त्यो अर्कै जमाना थियो ।  लामपाटे गुरुङ दाईले हाम्रो दोकानको सामुृन्ने घर बनाए पछि त्यहाँ दुईबटा घर भएका थिए ।  हुन त त्योभन्दा पहिले लामपाटे गुरुङ दाईका जेठा दाईले पूर्वपट्टि डिलमा एउटा भट्टी पसल राखेका थिए । कोदोको रक्सी पार्दथे । लडाईमा परेको हुनाले उनको एउटा खुट्टा थिएन । काठको खुट्टा लगाउँथे । पछि उनी देहरादुनतिर बसाइ सरे. । लाम्पाटे दाईका जेठा दाई देहरादूनतिर बसाइ सरे पछि उनको झोपडी भत्काइएको थियो । लामपाटे दाईले आमाले दिएको घडेरीमा बनाएको त्यो घर खालिका दाईलाई बेचेका थिए ।  खालिका दाई आसाम राइफल्सका पेन्सनर  हुनुहुन्थ्यो । चीन भारत युद्धमा पकडा परेर चीनमा युद्धबन्दी भएर बस्नु भएको थियो केही बर्ष । दाई बिते पछि भाउज्यु बस्नुहुन्थ्यो दोकान घरमा । भाउजु दाईसित आसाम लोकरामा धेरै बर्ष बस्तु भएको थियो । म आसाम छँदा भाउज्यु पनि आसाममा नै हुनुहुन्थ्यो । मलाई देख्न बित्तिकै भाउज्यु रुन थाल्नु भयो ।   मलाई  यतेै बस्यौंं नानी भन्नु भयो । मैले भाउज्युलाई भने हामी नयाँ घर भाइको घरमा जाँदै छौं । तपाइंं भोलि त्यतै कूलपूजा भएतिर आउनुहोला । यति भनेर मैले हतार हतार छोरीहरूलाई हाम्रो दोकान घर देखाएँ । घर फालिएको अवस्थामा थियो । दुई बर्षभन्दा केही पहिले कान्छी बहिनीको यही दोकान घरमा अचानक असामयिक मृत्यु भएको थियो । दिनभरि काम गरेकी बहिनीको साँझतिर अचानक मृत्यु भएछ । ज्वाई बिहान उठेर हटियामा छोराको हार्ड वेयर र रंगको कारोबार हेर्न जानु पर्ने हुनाले पनि होला दोकानले हेरचाह गर्ने मान्छे पाएको थिएन । त्यस पछि हामीहरू  हतार हतार हाम्रो दोकानको माथिको कच्ची मोटर बाटो हुँदै साहनी डाँडातिर लाग्यौं । हामी छरछरे हुँदै सोताहाघाटबाट हुलुवा खोलो तरेर काजीको बगरबाट साहनी डाँडातिर तेर्सियों । यो सडकलाई हामीहरू सानामा शहर बाटो     भन्दथ्यौं । काठमाण्डौबाट कूलपूजामा आएको नाती पवन साहनीसित हाम्रो भेट सोताहाघाटमा भयो । यसै ठाउँमा मलाई केही बर्ष अघि सम्मानित गरिएको थियो घुम्टे युवा समाजले  । हामी साहनी डाँडाको शहर बाटो हुँदै पीपल डाँडातिर लाग्यौं । गाडी पार्किङको ठाउँको समस्या थियो । नाती पवन साहनीले हामीलाई पीपल डाँडाको आमा समूहको भवनमा पुरायो । त्यहाँ गाडी पार्किङ गर्ने राम्रो ठाउँ रहेछ । गाडी पार्किङ गरे पछि दश मिनट जति हिंडेर हामी नयाँघरे  भाइ टोपबहादुर साहनीको घरमा पुग्यौं ।  भाइ टोपबहादुर साहनीका तीन भाइ छोरा र एउटी छोरी जापानमा थिए । दुई छोरा हालै जापानबाट कूलपूजामा सम्मिलित हुन आएका थिए ।
साहनीहरूको कूलपूजामा राति धामी बस्ने चलन छ । जसलाई देउता वा  पितृ उत्रिन्छन्  ऊ काँप्न थाल्दछ र सोधेका प्रश्नको जबाव उसैले दिन्छ । म अघिल्लोपल्ट कूलपूजामा गएको बेलामा भाइ टोपबहादुर साहनी धामी बसेको थियो । अरुले पनि  काँप्न कोसिस गरे । तर काँप्न र बक्न सकेनन् । यसपल्ट भाइ टोपबहादुर साहनी नै धामी बस्यो । उसलाई अनेक प्रश्न गरिए । उसले काप्दै           प्रश्नको उत्तर दियो । ८८ बर्ष जति पुग्नु भएका कान्छा बुबा पनि धामी बस्दा उपस्थित  हुनुहुन्थ्यो । उहाँले प्रश्न गर्नु भयो – कूलपूजाको  मासु तीन दिन राखेर खान हुन्छ कि हुृँदैन । भाइ टोपबहादुर साहनीले काँप्दै भन्यो – हुन्न जा जा जा । हुन्न जा जा  जा । हुन्न जा जा जा ।
कूलपूजाको केन्द्र जस्तो बनेको थियो नयाँ  घर साहनीको घर । पहिलेदेखि नै । नयाँ घरे साहनीका एक हाँगा गुल्मीको उजुनेमा बसाइ सरेका थिए । कूलपूजामा सामेल हुन गुल्मीबाट गल्कोट आउँथे । नयाँ घर साहनीका हजुर बाबाका दुई भाइ छोरामध्ये जेठा छोरा     लडाईमा परेर मारिएका थिए । जेठी आमा पतिको लडाई परेर मृत्यु  भए पछि उहाँको पेन्सन हजुरबाबालाई दिइन्थ्यो । हजुर बुबा लाहुरे       नभएको भए पनि पेन्सन छोराको नामको पेन्सन पाउनुहुन्थ्यो । जेठी आमा पतिको मृत्यु पछि भक्तिनी हुुनु भएको थियो र मल्मको डाँडामा भएको गुफामा अरु भक्तिनीहरूसित बस्नुहुन्थ्यो । गाउँमा जहाँ पनि आजा पूजा हुन्थ्यो उहाँ अरु भक्तिनीहरूसित पुग्नुहुन्थ्यो ।
म सानो हुँदा हाम्रो कुल्यानको पूजा नरौदी खोलामाथि खरवारीमा बनेको कुल्यानको थानमा हुन्थ्यो । खाना खाने व्यवस्था नयाँ घरे साहनीको पल्लावारीको गोठमा हुन्थ्यो । अघिल्लोपल्ट त्यहाँ पुग्दा नरौदी खोलाको खरवारीमा भएको थानमा पुजा भयो ।  त्यतिबेला महिलाहरूलाई मन्दिरमा पस्न निषेध थियो । ज्ञानुले महिला पस्न किन नहुने भनेर मंदिरमा पसे पछि सबै महिला पस्न थाले । कसैले रोकेनन् । म सानो छँदा  कुलपूजाको मासु घरमा ल्याउन हुँदेनथ्यो ।  गोठमा पकाएर खानु पर्दथ्यो । खान नसकेको मासु गाडेर हिंड्नु पर्दथ्यो । आजभोलि कूलपूजाको मासु घरमा लान पाइने र  घर बाहिर पकाएर खाने नियम  बनेको रहेछ । आफूले पाहुना खुवाउन घरमा पनि पाठा खसी काटेर खुवाउन सकिने रहेछ । तर पूजाको मासु भने त्यस दिन खान नसके अनिवार्य रुपमा गाडी दिनु पर्दोरहेछ ।
अहिले बाँझबारीको भाइ झम बहादुर साहनीले आफ्नो बारीमा मंदिरको लागि जग्गा दान गरेको रहेछ । त्यही ठाउँमा मंदिर बनेको रहेछ । झमबहादुर साहनी नेपाली आर्मीमा छँदा उसलाई मैले काठमाण्डौमा भेटेको थिएँ । ऊ त्यतिबेला प्यारासुृटबाट जम्प गर्ने तयारीमा थियो ।  मंदिरसम्म नीला पानीको पानी ःल्याइएको रहेछ । बिजुली जडान गरिएको रहेछ ।
हामी बुटबलबाट १७ मंसीरका दिन हिंडेका थियौंं । १८ गते कूलपूजा सामेल भयौं । कूलपूजामा औपचारिक कार्यक्रम राखियो । दुई जनाले आलो पालो गरेर कार्यक्रमको उद्घोषणा गरेका थिए । एउटा उद्घोषक भाइ खडक बहादुर साहनी थियो । ऊ हालै जर्मनबाट आएको रहेछ । अर्को उद्घोषक भाइ बुहारी टीका साहनी थिइन् । उनी आमा समूहकी अध्यक्ष पनि रहिछन् । कूलपूजा समारोहका अध्यक्षता भाइ टोपबहादुर साहनीले  गरेको अवस्था थियो. । मलाई प्रमुख अतिथि र हामीहरू छुट्टिएर धुस्तुङमा साहनीको कूलपूजा गर्ने भाइ खिमबहादुर साहनीलाई विशिष्ट अतिथि बनाइएको थियो । कूलपूजा कार्यक्रममा ८२ बर्षदेखि १०३ बर्ष पुगेका बृद्ध बृद्धालाई सम्मान गरिएको थियो । साथसाथै मंदिर निर्माण गर्ने ठेकदार र बाइरिङ गर्ने दुई  युवकलाई पनि सम्मानित गरिएको थियो ।
हाम्रो  एउटा खास उद्देश्य छोरी र नाती नातिनालाई गल्कोट देखाउनु थियो. । गल्कोटका अन्य कुरा  देखाउन नसके पनि कम्तीमा हटिया बजार हरिचौर बजार , गल्कोटका राजाको दरबार तथा गाईघाट देखाउनु थियो । यसैले हामी आफूले डाकेका पाहुनालाई नपर्खी दुईबटै स्कार्पी लिएर बिसारे डाँडा हुँदै हटिया पुग्यौं । हटियाबाट हामी मजुवाको फाँटको बाटो हुँदै हरिचौरतिर लाग्यौं । मजुवाका फाँटमा चारैतिर बिल्डङ खडा भएका देखिए । दरमखोलाका राजाको पुल . .( अहिले त पक्की पुल ) पार गरेर हामी हरिचौरतिर लाग्यौं । हटियाका हाई वे पिच भएको भए पनि हरिचौरतिर जाने बाटो उही राजा महेन्द्रको पश्चिम भ्रमणको खनिएको भन्दा खासै फरक रहेनछ । म सानामा स्कूल पढ्न हिड्दाको बाटोभन्दा खासै फरक थिएन ।  हामीहरू  हरिचौर बजार हुँदै गाईघाट पुग्यौं । बाटोमा ठूला  ठूला ढृंगा काट्ने मशिन खडा गरिएका थिए । साइज साइजका ढृुंगा काटेर बिक्रीको लागि लोडिङ गर्न चिनेर राखिएका थिए ।
म यसपल्टसित ४ पल्ट गाईघाट पुगेको थिएँ  । पहिलोपल्ट म हटियाका गौमुखी मिडिल स्कूलमा पढ्दा संभवत त्यहाँका ठूला व्यापारी त्रित्रबहादुर गौचनले गाईघाटमा झोलुंगे पुल हालेर उद्घाटन गर्न थाल्दा स्कूलका छात्र छात्रासित लाइन लाएर गएको. थिएँ  । त्यतिबेला हाम्रा शिक्षक थिए पाल्पा तानसेनका राजमान सिंह ।  दोस्रोपल्ट म गाईघाट तारखोलामा पार्टी कामको सिलसिलामा जाँदा पुगेको थिएँ । यो २०३८ तिरको कुरा हुन सक्दछ । त्यतिबेला तारखोलामा जाने बाटोमा दरम खोलाको वारि पारि रहेका अग्ला अग्ला पहरा देखेर मैले त्यहाँ  फिल्म सुटिङ गर्दा निकै आकर्षक दृश्य हुन्थे होला भन्ने कृुरा सोंचेको थिएँ  । तेस्रोपल्ट म बाग्लुङबजार हुँदै ज्ञानूसित गल्कोट जाँदा अर्गलको बाटोबाट गाडी गुडाइएको हुँदा तल गाईघाट नजिक पुगेको थिएँ । यसलाई पनि गाईघाटमा गएको मान्ने हो भने यो मेरो गाईघाटका चौथो दर्शन थियो । गाइघाटमा हामीले धरै नै फोटा खिच्यौं । गाईघाटका झरनाभित्र एउटा गुफा रहेछ । गुफाभित्र पूजा पनि गरिंदो रहेछ । सीढी चढेर गुफामा जानु पर्दोरहेछ । भाइ नरेश र छोरी उत्कर्षा गुफाभित्र प्रवेश गरेछन् ।  म गुफाभित्र जान खोजेका थिइनं । तर छोरी उत्कर्षाको जोरबलले झरनाभित्र बनेको गुफामा प्रवेश गरेंं । छहराको पानी जम्मा गरेर पोखरी बनाइएका रहेछ । तर पोखरी साह्रै ठू्रलो होइन । थिएन । मलाई कता कता गाईघाटको यो फल्स शिलाङको स्वीट फल्स जस्तो लाग्यो । पुष्पलाल शिलाङ गएको बेलामा हामीहरूले उनलाई स्वीटफल्स पृराएका थियौं । फेरि मलाई गाईघाटको पोखरी शिलाङको बार्डस लेक जस्तो लाग्यो । बार्ड भन्ने अंगे्रज कमिश्नरले निर्मार्ण गरेको. कृत्रिम  ताल । बार्डस लक । तर बार्डस लेक निकै ठूलो । वोटिङ गर्न मिल्ने । मैले बोटिङ गर्न शिलाङकै बार्डसलेकबाट सिकेको थिएँ ।
गाईघाटबाट हामी सिधै हरिचौर फक्र्यौं । राजाको दरबारमा पस्यौं । दरबार स्याहार सुसार नपाएको अवस्था देखिन्थ्यो । म गल्कोटे. राजा भरतबम मल्लको राज्य नखोसिदै राजाको दरबारमा पुगेको थिएँ । त्यतिबेला दरबारको अर्कै शान सौकत थियो. । रौनक थियो । अहिले दरबार भूतबंगलामा परिणत भएछ । गल्कोटे राजाले राणाको छोरी बिवाह गरेको हुनाले यो दरबार पनि काठमाण्डौका राणाहरूको दरवार जस्तो देखिन्थ्यो । देहरादूनबाट आर्मीको तालिम लिएका गल्कोटे राजाका माइला छोरा थिर बम मल्ल उनका मामा सुवर्ण समशेरका सल्लाहमा २००७ सालमा मुक्ति सेनामा भतंीं भएर क्रान्तिमा हाम्फालेका थिए । बीरगंज कब्जा हुँदा उनले त्यसको कमाण्ड गरेका थिए । कञ्चटमा गोली लागेक थिर बम मल्लको पारि इन्डियाको डन्कन हस्पिटलमा उपचार हुँदा हुँदै मृत्यु भएको थियो । हामीले गल्कोटे राजाको दरबारलाई पृष्ठभूमिमिा राखेर फोटा खिच्यौं ।
म स्कूल पढ्न हरिचौरको भरथ चैतन्य मिडिल स्कूल जाँदा राजाको दरबारतिर प्रवेश गर्नें ठाउँको फलामे गेट देखेर दंग पर्दथेंं । हाम्रा गेट (  तगारा ) त बाँसका गराला भएका हुन्थे । तर अहिले हेर्दा राजाको दरबारको फलामको गेटभन्दा त हाम्रो घरका फलामको गेट धेरै ठूलो. रहेछ । यसपल्ट जाँदा पखेटा निस्किन थालेकोे गल्कोटे राजाको दरबारको फलामको गेट बाहिर निकालेर खडा गरी राखिएको रहेछ ।
हरिचौरबाट हामी हटियाबजारमा फक्र्यौं । हामी हटिया नगई बारि वारि आफू बसेको ठाउँमा जान सक्दथ्यौं । तर हटियामा भेटघाट बाँकी थियो ।
भाइकी साइली छोरी पुष्पाको विवाह गल्कोट हटियामा भएको थियो । ज्वाई जापानमा थिए । पुष्पा साहनी खत्री अस्ट्रलिया पुगेकी थिई । सासुसित ढोगभेट फुकाइएको थिएन । सम्धी सम्धिना भएको थिएन । यसैले म ज्ञानु र भाइ वाहिर गाडीमा बस्यौं । छोरीहरू सम्धी सम्धिनीलाई भेट्न घरभित्र गए । त्यतिबेला नै अस्ट्रलियाबाट पुष्पाको फोन  आयो ज्ञानुलाई ।  उनले भनिन् – यतिबेला हामीहरू तेरो घरको बाहिर गाडीमा छौं । दिदी बहिनी र ज्वाईहरू भित्र सासु ससुरालाई भेट्न गएका छन् ।
हामीले ज्वाईलाई होम भाञ्जाको हार्डवेयर रंगको दोकानमा भेट्न खोज्यौं । बन्द थियो । बाटोमा गणेश भाञ्जा  सित भयो । उनले आफूले भाडामा चलाउने कारमा राखेर कृष्ण भाञ्जाको लमाईका फाँटमा हालै बनेको घरको बाटोसम्म पुराइदिए । बहिनी कमल पोखराबाट भाञ्जाको घरमा झरेको खबर थियो । भाञ्जी बुहारी र बहिनीले त्यही लमाईमा बस्न आग्रह गरेका थिए । तर भोलि बिहानै बुटवल फर्किनु पर्ने हामी किन पनि त्यहाँ बस्न सकेनौं भने हाम्रा सारा झिटी झाप्टा भाइ टोपबहादुर साहनीको घरमा नै छोडेका थियौं । फेरि जापानबाट आएको जेठो छोरा रामूले जसरी भए पनि बेलुकी फर्किनु पर्दछ भनेर हाम्रा सर सामान ल्याउन दिएको थिएन । रामू जापानमा लामो समयसम्म बसेर आएको रहेछ । साहनीहरूको कुल्यानको मंदिर भएको ठाउँमा बाहिरबाट आउने साहनीहरूलाई पूजाको समयमा बस्न र कार्यक्रम संचालन गर्न एउटा हल बनाउने कुरा उठेको थियो । यसै प्रसंगमा छोरा रामूले मसित कुराकानी गर्दै भनेको थियो – एक दिन बस्न मंदिरमा कुने हल बनाउन पर्दैन । मैले तल बारीमा आधुनिक सुविधा सम्पन्न बिल्डिङ बनाइदिन्छु । बाहिरबाट आउने पाहुना त्यसैका बस्न सक्दछन् ।  मंदिर बनेको  एक्लो हलमा भाँडाकुँडा राखे चोरी हुन सक्दछ । कपडा लत्ता राखे मुसाले काट्न सक्दछ । मैले अहिलेसम्म एउटा पक्की घर यहाँ बनाइसक्थें होला । पोखरामा घडेरी छ । त्यहाँ घर बनाउनु पर्छ कि भनेर खुम्चिएको हूँ । पुरानै घरमा बस्न परेको हो । हुृन पनि हो हामी केटाकेटी हुँदा बनिसकेको नयाँ घर अझ पनि नयाँ घर भनिदैछ । घर भने धेरै पुरानो भैसकेको छ । यसले चोला फेर्न सकेको  छैन । थिएन ।
यसैले बहिनी र भाञ्जी बुहारीको आग्रहलाई  टार्दै हामी बिसारे डाँडा हुँदै साहनी डाँडा नै फर्कियौं । हामील्ई भेट्न आएका भाञ्जा भाञ्जी र भाञ्जी बुहारी हामीलाई भेट्न नसकी फर्केछन् । निकै दुख लाग्यो ।
फर्किने बेलामा हामीलाई बुटबलतिरबाट गएका तीन जनालाई आफू आएको गाडीमा किन ल्याउन सक्ने अवस्था रहेन भने हामीसित काठमाण्डौबाट आएको पवन साहनी र दिल्लीबाट आएको खडकबहादुर साहनीले हाम्रै गाडीमा बुटवल फर्किने कुरा पहिले नै भनिसकेका थिए । यसैले हामीले मंगलापुरकी भाइ बुहारी र पश्चिम चार नम्बरकी छोरा बुहारी र नातीलाई बिहानै कपीलबस्तुमा विवाहको लागि छुुट्ने दुईबटा बसमा जाने सल्लाह दियौं ।  गल्कोटको दुलहाले अमेरिकामा एग्रीकल्चरमा पि एच डी गरिरहेको थियो । दुलही पोखरा घर भई कपिलबस्तुमा बस्दी रहिछन् । तीनै जना जन्तीसित हामीभन्दा पहिले बुटबल फर्किसकेको खबर हामीले बाटामा नै पायौं । एक दिन पछि छोरीको जाँच नभएका भए हामी अझ दुई चार दिन गल्कोटमा बस्दथ्या्रै होला । यसैले गएको तेस्रो दिन हामीलाई बुटवल फर्किनु पर्यो ।  यातायातको सुविधा नभएको भए बल्ल तिन दिनमा हामी बुटबलबाट गल्कोट पुग्न सक्दथ्यौं ।
ज्वाई सागर कँडेलले दरम खोलामा माछा मार्न खोज्नु भएको थियो । छोटो समयमा यो संभव थिएन । यसैेले यो कुरा  काठमाण्डौमा भाञ्जी दुर्गा केसीको कानसम्म पुगेको रहेछ ।उनले आफ्नो भाइ बुहारीलार्ई दरमखोलामा ताजा माछा मारेर वा खोजेर राखिखिदिनु भनेकी रहिछन् । खबर पाए पछि फर्किंदा हामी बासखोलामा रोकियौं । भाञ्जाको हाई बेमा नै भएको घरमा पस्यौं । एक छिन बस्यौं । र माछा बोकेर गाडी चढ्यौं । हामीलाई बस्ने गरी आउन आग्रह गरिरहेकी भाञ्जी बुहारीलाई हामीले चैत बैशाखतिर दुई चार दिन बस्ने गरी गल्कोट आउँछौं भन्यौं ।  समय थोरै भएको हुनाले हामीले भेट्छु भन्ने मान्छेलाई भेट्न सकेनौं । जान्छु भनेका ठाउँमा जान सकेनौं ।
साहनी डाँडाबाट फर्किने बेलामा  बाटोमा ८८ बर्ष पुगिसकेका कान्छा बुवालाई भेट्ने बिचारले उहाँको घरतिर लाग्यौं । त्यतिबेला नै खुट्टा चिप्लेर  ज्ञानु पल्टिन पुगिन् । मर्केको होला भनेको खुट्टा फ्याक्चार भएको रहेछ । डेढ महिनासम्म  उनी हिंडडुल गर्न नसक्ने भइन् । यो हाम्रो  गल्कोट यात्राको दुखद पाटो हो ।
बाटामा फर्किंदा  आमचौरतिरको पीच रोडमा हामी चढेको गाडीमा खटखट आवाज आयो । ड्राइभरले हामीसित खटखट आवाज आएको कुरा गरे । हामीले पनि खटखट आवाज आएको सुनिरहेका थियौं । ड्राइभरले छेउमा गाडी खडा गरेर चारैतिर चेक गरे । कुनै फल्ट भेट्न सकेनन् । हामीहरूले पनि भन्न सकिरहेका थिएनौं कहाँबाट आवाज आइरहेछ । यत्तिकैमा ड्राइभरले पछाडिको बायाँ साइडको चक्का छामे । हल्लियो । हेर्दा थाहा लाग्यो त्यो  चक्का मात्र एउटा नट बोल्टले अडिएको रहेछ । उनले  गाडीमा टेको लगाएर सबै नोट बोल्ट कसे । तै कतै कतै रहेको पिच रोडमा खटखटको आवाज सुनियो र बेलामा नै फल्ट फेला पारेर त्यसलाई ठीक गरियो । यदि हामी पिच नगरिएको वा पिच गरिएको भए पनि त्यसको नाम निशान समेत मेटिएको सडकमा गाडी गुडिरहेको भए त्यस्तो आवाज सुनिनेृ नै थिएन । चिउरिनीको भीरमा आएर अन्तिम बोल्ट पनि लुज भएर चक्का खसेको भए के हुन्थ्यो यो कुरा  अहिले सोच्दा पनि आङ जिरिङ गर्दछ ।
ड्राइभरले  चक्काको बोल्ट कसिरहेका सडकका बगलमा पानीको घारा थियो । बाटामा ओर्लेर मटर समोसा खाँदा खाएको हुनाले होला कतिलाई पानी तिर्खा लागेछ । उनीहरूले सामुन्नेको घरको  धारामा गएर पानी पिए । नजिकै मेवाको लटरम्म फलेको मेवाको रुख थियो । रुखमा नै एउटा मेवा पाकेको पनि थियो ।  प्रेम साहनीले नजिकै उभिएकी महिलाबाट मेवा किन्न मोल सोध्दा उनले २० रुपियाँ मात्र भनिन् । साहै सस्तो । हामीले त्यहाँबाट अरु केही पाकिनसेका मेवा पनि किन्यौं ।
बुटबल आएर फेसबुकमा फोटाहरू अपलोड गरेपछि अमेरिकाबाट होमबहादृुर थापाले लेखे – भेना तपाई गल्कोटमा जानृ भएको रहेछ । खृब घुम्नुृ होला । हाम्रो घरमा पनि पस्नुहोला ।  होमबहादुर थापा बुटवल बहुमुखी क्याम्पसमा अंग्रेजीका प्राध्यापक थिए । एकजना अमेरिकी युवतीको स्पोन्सरसिपमा उनी अमेरिका पुगेका हुन्  । त्यहाँ  उनी १५ बर्षदेखि छन् । बीच बीचमा नेपाल आउँछन् । केही बर्ष अघि नेपालमा आएर बुटबलबाट नै ईट्टा र मिस्त्री लगेर आरसी सी बिल्डिङ खडा गरेका थिए । उनको घर हाम्रो दोकानबाट ५० मिटर पनि टाढा छैन । तर मलाई त्यहाँ पस्ने फृुर्सद नै थिएन । केको खृुव घुमघाम गर्ने । अर्को कुरा होमबहादुर थापाले मलाई घुमघाम गर्नु होला  भन्ने बेलामा त म बुटबल झरिसकेको अवस्था थियो ।
होमबहादुर थापा हालै नेपाल आएका थिए । उनले आफ्नो जेठा छोराको बिवाह सिक्किमकी इन्जिनियर युवतीसित सिक्किम पुगेर नै गरिदिएका थिए । उनका छोराहरू पनि अमेरिकामा नै छन् । हालै विबाह भएकी बृुहारीले पोखरामा अध्यापन गर्दछिन् । होमबहादृुर थापाले ठमेलमा पनि घर किनेका छन् ।  बुटवल दीप नगरमा पनि उनको घडेरी छ । बस्ने कहाँ होलान् , ? यस प्रश्नको मसित कुनै उत्तर छैन ।
२६–९–२०७६








्                       े               




                                                                                             

Comments

Popular posts from this blog

लालबीन क्षेत्रीको सम्झनामा

  हालै नागालैण्डको डिमापुरमा लालबीन क्षेत्रीको असामयिक मृत्यु भएको खबर पाएँ  । दुखित भएँ ।  उहाँको मृत्युको खबरले मलाई  सर्वप्रथम शिलाङ पुरायो । हाम्रो भेट र चिनाजानी शिलाङमा भएको थियो । अझ कुरा खु्लाएर भन्नु पर्दा हाम्रो प्रथमभेट गल्फलिंकमा भएको थियो । एशिया कै नामूद गल्फ फिल्ड गल्फ लिंकमा भएको थियो । त्यहाँ हामी पिकनिकमा उपस्थित थियौं । कुनि कताबाट mाालबीन क्षेत्री त्यहाँ झुल्किए । उनका साथमा अन्य कुनै व्यक्ति पनि हुनु पर्दछ । तर म स्मरण गर्न सकिरहेको छैन । जे होस्, लालबीन बडो रमाइलो व्यक्ति रहेछन् । नाच गान जानेका व्यक्ति रहेछन् । उनी त्यस पिकनिकमा नाचे गाए ।  शायद त्यही नाचगानले गर्दा नै उनी मेरो नजरमा परे । मेरो सम्झनामा रहे ।  हाम्रो त्यो भेटले पछि राजनीतिक सम्बन्ध समेत स्थापित  गर्यो । उनी बाम राजनीतिमा सम्पर्कित भए । पुष्पलालको नेतृत्वको कम्युनिष्ट पार्टीका नजिक भए । उनी डिमापुरमा सामाजिक साहित्यिक र सांस्कृतिक कार्यमा पनि क्रियाशील रहे ।  लालबीन क्षेत्रीको पुख्र्यौली घर स्याञ्जा हो ।  तर उनी स्या)ञ्जा पुगेको मलाई त्यति सम्झना छैन ।  पछि लालबीन क्षेत्रीको विबाह त्यतिबेला गुवाहा

त्यो फेरि फर्केला कथातिर फेरि फर्किंदा

     ।  मैले गल्कोटमा विद्यार्थी कालमा त्यो फोरि फर्केला कथा अध्ययन गरेका थिएँ । मलाई त्यस कथाले निकै नै प्रभावित पारेको थियो । मेरो बाल्यकालमा नै  लोककथाप्रति निकै धेरै रुचि भए पनि आधुुनिक कथाका सम्बन्धमा मेरो कुनै खासै ज्ञान थिएन । त्यतिबेला म शायद भवानी भिक्षुको नामसित परिचित भएको थिएँ थिएन त्यो पनि मलाई थाहा छैन । तर पनि उनको त्यो फरि फर्केला कथाले मलाई निकै प्रभावित पारेको थियो । हो, मलाई त्यो फेरि फर्केला कथाले त्यसरी नै प्रभावित पारेको थियो जसरी मलाई मैले आसाममा हाई स्कूलमा अध्ययन गर्दा अंग्रेजी पाठ्य  पुस्तकका दुई कथा लिउ टल्सट्वायको  हाउ मच लैण्ड डज ए म्यान निड र अमेरिकी कथाकार वाशिंगटन आरभिङको  रिप भ्यान विंकल तथा हिन्दी पाठ्य पुस्तक गद्य माधुरीेको  चन्द्रधर शर्मा गुलेरीले लेखेको कथा उसने कहा थाले प्रभावित पारेका थिए । भनिन्छ चन्द्रधर शर्मा गुलेरीले जम्मा दुईबाट कथा लेखेका थिए । अर्को कथा पढ्ने मौका त मैले पाइनं । खोजेर  पढिन पनि । तर मलाई उसने कहा था कथा एउटा जीवन्त कथा जस्तो लागेको थियो । मलाई कता कता उसने कहाँ था र त्यो फेरि फर्केला उस्तै उस्तै कथा लाग्दछन् ।  फरक यत्ति हो

जय फासीवाद

जमीनबाट बर्खे च्याउ जस्तै उम्रिने होइन फासीवाद आकाशबाट असिना जस्तै बर्सिने होइन फासीवाद कुनै राजा महाराजाका बाहुलीबाट तुल काटेर आउने होइन फासीवाद कुृनै मंत्री महोदयका कर कमलबाट पानस बत्ती बालेर आउने होइन फासीवाद कुनै हातमा जलका करुवा समातेका पंच कन्यालाई अघि लाएर आउने होइन फासीवाद कुनै मठ मंदिरमा मण्डपमा बेदका ऋचा पढेर गीता पाठ गरेर शख घण्टी बजाएर बाजा बजाएर कर्नाल फुकेर नरा लगाएर ढोल पिटेर कुनै अग्लो डाँडाबाट हाको हालेर राँको बालेर हो हल्ला मच्चाउादै घोषणा गर्दै आउने होइन फासीवाद लोकतन्त्र कै जामा पहिरिंदै आउँछ फासीवाद लोकतन्त्र कै गीत गाउँदै आउँछ फासीवाद लोकतन्त्रकै नारा भट्टाउँदै आउँछ फासीवाद लोकतन्त्र कै झण्डा बोकेर आउँछ फासीवाद शान्ति सुरक्षाको नाममा आउँछ फासीवाद अमन चैनको नाममा आउँछ फासीवाद ऐन कानून संविधान कै नाममा आउँछ फासीवाद जति गैर कानूनी भए पनि कानूनी राजकै नाममा आउँछ फासीवाद लोकतन्त्र कै गर्भबाट जन्मिन्छ फासीवाद लोकतन्त्रकै अभ्यासबाट हुर्किन्छ फासीवाद लोकतन्त्रक्रै पक्ष पोषणबाट फैलिन्छ फासीवाद लोकतन्त्रकै संम्बद्र्धन संरक्षणबाट झंिगिन्छ फास