Skip to main content

झण्डै मेरो जात गयो

 

कुरा असम दरंग (  हाल शोणितपुर ) जिल्लाको हो ।  लोकरा नयाँ राबरघारीको हो । यो यस्तै १९६४—१९६५ साल तिरको कुरा हो । त्यतिबेला हामी लोकरा नयाँ राबरघारीमा बस्दथ्यौं । मकै,  तोरी सनपाट आदिको खेती पाती गर्दथ्यौं । गार्ई गोरु पाल्दथ्यौं ।   

एक दिनको कुरा हो । हामीले चारदुवारको सुनारको घरमा बिक्री गर्ने गाई छ भन्ने कुरा सुन्यौं । यसैले हामीले त्योे गाई किन्ने बिचार गर्यौं । गाई किन्न भनेर दाइ भीमबहादुर , दाइका साथी महाप्रसाद राई र म चारदुवारतिर लाग्यौं । सुनारको घरतिर लाग्यौं । सुनारको घर हाम्रो घरदेखि लगभग पौनै एक घण्टाको दुरीमा थियो ।  

सुनारको परिवार हामीले जानेको परिवार थियो । सुनार परिवारका एक भाइ सुनाइपामको असमी प्राइमरी स्कुलमा शिक्षक थिए । अर्का भाइ पाँचौं असम राईफल्समा क्लर्क थिए । सुनार परिवारको घर चारदुवार बजार नजिकै थियो ।  मूल सडकमा नै थियो । असमी शैलीमा बनेको घर वरिपरि तामल पानका रुखहरू देखिन्थे । निकै फराकिलो आँगन थियो ।

हामी सुनारका घरमा पुगे पछि उनीहरूले आँगनमा मोडा राखिदिए ।  हामीहरू तिनै जना मोडामा बस्यौं । गाई किन्ने कु््राकानी भए ।

हामी आँगनमा मोडामा बसेको केही समय पछि एकजना महिलाले गिलासमा चिया लिएर हाम्रा सामु आइन् । दाइ र राईले चियाको गिलास समाते । म अल्लमल्ल भएँ ।  

म त्यतिबेला चारदुवार इंगलिस हाई स्कुलमा अध्ययन गर्दथें । यतिबेलासम्म मैले कहिले पर्नि दलित’ले दिएको खाना खाएको थिइनं । चिया पिएको थिइनं । कति सुनार मेरा  आत्मीय साथी भए पनि मैले उनले छोएको कुनै कुरा खाएको थिइनं । मेरो मनर्मा दलित’ ले छोएकोे कुनै कुरा खाएमा जात जान्छ भन्ने विचारले गहिरो जरो गाडेको थियो । म नेपालमा छँदा सानैदेर्खि दलित’ सित छोइएमा छिटो हाल्ने परम्परामा हुर्केको थिएँ ।  मेरा बुबाले हाम्रा खेत बिराउँर्दा  दलित’हरूसित छोइएर काम गरे पछि अर्नी (  खाजा ) खाने बेलामा छिटो हालेको कुरा मेरै आँखाले देखेको थिएँ । यसरी बच्चैदेर्खि तल्लो जात’ले छोएमा छिटो हाल्न पर्दछ भन्ने संस्कार र संस्कृतिमा हुर्केको हुनाले मलाई त्यस परम्परालाई तोड्न त्यति सजिलो थिएन । म आफूलार्ई उपल्लो जात’को  मान्छे मान्थें र्। दलित’हरूलाई मैले जति सम्मान गरे पनि म उनीहरूले छोएको खान तयार थिइनं । मलाई लाग्दथ्यो मैले उनीहरूले छोएको खाना खाएँ वा पानी पिएँ भने मेरो जात जान्छ । म उनीहरू जस्र्तै  दलित’  हुन्छु । तल खस्छु ।  तल झर्छु । 

म त्यतिबेला नौ कक्षासम्म पढेको भए पनि  कुनै स्कुली शिक्षाले मेरो मभित्र हुर्केको कुसंस्कार वा कुप्रथालाई फाल्न सकेको थिएन । मैले त्यतिबेलासम्म लक्ष्मीप्रसाद देवकोटाको मुना मदनको — “मानिस ठूलो दिलले हुन्छ , जातले हुँदैन” भन्ने पढेको भए पनि र यो भनाइसित म सत् प्रतिशत् सहमत भए पनि म कुर्नै दलित’ ले छोएको खाएर आफ्नो जात फाल्न हुन्न भन्ने विचारमा हिमाल जस्तै अटल थिएँ । 

फेरि कुरा यस्ता पनि थिए मेरो अहिलेसम्मको जीवन यात्रामा कुर्नै  दलित’ले मलाई यो खाऊ त्यो खाऊ भनेर कुनै कुरा दिएको थिएन । यसैले पनि मेरा मनर्मा दलित’ले दिएको कुरा खाने मानसिकता बन्न सकेको थिएन । अर्को कुरा के थियो भने म सानैदेखि आफ्नो जात नफाल्ने मानसिकतामा रहेको थिएँ । जसरी भए पनि आफ्नो जात बचाउने दृढतामा रहेको थिएँ । 

हो, त्यस दिन सुनार परिवारकी महिलाले हाम्रो अगाडि चिया लिएर दिंदा म झस्केको थिएँ । म अल्मलिएको थिएँ । म अक्क न बक्क भएको थिएँ । म ठूलो धर्म संकटमा परेको थिएँ । ममा सुनार महिलाले टक्राएको चिया खान्न भन्ने हिम्मत थिएन । हिम्मत किन पनि थिएन भने म अलिकति भए पनि चेतना भएको मान्छे थिएँ । अलिकति भए पनि मानवता बुझेको व्यक्ति थिएँ । तर पनि र्म   दलित’ महिलाले दिएको चिया खान तयार थिइनं । म यस्तो ठूलो अक्करमा   स्थितिमा पुगेको कुरा महाप्रसाद राईले सजिलै बुझेछन् । उनले बडो तत्परताका साथ के भनेर स्ुनार महिलाले मलाई दिन थालेको चिया सजिलै फर्काइदिए भने —“ यिनलाई ग्यास्टिक छ । चिया पिउँदैनन् ।”

ती महिला मलाई दिन थालेको चियाको गिलास फिर्ता लिएर फर्के पछि मैले ठूलो राहत पाएको अनुभूति गरें । मैले ठूलो दुर्घटनाबाट जोगिएको अनुभूति गरें । मलाई यति भा मेरो जात जोगियो जस्तो लाग्यो । मलाई मेरो जात गएन जस्तो लाग्यो । म भित्र भित्रै हर्षित भएँ । प्रफुलित भएँ । मैले मन मनै राईलाई धन्यवाद दिएँ । तर पनि म ढुक्क भने अझ पनि थिइनं । ती महिलाले ग्यास्टिक भएको मान्छेलाई रातो चिया वा दूध नै ल्याइदिएको भए राईको बुद्धिले पनि काम गर्ने थिएन । फेरि म ताँबाबाट उम्केको माछो  भुग्रोमा परे जस्तै हुन्थें । तर मलाई लाग्दछ ती महिलाले  के कुरा राम्ररी बुझिन् भने म निकै जातपात मान्ने मान्छे रहेछु । म छुवाछुतको पक्षपाती व्यक्ति रहेछु । म घोर परम्परावादी व्यक्ति रहेछु । म निकै कट्टरपंथी व्यक्ति रहेछु ।

ती महिला मलाई दिन थालेको चिया फर्काएर घरभित्रतिर गइरहेको बेलामा राईले मलाई खुसुक्क भने — “तिम्रा दाइ र म त पल्टने मान्छे ! हाम्रा लंगरमा  दमै ,कामी , सार्की जो पनि भान्से हुन सक्दछन् । हुन्छन् ।  हामीहरूले उनीहरूले पकाएको खाना चुपचाप खानु पर्दछ । म राई भनेर हुँदैन । म छेत्री भनेर हुँदैन । म बाहुन भनेर हुँदैन । फौजमा सबै बराबर । न ठूलो जात । न सानो जात ।

जे होस् , त्यस दिन मलाई  राईको बुद्धि वा उपायले गर्दा मेरो जात जोगिएको जस्तो लाग्यो । यो कुरा बेग्लै हो कि मलाई मेरो जात जोगान निकै कठिन भएको थियो । कतिबेला कुन दुर्घटना हुन्छ र मेरो जात जान्छ भनेर म मन मनै पिरोलिइरहेको थिएँ । भयभीत भइरहेको थिएँ । आतंकित भइरहेको थिएँ । मलाई लागिरहेको थियो यो जमानामा जात जोगाउन सक्नु चानचुने कुरो थिएन । चारैतिर जोखिम नै जोखिमि थियो । पाइला पाइलामा जोखिम नै जोखिम  थियो । मेरो जात जतिबेला पनि जान सक्ने खतरा रहिरहेथ्यो । 

७—७—२०६८


Comments

Popular posts from this blog

लालबीन क्षेत्रीको सम्झनामा

  हालै नागालैण्डको डिमापुरमा लालबीन क्षेत्रीको असामयिक मृत्यु भएको खबर पाएँ  । दुखित भएँ ।  उहाँको मृत्युको खबरले मलाई  सर्वप्रथम शिलाङ पुरायो । हाम्रो भेट र चिनाजानी शिलाङमा भएको थियो । अझ कुरा खु्लाएर भन्नु पर्दा हाम्रो प्रथमभेट गल्फलिंकमा भएको थियो । एशिया कै नामूद गल्फ फिल्ड गल्फ लिंकमा भएको थियो । त्यहाँ हामी पिकनिकमा उपस्थित थियौं । कुनि कताबाट mाालबीन क्षेत्री त्यहाँ झुल्किए । उनका साथमा अन्य कुनै व्यक्ति पनि हुनु पर्दछ । तर म स्मरण गर्न सकिरहेको छैन । जे होस्, लालबीन बडो रमाइलो व्यक्ति रहेछन् । नाच गान जानेका व्यक्ति रहेछन् । उनी त्यस पिकनिकमा नाचे गाए ।  शायद त्यही नाचगानले गर्दा नै उनी मेरो नजरमा परे । मेरो सम्झनामा रहे ।  हाम्रो त्यो भेटले पछि राजनीतिक सम्बन्ध समेत स्थापित  गर्यो । उनी बाम राजनीतिमा सम्पर्कित भए । पुष्पलालको नेतृत्वको कम्युनिष्ट पार्टीका नजिक भए । उनी डिमापुरमा सामाजिक साहित्यिक र सांस्कृतिक कार्यमा पनि क्रियाशील रहे ।  लालबीन क्षेत्रीको पुख्र्यौली घर स्याञ्जा हो ।  तर उनी स्या)ञ्जा पुगेको मलाई त्यति सम्झना छैन ।...

त्यो फेरि फर्केला कथातिर फेरि फर्किंदा

     ।  मैले गल्कोटमा विद्यार्थी कालमा त्यो फोरि फर्केला कथा अध्ययन गरेका थिएँ । मलाई त्यस कथाले निकै नै प्रभावित पारेको थियो । मेरो बाल्यकालमा नै  लोककथाप्रति निकै धेरै रुचि भए पनि आधुुनिक कथाका सम्बन्धमा मेरो कुनै खासै ज्ञान थिएन । त्यतिबेला म शायद भवानी भिक्षुको नामसित परिचित भएको थिएँ थिएन त्यो पनि मलाई थाहा छैन । तर पनि उनको त्यो फरि फर्केला कथाले मलाई निकै प्रभावित पारेको थियो । हो, मलाई त्यो फेरि फर्केला कथाले त्यसरी नै प्रभावित पारेको थियो जसरी मलाई मैले आसाममा हाई स्कूलमा अध्ययन गर्दा अंग्रेजी पाठ्य  पुस्तकका दुई कथा लिउ टल्सट्वायको  हाउ मच लैण्ड डज ए म्यान निड र अमेरिकी कथाकार वाशिंगटन आरभिङको  रिप भ्यान विंकल तथा हिन्दी पाठ्य पुस्तक गद्य माधुरीेको  चन्द्रधर शर्मा गुलेरीले लेखेको कथा उसने कहा थाले प्रभावित पारेका थिए । भनिन्छ चन्द्रधर शर्मा गुलेरीले जम्मा दुईबाट कथा लेखेका थिए । अर्को कथा पढ्ने मौका त मैले पाइनं । खोजेर  पढिन पनि । तर मलाई उसने कहा था कथा एउटा जीवन्त कथा जस्तो लागेको थियो । मलाई कता कता उसने कहाँ था र त्यो फेरि...

जय फासीवाद

जमीनबाट बर्खे च्याउ जस्तै उम्रिने होइन फासीवाद आकाशबाट असिना जस्तै बर्सिने होइन फासीवाद कुनै राजा महाराजाका बाहुलीबाट तुल काटेर आउने होइन फासीवाद कुृनै मंत्री महोदयका कर कमलबाट पानस बत्ती बालेर आउने होइन फासीवाद कुनै हातमा जलका करुवा समातेका पंच कन्यालाई अघि लाएर आउने होइन फासीवाद कुनै मठ मंदिरमा मण्डपमा बेदका ऋचा पढेर गीता पाठ गरेर शख घण्टी बजाएर बाजा बजाएर कर्नाल फुकेर नरा लगाएर ढोल पिटेर कुनै अग्लो डाँडाबाट हाको हालेर राँको बालेर हो हल्ला मच्चाउादै घोषणा गर्दै आउने होइन फासीवाद लोकतन्त्र कै जामा पहिरिंदै आउँछ फासीवाद लोकतन्त्र कै गीत गाउँदै आउँछ फासीवाद लोकतन्त्रकै नारा भट्टाउँदै आउँछ फासीवाद लोकतन्त्र कै झण्डा बोकेर आउँछ फासीवाद शान्ति सुरक्षाको नाममा आउँछ फासीवाद अमन चैनको नाममा आउँछ फासीवाद ऐन कानून संविधान कै नाममा आउँछ फासीवाद जति गैर कानूनी भए पनि कानूनी राजकै नाममा आउँछ फासीवाद लोकतन्त्र कै गर्भबाट जन्मिन्छ फासीवाद लोकतन्त्रकै अभ्यासबाट हुर्किन्छ फासीवाद लोकतन्त्रक्रै पक्ष पोषणबाट फैलिन्छ फासीवाद लोकतन्त्रकै संम्बद्र्धन संरक्षणबाट झंिगिन्छ फास...