Skip to main content

बिर्सन नसकिने बिर्सेका साथी दलबहादुर घले

   

 म जब शिलाङमा पुगेर अध्ययन गर्ने क्रममा अखिल शिलाङ नेपाली विद्यार्थी संघ, नेपाली साहित्य परिषद्, शिलाङ जस्ता संघ संस्था तथा साप्ताहिक अभियान, नयाँ चेतना , मादल जस्ता पत्र पत्रिका र अन्य विभिन्न सामाजिक कार्यका आवद्ध भएँ त्यतिबेला मेरौ कैयौं साथीहरूसित सम्पर्क बढेको थियो । मित्रता बढेको थियो । तिनीहरूमध्ये एकजना मित्र थिए दलबहादुर घले ।  दलबहादुर घलेको पृष्ठभूमि बुझ्दा उनी स्याञ्जाका एकजना सुवेदारका छोरा रहेछन् । उनी स्याङ

जाबाट भौतारिएर गुवाहाटी पुगेका रहेछन । केही समय गुवाहाटीमा होटलमा काम पनि गरेका रहेछन् । पछि उनी गुवाहााटीबाट शिलाङ पुगेका रहेछन् । मैले उनलाई भेट्दा उनी शिलाङ सेल टेक्स अफिसमा काम गर्दथे । हाई स्कुल पास नभएका हुनाले उनी क्र्लक पदमा उक्लिन त पाएका थिएनन् । भए पनि अफिसका धेरै टेक्निकल काम गर्दथे । सेल टेक्सको धेरै सम्बन्ध व्यापारी वर्गसित हुने हुनाले शिलाङका प्राय व्यापारी बर्गसित उनको सम्पर्क र चिनाजानी थियो ।

दलबहादुर घले सामाजिक व्यक्ति थिए । समाजको जुनसुकै कार्यमा पनि उनी संलग्न रहन्थे । अघि सर्दथे । कसैका आजा पूजामा पनि उनी सामेल हुन्थे । कसैका विवाह बर्तबन्धमा पनि उनी सामेल हन्थे । कतै सभा सम्मेलन हुँदा पनि सामेल हुन्थे । कतै  साहित्यिक कार्यक्रम आयोजित हुँदा पनि उनी त्यसमा सम्मिलित हुन्थे ।  जसलाई जहाँ जे कामको आवश्यकता पर्दछ उनले त्यहाँ त्यो काम गरिदिन्थे । कतै विजुलीको लाइन जोड्न पर्यो उनी अघि सर्दथे । कतै  मण्डप वा मंच खडा गर्नु पर्यो उनी अघि सर्दथे । फेरि झै झगडा भयो भनेर कचहरीमा उनी सामेल हुन्थे ।  मुद्दा मामिला काममा पनि उनी सरिक हुन्थे । यी सबै कारणले पनि शिलाङ दलबहादुर घलेलाई नचिन्ने र नजान्ने मान्छे पाउन निकै कठिन थियो । फेरि उनी नेपालीबीच मात्र होइन आसामी बंगाली खसिया मारवाडी विहारी पंजाब िसबैबीच लोकप्रिय थिए । उनी आसामी बंगाली खसिया मारवाडी हिन्दी विहारी अंग्रेजी सबै भाषा बुझ्ने र बोल्ने पनि हुनाले उनलाई शिलाङको समाजमा घुलमिल हुन निकै सजिलो भएको थियो । 

त्यतिबेला कम्प्युटर पिन्टर मोवाइल आदि कुन चरीको नाम हो हामीलाई थाहा थिएन ।  कुनै कुरा काजगपत्रका धेरै प्रति तयार गर्नु पर्यो भने स्टनसिल पेपरमा लखेर साइक्लोस्टायल मेशिनबाट छाप्न पर्दथ्यो ।  आसाम सेल टेक्स अफिसमा भएको साइक्लोस्टाइल मशिनबाट दलबहादुर घलेले छापिदिन्थे । 

दलबहादुर घलेलाई भेट्न जुन जुन साथी भाइहरू उनले काम गर्ने गवरनर हाउस नजिक लासामियामा स्थित उनको अफिसमा पुग्दथे उनले तिनीहरूलाई नजिकैको खसिनीको क्यान्टिनमा पुराएर चिया नास्ता खुवाउने गर्दथे ।  साथी भाइहरूलाई  खुवाए पिलाएको नाता चियाको नगद पैसा तिर्न पर्दैनथ्यो । खाएको रकम खातमा चढ्थ्यो । महिना पुगेर तलब बुझे पछि खसिनीलाई हिसाब किताव बुझाउनु पर्दथ्या । कुनै महिनामा त उनले साथी भाइलाई खुवाएको महिनाभरिको बिल तिर्दा उनको तलब बुझेको पकेट रित्तो हुन पुग्दथ्यो । 

शिलाङमा दलबहादुर घले मेरा शुभचिन्तक तथा आत्मीय मित्र बनेका थिए । उनले मलाई हर तरहले सहयोग गर्दथे । साथ दिन्थे । 

शिलाङ कसैको घरमा गएमा सबभन्दा अगाडि सत्कार गर्ने कुरा नै गुवा पान हो । आसाममा गुवा पानलाई  तामल पान भन्दछन् । आसाममा पनि अतिथिलाई सत्कार गर्ने कुरा हो तामल पान । मैले कसैले आदर सत्कार गरेर दिएको गुवा पान वा तामल पान खाने गरेको भए पनि त्यो खाने भने बसेको थिएन मलाई ।  शिलाङमा साथीहरू जाडो भगाउन र कान तताउन गुवापान खानु पर्दछ भन्थे र कहिलेकाहीं साथीहरूकमा लहै लहैमा लागेर पनि म गुवा पान खाने गर्दथें । दलबहादुर घलेको मलाई सबभन्दा बढी मन नपरेको एउटा बानी थियो अति नै धेरै गुवा पान खाने । चपाउने । गुवापान चपाएर जहिले पनि उनको मुख रातो देखिन्थ्यो । जब म दलबहादुर घलेसित कुनै काम विशेषले कतै जान थाल्दथें उनले हामीलाई त्यहाँ पुग्न जति हतार भए पनि उनी पाइलै पछि खसिनीको बाटा घाटामा राखेका चुरोट बिडी र गुवा पानको नाङ्ले पसलमा अडिन्थे र गुवापान किनेर चपाउन शुरु गर्दथे । हतारको बेलामा उनी पाइलै पछि गुवापान खसिनीको नाङ्ले पसलमा रोकिंदा मलाई झनक्क रिस त उठ्थ्यो ।  तर पनि दलबहादुर घलेको यस बानीलाई हटाउन वा घटाउन म असमर्थ थिएँ । शिलाङमा दलबहादुर घले एक्लै बस्ने हुनाले फुक्लो फाक्लो व्यक्ति भएका थिए र उनी जति बेला जहाँ जुन कामको लागि उनको आवश्यकता हुन्थ्यो त्यहाँ हाजिर हुन पुग्दथे । 


म शिलाङमा छँदै घरमा छुट्टी लिएर गएका दलबहादुर घलेलाई उनका बुबाले च्याप्प छोपेर उनको विवाह रची दिएछन् । साथै चितवनको माडीमा एउटा कपडा पसल खोलेर  ताला चावी उनको हातमा सुम्पिदिएछन् । यसरी बुवाको बन्धनले बाँधिएका दलबहादुर घले फेरि कहिले शिलाङ गएनन् । उनले अफिसमा राजीनाम पनि पेश गरेनन् । उनले आफ्नो बचत रहल पहल पैसा केही पनि खोजेनन् । उनले आफ्ना शैक्षिक प्रमाणपत्र केही पनि साथमा लिएर गएनन् । उनले शिलाङ भाडा कुँडा झिटी झाप्टा शिलाङमा नै बेवारिस अवस्थामा छोडे । म उनको मार्कसिट कुनै एकजना साथीको कोठामा फालिएको अवस्थामा भेटेको थिएँ । 

म नेपाल फर्के पछि कसैले मलाई पंचायतमा लागेको र कुनै पद धारण गरेकोा कुरा पनि सुनको थिएँ ।  उनीसित पंचायतको कुनै कार्यक्रममा सहभागी हुन राजधानीतिर गएको खबर पनि सुनेको थिएँ ।  मैले चितवनको माडीबाट बुटबलमा आएका व्यक्तिसित कुराकानी गरेर दलबहादुर घलेको खबर लिन खोज्दथें । कसैले उनलाई चिनका छैनौं भन्दथे । कसैले उनलाई चिन्दैनौं भन्दथे । 

दलबहादुर घलेलाई म भुल्न चाहे पनि किन पनि मुल्न सक्दिनथें भने मैले शिलाङबाट कथैकथाका पत्रिका कथामंच (  १९६९ ) निकाल्दा उनको ठूलो सहयोग रहेको थियो । यहाँसम्म कि उनले कथामंचमा एउटा हास्य व्यंग कथा पनि लेखेका थिए । उनको हास्य व्यंग कथाको शीर्षक थियो व्याजसितकी स्वास्नी । यस कथालाई एउटा सशक्त हास्य व्यंग कथा भन्न सकिन्छ । यसरी हेर्दा दलबहादुर घले एकजना कथाकार पनि हुन् ।  कसैले केवल एउटा कथा लेखेर पनि आफ्नो नाम कथाकारमा दर्ज गराउन सक्दारहेछन् । जमानमा दार्जीलिङ ३ कक्षा पढेर शिलाङ पसेका धन केशर गुरुङ जीवनभरि अविवाहित र घरबार विहिन भएर अन्त्यमा शिलाङ ठाकुरबाडी मंदिरमा बसेर आफ्नो जीवन बिताएका थिए । उनले हाम्रो आग्रहमा एउटा हास्य व्यंग कथा लेखेका थिए जसको शीर्षक थियो अब म विवाह नै गर्दिनं । मैले त्यस कथाको चर्चा जनादर्न आचार्यको तात्कालीन साप्ताहिक पत्रिका सममालीनमा गरेको छु ।  यो हास्य व्यंग कथा सशक्त भएको हुनाले मैले धनकेशर गुरुङको बारेमा एउटा लेख नै लेख्न परेको थियो । दलवहादुर घलेको कुरा पनि त्यही हो ।

मैले निरन्तर कलम चलाइरहने र राजधानीकाि पत्र पत्रिकामा पनि मेरा लेख रचना बराबार छापिरहने हुनाले पनि दलबहादुर घले मेरो नाम र कामबाट अपरिचित र बेखबर हुन सक्ने कुनै कुृरा छैन । जहाँसम्म मलाई संझना छ यस्तै डेढ बर्ष अघि चितवनका साहित्यिक मित्रले मलाई फोन गरेर भनेका थिए — तपाईंका एकजना मित्र दलबहादुर घले माडीमा बस्दारहेछन् । तपाईका बारेमा कुरा गर्दै थिए । मैले साहित्यकार मित्रलाई भनेको थिएँ तपाईंले दलबहादुर घलेको मोवायल नम्बर मागेर मलाई पठाइदिनुहोला । म उनलाई फोन गर्दछु । तर अझसम्म मैले दलबहादुर घलेको मोवाइल नम्बर प्राप्त गर्न सकेको छैन । मलाई अचम्भ लाग्दछ आफ्ना आत्मीय मित्र आफनै दैला अगाडि भएर पनि अदृश्य हुन सक्दारहेछन् । सात समुन्द्र पारि अमेरिका वा अस्ट्रेलिया आदि ठाउँमा मित्रसित बरु फेसबुक मार्फत भए पनि बराबर भेटघाट हुन्छ । तर आफ्रनै दैलो अगाडि भएका मित्रसंग आधा शताब्दी बित्दा पनि फोनसम्पर्क समेत हुन सक्ने रहेछ । 

६—११—२०८०  (  १८—२—२०२४ )



  

 





Comments

Popular posts from this blog

लालबीन क्षेत्रीको सम्झनामा

  हालै नागालैण्डको डिमापुरमा लालबीन क्षेत्रीको असामयिक मृत्यु भएको खबर पाएँ  । दुखित भएँ ।  उहाँको मृत्युको खबरले मलाई  सर्वप्रथम शिलाङ पुरायो । हाम्रो भेट र चिनाजानी शिलाङमा भएको थियो । अझ कुरा खु्लाएर भन्नु पर्दा हाम्रो प्रथमभेट गल्फलिंकमा भएको थियो । एशिया कै नामूद गल्फ फिल्ड गल्फ लिंकमा भएको थियो । त्यहाँ हामी पिकनिकमा उपस्थित थियौं । कुनि कताबाट mाालबीन क्षेत्री त्यहाँ झुल्किए । उनका साथमा अन्य कुनै व्यक्ति पनि हुनु पर्दछ । तर म स्मरण गर्न सकिरहेको छैन । जे होस्, लालबीन बडो रमाइलो व्यक्ति रहेछन् । नाच गान जानेका व्यक्ति रहेछन् । उनी त्यस पिकनिकमा नाचे गाए ।  शायद त्यही नाचगानले गर्दा नै उनी मेरो नजरमा परे । मेरो सम्झनामा रहे ।  हाम्रो त्यो भेटले पछि राजनीतिक सम्बन्ध समेत स्थापित  गर्यो । उनी बाम राजनीतिमा सम्पर्कित भए । पुष्पलालको नेतृत्वको कम्युनिष्ट पार्टीका नजिक भए । उनी डिमापुरमा सामाजिक साहित्यिक र सांस्कृतिक कार्यमा पनि क्रियाशील रहे ।  लालबीन क्षेत्रीको पुख्र्यौली घर स्याञ्जा हो ।  तर उनी स्या)ञ्जा पुगेको मलाई त्यति सम्झना छैन ।  पछि लालबीन क्षेत्रीको विबाह त्यतिबेला गुवाहा

त्यो फेरि फर्केला कथातिर फेरि फर्किंदा

     ।  मैले गल्कोटमा विद्यार्थी कालमा त्यो फोरि फर्केला कथा अध्ययन गरेका थिएँ । मलाई त्यस कथाले निकै नै प्रभावित पारेको थियो । मेरो बाल्यकालमा नै  लोककथाप्रति निकै धेरै रुचि भए पनि आधुुनिक कथाका सम्बन्धमा मेरो कुनै खासै ज्ञान थिएन । त्यतिबेला म शायद भवानी भिक्षुको नामसित परिचित भएको थिएँ थिएन त्यो पनि मलाई थाहा छैन । तर पनि उनको त्यो फरि फर्केला कथाले मलाई निकै प्रभावित पारेको थियो । हो, मलाई त्यो फेरि फर्केला कथाले त्यसरी नै प्रभावित पारेको थियो जसरी मलाई मैले आसाममा हाई स्कूलमा अध्ययन गर्दा अंग्रेजी पाठ्य  पुस्तकका दुई कथा लिउ टल्सट्वायको  हाउ मच लैण्ड डज ए म्यान निड र अमेरिकी कथाकार वाशिंगटन आरभिङको  रिप भ्यान विंकल तथा हिन्दी पाठ्य पुस्तक गद्य माधुरीेको  चन्द्रधर शर्मा गुलेरीले लेखेको कथा उसने कहा थाले प्रभावित पारेका थिए । भनिन्छ चन्द्रधर शर्मा गुलेरीले जम्मा दुईबाट कथा लेखेका थिए । अर्को कथा पढ्ने मौका त मैले पाइनं । खोजेर  पढिन पनि । तर मलाई उसने कहा था कथा एउटा जीवन्त कथा जस्तो लागेको थियो । मलाई कता कता उसने कहाँ था र त्यो फेरि फर्केला उस्तै उस्तै कथा लाग्दछन् ।  फरक यत्ति हो

जय फासीवाद

जमीनबाट बर्खे च्याउ जस्तै उम्रिने होइन फासीवाद आकाशबाट असिना जस्तै बर्सिने होइन फासीवाद कुनै राजा महाराजाका बाहुलीबाट तुल काटेर आउने होइन फासीवाद कुृनै मंत्री महोदयका कर कमलबाट पानस बत्ती बालेर आउने होइन फासीवाद कुनै हातमा जलका करुवा समातेका पंच कन्यालाई अघि लाएर आउने होइन फासीवाद कुनै मठ मंदिरमा मण्डपमा बेदका ऋचा पढेर गीता पाठ गरेर शख घण्टी बजाएर बाजा बजाएर कर्नाल फुकेर नरा लगाएर ढोल पिटेर कुनै अग्लो डाँडाबाट हाको हालेर राँको बालेर हो हल्ला मच्चाउादै घोषणा गर्दै आउने होइन फासीवाद लोकतन्त्र कै जामा पहिरिंदै आउँछ फासीवाद लोकतन्त्र कै गीत गाउँदै आउँछ फासीवाद लोकतन्त्रकै नारा भट्टाउँदै आउँछ फासीवाद लोकतन्त्र कै झण्डा बोकेर आउँछ फासीवाद शान्ति सुरक्षाको नाममा आउँछ फासीवाद अमन चैनको नाममा आउँछ फासीवाद ऐन कानून संविधान कै नाममा आउँछ फासीवाद जति गैर कानूनी भए पनि कानूनी राजकै नाममा आउँछ फासीवाद लोकतन्त्र कै गर्भबाट जन्मिन्छ फासीवाद लोकतन्त्रकै अभ्यासबाट हुर्किन्छ फासीवाद लोकतन्त्रक्रै पक्ष पोषणबाट फैलिन्छ फासीवाद लोकतन्त्रकै संम्बद्र्धन संरक्षणबाट झंिगिन्छ फास