Skip to main content

दौरा सुरवाल

 

यो १९६३ तिरको कुरा हो । त्यतिबेला म असममा थिएँ । असमको गुवाहाटीमा थिएँ । गुवाहाटीको मालिगाउँमा थिएँ । काका कर्णबहादुर साहनीसित मालिगाउँमा स्थित रेलवे हेडक्वाटरको क्वार्टरमा थिएँ ।

गुवाहाटीको निम्ति म नौलो थिएँ । त्यहाँका नेपालीहरूसित मेरो त्यति चिनजान थिएन । मैले त्यहाँ जुन जुन नेपालीहरूलाई चिनें जानें ती प्रायः सबै काकाले चिने जानेका मान्छे थिए ।  काकासित गुवाहाटीमा छँदा मैले कविता पनि कोर्ने गर्दथें । साहित्यमा रुचि  लिन्थें ।  म बसेको वरिपरि रेलवेमा नै काम गर्ने केही नेपाली साहित्यकार रहेछन् । पत्रकार पनि रहेछन् । उनीहरूसित मेरो त्यतिबेला कुनै चिनजान परिचय भएन ।

म गुवाहाटी मालिगाउमाँ बस्दा काकाले मलाई निकै धेरै ठाउँमा घुमाउनु भएको थियो । मलाई काकाले गुवाहाटीका सबै बजारहरूमा पनि डुलाउनु भएको थियो । गुवाहाटीमा उपन्यासकार लील बहादुर क्षेत्रीको रेलवे नजिक भएको घर वरिपरि पनि पुराउनु भएको थियो । त्यतिबेला मलाई लीलबहादुर क्षेत्रीको नाम नै थाहा थिएन । उनी साहित्यकार हुन् भन्ने कुरा नै थाहा थिएन । उनी बसाईंका चर्चित लेखक हुन् भन्ने कुरा नै थाहा थिएन ।

यसरी नै मलाई ठाउँ ठाउँमा चारैतिर डुलाउने दौरानमा एक दिन मलाई काकाले एकजना नेपाली परिवारको घरमा पुराउनु भएको थियो । जे वी क्षेत्रीको घरमा पुराउनु भएको थियो । उनी काकाले काम गर्ने रेलवे हेडक्वाटरमा नै जागिरे रहेछन् । 

जे वी क्षेत्रीले दौरा सुरवाल लगाएका थिए । मैले गुवाहाटीमा कुनै नेपालीले दौरा सुरवाल लगाएको देखेको थिएनं  । खास गरी गुवाहाटी         कै स्थायी बासिन्दा नेपालीले दौरा सुरवाल लगाएको देखेकै थिइनं । यसैले पनि जे वी क्षेत्रील दौरा सुरवाल लगाएको देखेर मलाई केही अचम्भ लाग्नु स्वाभविक नै  थियो । त्यसप्रति उत्सुकता जाग्नु स्वाभाविक नै थियो । यसैले मैले उनलाई सोधें उनले किन त्यसरी दौरा सुरवाल लगाउने गरेका हुन् ।  उनले मेरो जिज्ञांसा मेटाउैदै भने — यसको पनि एउटा  घटना छ । एउटा कथा छ । 

त्यस घटनाको चर्चा  गर्दै  उनले अगाडि भने — त्यतिबेला असममा असमी र बंगालीहरूबीच भाषाको सवाललाई लिएर ठूलो जातीय दंगा भएको थियो ।   यस जातीय दंगामा धेरै जसो बंगालीहरू असमियाहरूका आक्रमणका शिकार बनेका थिए । निशाना बनेका थिए । बंगालीका  घरहरू जलाइएका थिए । उनीहरूमाथि भौतिक आक्रमण तीव्र पारिएको थियो । अल्प संख्यामा रहेका बंगालीहरू भागाभागमा परेका थिए । 

कुरोलाई अगाडि बढाउँदै उनले भने त्यस दिन उनी अफिसबाट छुटेर  घरतिर आउँदै थिए  ।  उनी आउने बाटा बाटोमा बंगालीलाई कुट्न पिट्न   तैनाथ भएका असमीहरूले उनीमाथि एक्कासि हमला गरे । उनका नाक मुखमा साला बंगाली भन्दै मुक्काहरूको बर्षा गर्न  थाले ।  उनले असमिया युवकहरूलाई  सम्झाउँदै असमी भाषामा नै भने— मई नेपाली मानुह (  म नेपाली हुँ ) । बंगाली नहय ( बंगाली होइन ) ¬ । उनीहरूले उनका  कुरालाई  कुनै बास्ता गरेनन् । उनको हार गुहार सुनेनन् । उनीमाथि अझ बढी मुक्का  बजाउँदै भने —  “आमाके फाकी दिवलै धरिछा । अमा।र लगत मिसा कथा कहिछा ।  तुमी नेपाली नहय, बंगाली मानुह ।” (  हामीलाई ढाँट्न खोजेका छौ । हाम्रो सामु झुठ कुरा गर्दैछौ । तिमी नेपाली होइनौ । बंगाली नै हौ । )

जे बी क्षेत्री अगाडि बताउँछन्  — उनलाई बंगाली भन्दै रक्ताम्मे हुने गरी पिटिरहेको अवस्थामा मलाई चिनेका जानेका  एउटा असमी युवक संयोगवस् घटनास्ीथलतिर टुप्लुक्क आइपुगे । उनले उनीमाथि बेहिसाब हमला गरिरहका युवकलाई रोक्न खोज्दै भने — “तेखेते नेपाली मानुह । मई चिनीपुवा मानुुुुुुुुुुह ।  तेखेते किय माििरछा ! ” (  यी त नेपाली हुन् । मैले चिने जानेका मान्छे हुन् ,। यिनलाई किन कुटेको ! ) 

अन्त्यमा कुराको  बिट मार्दै जे वी क्षेत्रीले भने — असमी युवकले मलाई नेपाली हुन् भनेर चिनाए पछि उनीमाथि रक्ताम्मे हुने गरी कुटपिट गरिरहेका  असमेली यृुवकहरूले उनीमाथि सांघातिक आक्रमण गर्न छोडे ।  उनीहरूले विनीत स्वरमा दुखित हुँदै भने —“आमालोके भयंकर भूल करिसो । आपनार कथा तो विश्वास करिवलै नोवारिलुँ  ।   आमाकै कृपा करी क्षमा करक डाङगरिया । ” ( हामीहरूले भयंकर भूल गर्यौं । हामीहरूले तपाईंका कुरालाई विश्वास गर्न सकेनौं । हामीलाई दया गरी क्षमा दिनुहोला महोदय । ) 

यही घटना पछि मैले दौरा सुरवाल लगाउन थालेको हुँ ।

२०—७ —२०६९                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                          


Comments

Popular posts from this blog

लालबीन क्षेत्रीको सम्झनामा

  हालै नागालैण्डको डिमापुरमा लालबीन क्षेत्रीको असामयिक मृत्यु भएको खबर पाएँ  । दुखित भएँ ।  उहाँको मृत्युको खबरले मलाई  सर्वप्रथम शिलाङ पुरायो । हाम्रो भेट र चिनाजानी शिलाङमा भएको थियो । अझ कुरा खु्लाएर भन्नु पर्दा हाम्रो प्रथमभेट गल्फलिंकमा भएको थियो । एशिया कै नामूद गल्फ फिल्ड गल्फ लिंकमा भएको थियो । त्यहाँ हामी पिकनिकमा उपस्थित थियौं । कुनि कताबाट mाालबीन क्षेत्री त्यहाँ झुल्किए । उनका साथमा अन्य कुनै व्यक्ति पनि हुनु पर्दछ । तर म स्मरण गर्न सकिरहेको छैन । जे होस्, लालबीन बडो रमाइलो व्यक्ति रहेछन् । नाच गान जानेका व्यक्ति रहेछन् । उनी त्यस पिकनिकमा नाचे गाए ।  शायद त्यही नाचगानले गर्दा नै उनी मेरो नजरमा परे । मेरो सम्झनामा रहे ।  हाम्रो त्यो भेटले पछि राजनीतिक सम्बन्ध समेत स्थापित  गर्यो । उनी बाम राजनीतिमा सम्पर्कित भए । पुष्पलालको नेतृत्वको कम्युनिष्ट पार्टीका नजिक भए । उनी डिमापुरमा सामाजिक साहित्यिक र सांस्कृतिक कार्यमा पनि क्रियाशील रहे ।  लालबीन क्षेत्रीको पुख्र्यौली घर स्याञ्जा हो ।  तर उनी स्या)ञ्जा पुगेको मलाई त्यति सम्झना छैन ।...

त्यो फेरि फर्केला कथातिर फेरि फर्किंदा

     ।  मैले गल्कोटमा विद्यार्थी कालमा त्यो फोरि फर्केला कथा अध्ययन गरेका थिएँ । मलाई त्यस कथाले निकै नै प्रभावित पारेको थियो । मेरो बाल्यकालमा नै  लोककथाप्रति निकै धेरै रुचि भए पनि आधुुनिक कथाका सम्बन्धमा मेरो कुनै खासै ज्ञान थिएन । त्यतिबेला म शायद भवानी भिक्षुको नामसित परिचित भएको थिएँ थिएन त्यो पनि मलाई थाहा छैन । तर पनि उनको त्यो फरि फर्केला कथाले मलाई निकै प्रभावित पारेको थियो । हो, मलाई त्यो फेरि फर्केला कथाले त्यसरी नै प्रभावित पारेको थियो जसरी मलाई मैले आसाममा हाई स्कूलमा अध्ययन गर्दा अंग्रेजी पाठ्य  पुस्तकका दुई कथा लिउ टल्सट्वायको  हाउ मच लैण्ड डज ए म्यान निड र अमेरिकी कथाकार वाशिंगटन आरभिङको  रिप भ्यान विंकल तथा हिन्दी पाठ्य पुस्तक गद्य माधुरीेको  चन्द्रधर शर्मा गुलेरीले लेखेको कथा उसने कहा थाले प्रभावित पारेका थिए । भनिन्छ चन्द्रधर शर्मा गुलेरीले जम्मा दुईबाट कथा लेखेका थिए । अर्को कथा पढ्ने मौका त मैले पाइनं । खोजेर  पढिन पनि । तर मलाई उसने कहा था कथा एउटा जीवन्त कथा जस्तो लागेको थियो । मलाई कता कता उसने कहाँ था र त्यो फेरि...

जय फासीवाद

जमीनबाट बर्खे च्याउ जस्तै उम्रिने होइन फासीवाद आकाशबाट असिना जस्तै बर्सिने होइन फासीवाद कुनै राजा महाराजाका बाहुलीबाट तुल काटेर आउने होइन फासीवाद कुृनै मंत्री महोदयका कर कमलबाट पानस बत्ती बालेर आउने होइन फासीवाद कुनै हातमा जलका करुवा समातेका पंच कन्यालाई अघि लाएर आउने होइन फासीवाद कुनै मठ मंदिरमा मण्डपमा बेदका ऋचा पढेर गीता पाठ गरेर शख घण्टी बजाएर बाजा बजाएर कर्नाल फुकेर नरा लगाएर ढोल पिटेर कुनै अग्लो डाँडाबाट हाको हालेर राँको बालेर हो हल्ला मच्चाउादै घोषणा गर्दै आउने होइन फासीवाद लोकतन्त्र कै जामा पहिरिंदै आउँछ फासीवाद लोकतन्त्र कै गीत गाउँदै आउँछ फासीवाद लोकतन्त्रकै नारा भट्टाउँदै आउँछ फासीवाद लोकतन्त्र कै झण्डा बोकेर आउँछ फासीवाद शान्ति सुरक्षाको नाममा आउँछ फासीवाद अमन चैनको नाममा आउँछ फासीवाद ऐन कानून संविधान कै नाममा आउँछ फासीवाद जति गैर कानूनी भए पनि कानूनी राजकै नाममा आउँछ फासीवाद लोकतन्त्र कै गर्भबाट जन्मिन्छ फासीवाद लोकतन्त्रकै अभ्यासबाट हुर्किन्छ फासीवाद लोकतन्त्रक्रै पक्ष पोषणबाट फैलिन्छ फासीवाद लोकतन्त्रकै संम्बद्र्धन संरक्षणबाट झंिगिन्छ फास...