Skip to main content

सवाल नागरिकताको



कुनै पनि देशको नागरिकता नीति त्यस देशको हित र स्वार्थ अनुरुप नै हुन्छ । नागरिसकता सम्बन्धमा कुनै अन्तराष्ट्रिय बैज्ञानिक नियम छैन । हुन पनि सक्दैन । जुन देशको जनसंख्या थोरै हुन्छ त्यसले अरु देशको नागरिकलाई सजिलै तरिकाले नागरिकता प्रदान गर्दछ । आफ्नो देशको जनसंख्या बढाउन उसले त्यसो गर्दछ । तर जुन देशको जनसंख्या ज्यादा छ उसले विदेशीलाई नागरिकता दिने सवालमा कठोर नीति लिन्छ । त्यो उसको राष्ट्रिय स्वार्थ अनुरुपको नीति हुन्छ । कुरा हुन्छ ।
नेपाल भारततिर तीनतिर खुृला सीमा भएको देश हो । नेपालबाट कुनै पनि नेपाली खुला सीमा हुँदै भारतमा गएर काम गर्न सक्दछ । बसोबासो गर्न सक्दछ । त्यसरी नै कुनै पनि भारतीय नागरिक खुला सीमाको प्रयोग गर्दै नेपाल आउन सक्दछ । नेपालमा काम गर्न सक्दछ । नेपालको नागरिकता निित  खुकुलो र कर्मचारी भ्रष्ट भएका हुनाले पैसामा नागरिकता किन बेच पनि हुने गर्दछ । अर्कोतर भारतको नेपालसित रोटी बेटीको सम्बन्ध भएको हुनाले भारतीय नागरिक समेतलाई ससुराले छोरो बनाएर नागरिकता दिलाएका उदाहरण पनि भेटिन्छन् । थाहा लागे कारवाही भए गरिए पनि थाहा नपाइका धेरै मुद्दा हुन्छन् । अर्कोतिर ०६२ – ०६३ पछि भारतीय नागरिकलाई पनि जबरजस्ती नेपाली नागरिक बनाएको अवस्था छ । ४० लाख गैर नेपालीले नेपाली नागरिकता पाए भन्ने कुरो पनि छ । यो छानबीनको विषय हो । तर नेपालमा भारत र नेपालको पनि दोहोरो नागरिकता लिने व्यक्तिको कमी  छैन । भारतकै नेताले भनेका छन् हजारौं हजार  भारतीय नागरिकले नेपाली नागरिकता लिएका छन् । उनी दुबै देशको निर्वाचनमा भाग लिन्छन् । दुबै देशको उम्मेदवार भएर उठ्छन् पनि । यो नेपाल सरकारको कमजोर नागरिकता नीतिको प्रमाण हो । पंचायत कालमा नेपाली नागरिकता यस्तो सस्तो थिएन ।  बहुदल काल र अझ गणतन्त्रकालमा नेपाली नागरिकता पोस्कर जस्तै बाँडिएको छ । अर्कोतिर कुरा यो पनि छ र्कयांैं नेपाली नागरिकता पाउनु पर्ने नेपालीले पनि नागरिकता प्राप्त  गर्न सकेका छैनन् । यहाँसम्म कि धिरेन्द्रकी छोरी समेतले नेपाली नागरिकता नपाएको कुरा मिडियामा आएको थियो । साँचो कुरा गर्ने हो भने नेपालमा भारतीय नागरिकलाई बरु नेपाली नागरिकता प्राप्त गर्न सजिलो होला । नेपाली नागरिकलाई नेपाली नागरिकता प्राप्त गर्न गाह्रो छ ।
भारतीय नागरिकलाई जति  सक्दो भारतीय नागरिकता दिलाउने पक्षमा मधेसवादी दल देखिन्छन् । यो भारतीय विस्तारवादको स्वार्थ अनुरुपको कुरा पनि हो । भारतीय विस्तारवाद जति  सक्दो भारतीय नागरिकलाई नेपाली नागरिक बनाई  नपालका बशज नागरिकको तुलनामा अंगीकृत नागरिकको संंख्या बढाई नेपाललाई सिक्किम वा फिजी बनाउन चाहन्छ । भारतको मान्यता के छ भने वंशज नेपाली नागरिकको तुलनामा अंगीकृत  नेपाली नागरिक भारतप्रति झुकाउ राख्दछन् । उनीहरूको मतले नेपाललाई सिक्किम वा फिजी बनाउन सकिन्छ ।
सिक्किममा संसदमा भोटिङ हुँदा एकाधलाई  छोडेर सबै सिक्किमलाई भारतमा गाभ्न पर्दछ भन्ने सांसदहरूको बाहु्ल्यता बनाइएको थियो । त्यो भूमिका भारतले खेलेको थियो ।  लेन्डुप दोर्जलाई त  मोहरा मात्र बनाइदिएको थियो । लेन्डुप दोर्जेले भारतीय विस्तारवादका शासकहरूको कपटी चाल बुझेको भए ऊ इतिहासको कलंक हुने थिएन होला शायद । सिक्किमका संसदमा आफ्ना दलाललाई जिताए पछि उसलाई सिक्किम भारतमा गाभ्ने विषयमा बाजी मार्न कुनै अप्ठ्यारो परेन । अर्कोतिर भारतीय सेनाले सिक्किमी राजाका कमजोर सेनालाई एक मिनटमा नै आफ्नो कावूमा ल्यायो । भारतीय हस्तक्षेपको विरुद्धमा लड्ने कुनै एउटा क्षेत्री मात्र भयो ।
भारतीय विस्तारवाद नेपालमाथि चौतर्फी हमला गरिरहेको छ । एउटा हमला जनसंख्यामा हस्क्षेपको हमला पनि हो । यस सम्बन्धमा  उसले जतिसक्दो ज्यादा भारतीय नागरिकलाई नेपाली नागरिक बनाउन चाहन्छ जसले गर्दा उसलाई नेपालको संसदमा खेल्न सजिलो होस् र भोलि नेपाललाई सिक्किम बनाउन पनि सजिलो बनोस् । यस मामिलामा भारतीय विस्तारवादका दलालहरू सक्रिय देखिन्छन् ।
तर यस लेखमा मैले चर्चा गर्न खोजेको कुरा भने भारतीय चेलीको नेपाली नागरिकसित  बिवाह भयो भने उनलाई तत्कालै अंगीकृत  नागरिकता दिने कि केही बर्ष पर्खेर नागरिकता दिने भन्ने सवाल हो । नेपाली चेली भारतमा विवाह गरेर गएमा भारतले ७ बर्ष पछि मात्र भारतीय नागरिकको दर्जा दिन्छ । नेपालले पनि भारतले जस्तै भारतीय चेलीलाई बिबाह गरेको सात बर्ष पछि नेपाली अंगीकृत नागरिकता दिंदा ठीकै कुरा हुन्छ । भारतीय चेली नेपाली नागरिकसित विबाह गरेर नेपालमा आएमा र भारतीय नागरिकता परित्याग गरेमा उनीहरूले नेपाली अंंगीकृत  नागरिकता नपाउने भन्ने कुरा हुँदैन । जहाँसम्म अंगीकृत नागरिकले माथिल्लो तहका संवेदनशील पद प्राप्त गर्ने कुरो छ त्यसमा गंभीर हुनै पर्दछ । भारतीय चेलीले  नेपाली नागरिकसित बिवाह गर्नुको अर्थ कुनै राजनेतिक पद वा नियुक्त प्राप्त गर्दछु भनेर निश्चय होइन । बिवाह पारिवारिक जीवन हो ।  पारिवारिक जीवनको लागि नै विवाह गरिन्छ । ठूला ठूला राजनैतिक पद प्राप्त गर्न भनेर होइन । यस्तो कुरा पछि विकसित हुन भने सक्दछ ।
जहाँसम्म नेपाली चेलीले विदेशी नागरिकसित  बिवाह गरे पछि उनको श्रीमानले पनि नेपाली नागरिकता पाउनु पर्दछ भन्ने कुरालाई पुरुष र महिलाबीचको समानताको आधारमा उठाउने गरिएको सवाल छ यो त्यति युक्तिसंगत देखिन्न । यो हाम्रो संस्कृति र परम्परा अनुसार पनि युक्तिसंगत कुरा देखिन्न । यसले त घर ज्वाईको संस्कृति र परम्परालाई निम्त्याउँछ । कुरा त्यति मात्र होइन नेपालको जनसंख्या बृद्धिमा नकारातम्क प्रभाव पार्दछ । नेपालको जनसंख्या दिन दुना रात चौगुना बढ्न पुग्दछ । छोराले विदेशी नागरिक महिला विबाह गर्यो भने बुहारी बनाएर नेपालमा भित्राउने ।  छोरीले विदेशी नागरिकसित  बिबाह गरेमा घर ज्वाई बनाएर नेपाल भित्राउने । सबैलाई नेपाली नागरिक बनाउने ।  अपवाद वा विशेष अवस्थाको रुपमा भने यस्ता कु्रो जायज मान्न सकिएला । कुनै महिलाले विदेशी व्यक्तिसित बिवाह गरे पनि तिनले नेपाली नागरिकता नत्याग्न सक्दछन् । जस्तै सुजाता कोइराला ।  जस्तै म्यानमारकी आथ साँग सुकी । कुनै महिला विदेशी नागरिकसित बिवाह गरे आफ्नो देश छोडेर पतिको घरमा आई बस्न सक्दछन् । जस्तै सोनिया गान्धी ।
जे होस् , हरेकले आफ्नो आफ्नो देशको स्वार्थ अनुरुपको नागरिकता नीति अवलम्बन गर्न जरुरी छ ।  अपवादको रुपमा हामी विदेशी ज्याईलाई पनि नेपाली नागरिकता दिन सकौंला । तर यसलाई आम  नीति बनाउन सकिन्न । भारत र नेपालको सन्दर्भमा  त झन् सकिन्न । यसले नेपालको जनसंख्या मात्र होइन राजनीतिमा पनि प्रतिकूल असर पार्न सक्दछ । हामीले ख्याल गर्नु पर्ने कुरा क हुन्छ भने सबै अंगीकृत नागरिक सरिता गिरी हुँदैनन् । फेरि पनि सरिता ागिरी हुन्छन् कि भन्ने भय त रहिरहने भयो ।
सत्ताधारी नेपाल कम्युनिष्ट पार्टीले विदेशी चेलीले नेपाली नागरिकसित बिवाह गरे भने उनीहरूले आफना्े माइती देशको नागरिकता त्यागेमा ७ बर्षमा नेपाली अंगीकृत नागरिकता दिन सकिने जुन कुरा गरेको छ त्यो नेपाल र नेपाली नागरिकको हितमा छ ।  यसमा मधेसवादी दल मात्र होइन नेपाली कांग्रेस समेत  तगारो बनेको देखिन्छ । मधेसवादी दल र नेपाली कांग्रेसले भारतीय विस्तारवादको नेपाललाई सिक्किमीकरण गर्ने चाहने स्वार्थ अनुरुपको कुरा र काम गर्दछन् भन्ने कुरा स्पष्ट छ ।
निश्चित रुपमा कति महिला अधिकारवादीलाई मेरो यो बिचार अनुृचित लाग्न सक्दछ । यो विभेदभावकारी पनि देखिन सक्दछ । तर विशिष्ट अवस्थामा रहेको नेपाल र नेपाली जनताको हितमा हामीले बिचार गर्दा यस्तो दृष्टिकोण पनि बनाउनृु पर्ने हुन जान्छ । हाम्रो गलत  नागरिकता नीतिले मुलुक सिक्किम वा फिजी हुन पुग्यो भने के ह््न्छ ?
फेरि महिला पुरुषबीचको समानताको अव धारणालाई पनि सापेक्षतामा हेर्नु पर्दछ । यही भएर त होला हरेक ठाउँमा ३८ प्रतिशत  महिलाको उपस्थितिलाई समानताको संज्ञा दिइएको । ।अहिले महिलाहरूको ३८ प्रतिशत उपस्थिति पनि पुग्न नसकेको अवस्था छ । भोलि ५० प्रतिशत उपस्थिति पनि कम हुन सक्दछ । समानताको विचारलाई निरपेक्ष रुपमा होइन सापेक्षतामा बुझ्नु पर्दछ ।
नागरिकता नीतिले मुलुकको भविष्यमा दुरगामी प्रभाव पार्ने हुनाले यसलाई हल्का रुपले लिनु हुँदैन  । यसमाथि राष्ट्रिय बहस चल्न  र उचित नीति अवलम्बन गर्न आवश्यक हुन्छ ।
७–३–२०७७         

Comments

Popular posts from this blog

लालबीन क्षेत्रीको सम्झनामा

  हालै नागालैण्डको डिमापुरमा लालबीन क्षेत्रीको असामयिक मृत्यु भएको खबर पाएँ  । दुखित भएँ ।  उहाँको मृत्युको खबरले मलाई  सर्वप्रथम शिलाङ पुरायो । हाम्रो भेट र चिनाजानी शिलाङमा भएको थियो । अझ कुरा खु्लाएर भन्नु पर्दा हाम्रो प्रथमभेट गल्फलिंकमा भएको थियो । एशिया कै नामूद गल्फ फिल्ड गल्फ लिंकमा भएको थियो । त्यहाँ हामी पिकनिकमा उपस्थित थियौं । कुनि कताबाट mाालबीन क्षेत्री त्यहाँ झुल्किए । उनका साथमा अन्य कुनै व्यक्ति पनि हुनु पर्दछ । तर म स्मरण गर्न सकिरहेको छैन । जे होस्, लालबीन बडो रमाइलो व्यक्ति रहेछन् । नाच गान जानेका व्यक्ति रहेछन् । उनी त्यस पिकनिकमा नाचे गाए ।  शायद त्यही नाचगानले गर्दा नै उनी मेरो नजरमा परे । मेरो सम्झनामा रहे ।  हाम्रो त्यो भेटले पछि राजनीतिक सम्बन्ध समेत स्थापित  गर्यो । उनी बाम राजनीतिमा सम्पर्कित भए । पुष्पलालको नेतृत्वको कम्युनिष्ट पार्टीका नजिक भए । उनी डिमापुरमा सामाजिक साहित्यिक र सांस्कृतिक कार्यमा पनि क्रियाशील रहे ।  लालबीन क्षेत्रीको पुख्र्यौली घर स्याञ्जा हो ।  तर उनी स्या)ञ्जा पुगेको मलाई त्यति सम्झना छैन ।  पछि लालबीन क्षेत्रीको विबाह त्यतिबेला गुवाहा

त्यो फेरि फर्केला कथातिर फेरि फर्किंदा

     ।  मैले गल्कोटमा विद्यार्थी कालमा त्यो फोरि फर्केला कथा अध्ययन गरेका थिएँ । मलाई त्यस कथाले निकै नै प्रभावित पारेको थियो । मेरो बाल्यकालमा नै  लोककथाप्रति निकै धेरै रुचि भए पनि आधुुनिक कथाका सम्बन्धमा मेरो कुनै खासै ज्ञान थिएन । त्यतिबेला म शायद भवानी भिक्षुको नामसित परिचित भएको थिएँ थिएन त्यो पनि मलाई थाहा छैन । तर पनि उनको त्यो फरि फर्केला कथाले मलाई निकै प्रभावित पारेको थियो । हो, मलाई त्यो फेरि फर्केला कथाले त्यसरी नै प्रभावित पारेको थियो जसरी मलाई मैले आसाममा हाई स्कूलमा अध्ययन गर्दा अंग्रेजी पाठ्य  पुस्तकका दुई कथा लिउ टल्सट्वायको  हाउ मच लैण्ड डज ए म्यान निड र अमेरिकी कथाकार वाशिंगटन आरभिङको  रिप भ्यान विंकल तथा हिन्दी पाठ्य पुस्तक गद्य माधुरीेको  चन्द्रधर शर्मा गुलेरीले लेखेको कथा उसने कहा थाले प्रभावित पारेका थिए । भनिन्छ चन्द्रधर शर्मा गुलेरीले जम्मा दुईबाट कथा लेखेका थिए । अर्को कथा पढ्ने मौका त मैले पाइनं । खोजेर  पढिन पनि । तर मलाई उसने कहा था कथा एउटा जीवन्त कथा जस्तो लागेको थियो । मलाई कता कता उसने कहाँ था र त्यो फेरि फर्केला उस्तै उस्तै कथा लाग्दछन् ।  फरक यत्ति हो

जय फासीवाद

जमीनबाट बर्खे च्याउ जस्तै उम्रिने होइन फासीवाद आकाशबाट असिना जस्तै बर्सिने होइन फासीवाद कुनै राजा महाराजाका बाहुलीबाट तुल काटेर आउने होइन फासीवाद कुृनै मंत्री महोदयका कर कमलबाट पानस बत्ती बालेर आउने होइन फासीवाद कुनै हातमा जलका करुवा समातेका पंच कन्यालाई अघि लाएर आउने होइन फासीवाद कुनै मठ मंदिरमा मण्डपमा बेदका ऋचा पढेर गीता पाठ गरेर शख घण्टी बजाएर बाजा बजाएर कर्नाल फुकेर नरा लगाएर ढोल पिटेर कुनै अग्लो डाँडाबाट हाको हालेर राँको बालेर हो हल्ला मच्चाउादै घोषणा गर्दै आउने होइन फासीवाद लोकतन्त्र कै जामा पहिरिंदै आउँछ फासीवाद लोकतन्त्र कै गीत गाउँदै आउँछ फासीवाद लोकतन्त्रकै नारा भट्टाउँदै आउँछ फासीवाद लोकतन्त्र कै झण्डा बोकेर आउँछ फासीवाद शान्ति सुरक्षाको नाममा आउँछ फासीवाद अमन चैनको नाममा आउँछ फासीवाद ऐन कानून संविधान कै नाममा आउँछ फासीवाद जति गैर कानूनी भए पनि कानूनी राजकै नाममा आउँछ फासीवाद लोकतन्त्र कै गर्भबाट जन्मिन्छ फासीवाद लोकतन्त्रकै अभ्यासबाट हुर्किन्छ फासीवाद लोकतन्त्रक्रै पक्ष पोषणबाट फैलिन्छ फासीवाद लोकतन्त्रकै संम्बद्र्धन संरक्षणबाट झंिगिन्छ फास