Skip to main content

आफ्नै कविता नचिन्दा

 

मैले साहित्यमा कलम चलाउन थालेको ६ दशकभन्दा लामो समय भयो  होला । यतिका बर्षमा मैले के कति कथा कविता लेख निवन्ध समालोचना आदि लेखे त्यसको कुनै हिसाब किताब मसित छैन त्यसको  कुनै तथ्य तथ्याक् मसंग छैन । कुनै किताब किताब नराखी लेख्दै जाँदा आफूले के कति लेखियो  थाहा हुने रहेनछ । फेरि आफूले के के कहिले लेखियो  त्यसका पनि खासै ज्ञान हुने रहेनछ । आफूले लेखेका लेख रचना कहिले केमा छापिए त्यो पनि थाहा हुने रहेनछ । कति बेला त आफूले लेखेका कुरा आफैले चिन्न पनि गाह्रो हृुँदो रहेछ । आफ्रनै लेख रचना आफ्नै लागि समेत बिरानो हुन पुग्दा रहेछन् । आफ्नो लेख रचना आफूसित नै टाढिन पुग्दा रहेछन् । आफूसित अपरिचित हुन पुग्दारहेछन् । वास्तवमा हरेक लेख रचनाका आफ्नै व्यथा कथा हुँदा रहेछन्  । आफ्नंै इतिहास हुँदा रहेछन् ।

लेख्ने कुरा पनि किसानले खेतीपाती गर्नु जस्तै रहेछ । जसरी किसानले विउ छर्नु , रोप्नु , मलजल गर्नु , झारपात गोड्नु, बार बन्दजेज गर्नु आदि जस्ता काम गर्नु मात्र प्रयाप्त हुने रहेनछ । लगाएको खेतीलाई काट्नु , झाँट्नु , निफन्नु , केलाउनु तथा भकारीमा थन्काउनुृ पनि आवश्यक हुँदोरहेछ । लगाएको बाली उठाउन आवश्यक हुँदोरहेछ । आफूले सृजना गरेका लेख रचना पनि पनि त्यस्तै लेखक कविका बालीनाली रहेछन् । तिनको पनि स्याहार संभार गर्न आवश्यक हुँदोरहेछ । तिनको संग्रह सुरक्षा संरक्षण गर्नु पर्दोरहेछ । तिनलाई कितावको रूपमा थन्काउन पनि आवश्यक हँुदो रहेछ । तिनलाई सुव्यस्थित पारेर राख्न आवश्यक हुँदो रहेछ । 

यतिबेला म अझसम्म थन्काइनसेका वा किताबको आकारमा प्रकाशित नगरेका लेख रचना कथा कविता निबध्न नाटक समालोचना आदिका पुस्तकहरू क्रमश प्रकाशित गर्दै जाने काममा आफूलार्ई खटन पटन गरेको छु । त्यस काममा आफूलाई व्यस्त राख्ने गरेको छु । यसले गर्दा मरो लेखनका कार्यभन्दा मेरो आफ्नो संकलनको कार्य बढी महत्वपूर्ण हुन पुगेको छ । लेखनको कार्य गौण र संकलनको कार्य प्रमुख हुन पुगेको छ ।  यसै सिलासिलामा यतिबेला म पुस्तकको आकारमा प्रकाशित गर्न मेरो कविताको पाँचो संकलनको लागि चारैतिर छरिएका कविता सिलो टिपे जस्तै टिप्दै जाँदा कुन कविता नजरमा परे कुन परेनन् थाहा हुने रहेनछ । कतिबेला कुनै कविता हात पर्दा मैले यस्तो कविता पनि लेखेको रहेछु भनेर अचम्भित हुन पनि पुगिने रहेछ । समय बित्दै जाँदा आफूले लेखेका आफ्ना कविता आफैले चिन्न नसक्ने अवस्था सृजित हुन जाने रहेछ ।

एकपल्टको कुरा हो म काम विशेषले काठमाण्डौं पुगेको थिएँ । त्यहाँ म एउटा पुस्तक पसलमा पसें । पसलमा मेरो आँखा गरिमा पत्रिकामा पर्यो । मैले गरिमा पत्रिका हातमा लिएर खडा खडा त्यसका पाना पल्टाउन थालें । एक्कासि मेरा नजर कसैले कविताको समालोचना गरेको लेखमा उल्लेखित कवितामा परे । उद््धृत कविताका पंक्ति पढ्दा मेरो मन छोयो । मैले सोंचें यस्तो कविता मैले कारेको भए मलाई कति संतोष मिल्दो हो । यति यथार्थवादी मन छुने कविता म आफैले कोरेको भए मलाई कति खुशी लाग्दो हो । त्यसले मलाई कति यथार्थ बोध गर्न सकें भन्ने अनुभूति मिल्दो हो ।  तर कविताको माथि लेखेका हरप पढ्दा मलाई थाहा भयो त्यो कविता त म आफैले लेखेको कविता रहेछ । मेरै कविता रहेछ । 

कुरो बुझ्दै जाँदा मलाई थाहा भयो मेरो उक्त कविता डा हरि प्रसाद शर्माले उनका सम्पादनमा प्रकाशित हुने कविता सम्बन्धी पत्रिकामा प्रकाशित गरेका रहेछन् । पाटन क्याम्पसका अंग्रेजीका प्रा. हरि प्रसाद शर्मा गुवाहाटी विश्वविद्यालयमा अंग्रेजी विषय लिएर एम ए अध्ययन गरिरहेको बेलादेखि मेरो उनीसित चिनाजानी भएको थियो । मित्रता भएको थियो ।  उनले त्यतिबेला मेरो पहिलो कविता संग्रह नौलो माटो चाहिएको छ मा प्रकाशित कविता पढेका रहेछन् । उनले गुवाहाटी विश्वबिद्यालयमा मसंग भेट हुँदा भनेका थिए उनलाई मेरा कविता मन परेका थिए ।

काठमाण्डौमा एक दिन बाटोमा हिंड्दा मेरो मित्र हरि प्रसाद शर्मासित भेट हुँदा उनले मलाई उनको कविता पत्रिकाको  लागि कविता पठाइदिन भनेका थिए । मैले उनले भने अनुसार अणु कविता लेखेर उनलाई पठाइदिएको थिएँ । ती कविता उनले कविता सम्बन्धी पत्रिकामा प्रकाशित गरेका रहेछन् ।  तर मैले मेरो कविता प्रकाशित प्रति प्राप्त गरेको थिइनं । समालोचकले त्यही पत्रिकाबाट मेरो कविता उद्धृत गरेका रहेछन । त्यस बारे चर्चा गरेका रहेछन् । 

मैले मेरो पाँचौं कविता संकलन प्रकाशित गर्ने तयारीको सिलसिलामा  यसमा समावेश गर्न थालेका कति कविता यसबाट किन दुखसाथ निस्काशन गर्नु पर्यो भने ती कविता त मेरो २०६६ सालमा प्रकाशित कविता संग्रह आस्थाको सगरमाथामा प्रकाशित भइसकेका रहेछन् ।  मैले पाँचौं कविता संंग्रहमा समावेश गरेर निस्कशित  गरिएका कविता यी हुन् —अयोग्य लडाकूको आवाज,  बन्दुक , गणतन्त्रको यात्रा तथा इतिहास दोहोराउने हो कि । मेरो वेदनाको गणतन्त्र कविता विशेषांंक (  वर्ष ३३ अंक १ पूर्णांक ७२ , जेठ २०६३ ) मा अग्रगमनको इतिहास लेख्दछु शीर्षकमा प्रकाशित कविता   मेरो चौथो कविता संग्रह आस्थाको सगरमाथा ( १९६६ ) मा  इतिहास  दोहोराउने हो कि शीर्षकमा प्रकाशित भइसकेको रहेछ ।

वास्तवमा जसरी हाम्रा विविध सरसमान यता उता परेर छासमिस हुन पुग्दछन् कविता पनि त्यस्तै हुँदा रहेछन् ।  मैले अलिकति ध्यान नदिएको भए  मेरो चौथो कविता संकलनमा परेका कति कविता पाँचौं कविता संकलनमा पनि पर्न जाँदा रहेछन् । तै मैले आजभन्दा  लगभग १५ वर्ष अघि प्रकाशित गरेको मेरो चौथो कविता संग्रह पल्टाएर नहेरेको भए ती मेरो प्रकाशोन्मुख पाँचौं कविता संग्रहमा पनि दोहोरिन पुग्दा रहेछन् । 

जबसम्म हामीले आफ्ना लेख रचनालाई थन्काउनको लागि कितावको रूपमा प्रकाशित गर्दैैनौं ती तितर बितर हुने मात्र होइन बेपत्ता हुने खतरा पनि उत्तिकै हुँदोरहेछ । उसरी कतिपय अवस्थामा आफ्ना प्रकाशित पुस्तक पनि आफूसित एक प्रति पनि नहुने अवस्था सृजना हुन जाँदारहेछ । यतिबेला मेरो दोस्रो कथा संग्रह खरानी गाउँ एक प्रति पनि उपलब्ध छैन । त्यसरी नै मेरो पुस्तिकाको रूपमा प्रकाशित भएको नाटक ज्याला एक प्रति पनि उपलब्ध छैन । तै प्रकाशित पुस्तक मसंग उपलब्ध नभए पनि अरू कसैसिति उपलब्ध होलान् । यसरी पुस्तकको रूपमा प्रकाशित सामाग्री त आफूसंग उपलब्ब नहुन सक्दछन् भने झन् पत्र पत्रिका छापिएकाम वा कपीका पन्नामा लेखिएका लेख रचना कसरी सुरक्षित रहन सक्लान् । 

जे होस्, लेख रचना सृजना  गर्नु मात्र प्रयाप्त हुँदैन । त्यसको व्यवस्थित संग्रह तथा संरक्षण गर्न पनि उत्तिकै आवश्यक रहेछ । फेरि दोहोराएर भनौं — कवि लेखक वा साहित्यकारहरू पनि कृषक जस्तै हुन् । जसरी कुषकले खेतीपाती गरे पछि त्यसलाई बाली नाली स्याहार्ने र घरभित्र िभित्राउने कुरामा निकै ध्यान दिन्छ त्यसरी नै लेखक कवि वा साहित्यकारहरूले पनि आफ्ना लेख रचनालाई व्यवस्थित रूपमा स्याहार्नुमा कुनै कसर बाँकी राख्नु हुँदैन । आफूले स्याहारेको बस्तु मात्र आफ्नो हुन सक्दछ र त्यो चाहिएको बेलामा जति बेला पनि पनि उपलब्ध हुन सक्दछ । स्याहार्ने कुरा छरिएका लेख रचना मात्र होइन कि पुस्तक पनि त्यसमा पर्दारहेछन् । यो कुरा बेग्लै हो कि पुस्तक वेपत्ता ह्न सक्ने अवस्था विरलै हुन्छ । 

४—११—२०८०

१६—२—२०२४



     


Comments

Popular posts from this blog

जय फासीवाद

जमीनबाट बर्खे च्याउ जस्तै उम्रिने होइन फासीवाद आकाशबाट असिना जस्तै बर्सिने होइन फासीवाद कुनै राजा महाराजाका बाहुलीबाट तुल काटेर आउने होइन फासीवाद कुृनै मंत्री महोदयका कर कमलबाट पानस बत्ती बालेर आउने होइन फासीवाद कुनै हातमा जलका करुवा समातेका पंच कन्यालाई अघि लाएर आउने होइन फासीवाद कुनै मठ मंदिरमा मण्डपमा बेदका ऋचा पढेर गीता पाठ गरेर शख घण्टी बजाएर बाजा बजाएर कर्नाल फुकेर नरा लगाएर ढोल पिटेर कुनै अग्लो डाँडाबाट हाको हालेर राँको बालेर हो हल्ला मच्चाउादै घोषणा गर्दै आउने होइन फासीवाद लोकतन्त्र कै जामा पहिरिंदै आउँछ फासीवाद लोकतन्त्र कै गीत गाउँदै आउँछ फासीवाद लोकतन्त्रकै नारा भट्टाउँदै आउँछ फासीवाद लोकतन्त्र कै झण्डा बोकेर आउँछ फासीवाद शान्ति सुरक्षाको नाममा आउँछ फासीवाद अमन चैनको नाममा आउँछ फासीवाद ऐन कानून संविधान कै नाममा आउँछ फासीवाद जति गैर कानूनी भए पनि कानूनी राजकै नाममा आउँछ फासीवाद लोकतन्त्र कै गर्भबाट जन्मिन्छ फासीवाद लोकतन्त्रकै अभ्यासबाट हुर्किन्छ फासीवाद लोकतन्त्रक्रै पक्ष पोषणबाट फैलिन्छ फासीवाद लोकतन्त्रकै संम्बद्र्धन संरक्षणबाट झंिगिन्छ फास...

कविताको फुलबारी

  कहिले कहिले मलाई  रोजी रोटीको यो संसार चटक्क बिर्सिदिएर केवल कविताको फुलबारीमा डुलौं जस्तो लाग्छ केवल कविताको फुृलबारीका भुलौं जस्तो लाग्छ कविताको फुलबारीबाट सुन्दर सुन्दर कविताका फूलहरू टिपेर  कविताका सुन्दर सुन्दर माला गुथुँ जस्तो लाग्छ  तर रोजी रोटीको यो व्यस्त जीवनमा  रोजी रोटीको यो संघर्षमय जीवनमा  कहाँ संभव छ र  कविताको फृुलबारीमा डुलिरहने कविताको फुलबारीमा भुलिरहने  कविताका फुलबारीम रमाइरहने कविताको फुलबारीमा हराइरहने कविताको फुलबारीबाट कविताका सुन्दर सुृन्दर फूलहरू टिपेर  कविताका मालाहरू गुथिरहने शायद यही भएर होला  कविताको फुलबारीमा डुलिरहने रहर कविताका फुलबारीमा भुलिरहने रहर  कविताको फुलबारीमा रमाइरहने रहर  कविपताको फृुलबारीमा हराइरहने रहर कविताका फूलका सुन्दर सुन्दर फूलहरू टिपेर  कविताका मालाहरू गुथिरहने रहर  केवल एउटा रहर मात्र रहन गएको छ  हो व्यस्त जिन्दगीबाट पनि अलिकति समय निकालेर  डुल्न पनि भ्याएको हुँला कविताको फुलबारीमा भुल्न पनि पाएको हुृँला कविताको फुुलबारीमा  रमाउन पनि लागेको हुँला ...

डा शान्ति थापाका सम्बन्धमा केही कोर्न पर्दा

म नेपालबाट गुवाहाटीमा १९६३ सालमा पुगेको थिएँ । गुवाहाटीमा मेरा काका कर्ण बहादुर साहनी नर्थ इस्टर्न रेलवेमा आर पी एफमा काम गर्नु हुन्थ्यो । रेलवे पुलिस फोर्समा काम गर्नु हुन्थ्यो । उहाँले काम गर्ने नर्थ इस्टर्न रेलवेको हेड क्वाटर मालिगाउँमा थियो । काका मालीगाउँमा रेलवे कोलोनीमा बस्नुहुन्थ्यो । मलाई मालीगाउँ कहाँ पर्दछ भन्ने थाहा थिएन । जानकारी थिएन । यसैले म रेलबाट सिधै गुवाहाटी रेलवे स्टेशनमा झरें । मैले एकजना अपरिचित  रेलवे पुलिससित हिन्दीमा कुराकानी गर्दै काकाको बारेमा सोधें । उनलाई भने उहाँ पनि आर पी एफ हो । रेलवेको हेडक्वाटर मालिगाउँमा बस्नुहुन्छ । उनले भने तपार्इं उतै मालिगाउँतिर ओर्लिनु पर्दथ्यो । फर्केर जानु पर्दछ ।  रेलवेका कर्मचारीलाई बोकेर सटल ( रेल ) पाण्डुतिर जान्छ । त्यसैमा चढेर जानुहोला र मालिगाउँमा ओर्लिनु होला । म रेलवे पुलिसले भने अनुसार रेलवेका कर्मचारीलाई बोकेर पाण्डुतिर लाग्ने सटलमा चढें र मालिगाउँ रेलवे हेडक्वाटरमा पुगें । काकालाई भेटे । काका रेलवेको क्वाटरमा बस्नुहुन्थ्यो । वरिपरि धेरै जसो बंगालीका क्वाटर थिए । केही दिन हामीले क्वाटरको नजिकै बसोवासो गर्ने...