यो १९६३ तिरको कुरा हो । त्यतिबेला म असममा थिएँ । असमको गुवाहाटीमा थिएँ । गुवाहाटीको मालिगाउँमा थिएँ । काका कर्णबहादुर साहनीसित मालिगाउँमा स्थित रेलवे हेडक्वाटरको क्वार्टरमा थिएँ ।
गुवाहाटीको निम्ति म नौलो थिएँ । त्यहाँका नेपालीहरूसित मेरो त्यति चिनजान थिएन । मैले त्यहाँ जुन जुन नेपालीहरूलाई चिनें जानें ती प्रायः सबै काकाले चिने जानेका मान्छे थिए । काकासित गुवाहाटीमा छँदा मैले कविता पनि कोर्ने गर्दथें । साहित्यमा रुचि लिन्थें । म बसेको वरिपरि रेलवेमा नै काम गर्ने केही नेपाली साहित्यकार रहेछन् । पत्रकार पनि रहेछन् । उनीहरूसित मेरो त्यतिबेला कुनै चिनजान परिचय भएन ।
म गुवाहाटी मालिगाउमाँ बस्दा काकाले मलाई निकै धेरै ठाउँमा घुमाउनु भएको थियो । मलाई काकाले गुवाहाटीका सबै बजारहरूमा पनि डुलाउनु भएको थियो । गुवाहाटीमा उपन्यासकार लील बहादुर क्षेत्रीको रेलवे नजिक भएको घर वरिपरि पनि पुराउनु भएको थियो । त्यतिबेला मलाई लीलबहादुर क्षेत्रीको नाम नै थाहा थिएन । उनी साहित्यकार हुन् भन्ने कुरा नै थाहा थिएन । उनी बसाईंका चर्चित लेखक हुन् भन्ने कुरा नै थाहा थिएन ।
यसरी नै मलाई ठाउँ ठाउँमा चारैतिर डुलाउने दौरानमा एक दिन मलाई काकाले एकजना नेपाली परिवारको घरमा पुराउनु भएको थियो । जे वी क्षेत्रीको घरमा पुराउनु भएको थियो । उनी काकाले काम गर्ने रेलवे हेडक्वाटरमा नै जागिरे रहेछन् ।
जे वी क्षेत्रीले दौरा सुरवाल लगाएका थिए । मैले गुवाहाटीमा कुनै नेपालीले दौरा सुरवाल लगाएको देखेको थिएनं । खास गरी गुवाहाटी कै स्थायी बासिन्दा नेपालीले दौरा सुरवाल लगाएको देखेकै थिइनं । यसैले पनि जे वी क्षेत्रील दौरा सुरवाल लगाएको देखेर मलाई केही अचम्भ लाग्नु स्वाभविक नै थियो । त्यसप्रति उत्सुकता जाग्नु स्वाभाविक नै थियो । यसैले मैले उनलाई सोधें उनले किन त्यसरी दौरा सुरवाल लगाउने गरेका हुन् । उनले मेरो जिज्ञांसा मेटाउैदै भने — यसको पनि एउटा घटना छ । एउटा कथा छ ।
त्यस घटनाको चर्चा गर्दै उनले अगाडि भने — त्यतिबेला असममा असमी र बंगालीहरूबीच भाषाको सवाललाई लिएर ठूलो जातीय दंगा भएको थियो । यस जातीय दंगामा धेरै जसो बंगालीहरू असमियाहरूका आक्रमणका शिकार बनेका थिए । निशाना बनेका थिए । बंगालीका घरहरू जलाइएका थिए । उनीहरूमाथि भौतिक आक्रमण तीव्र पारिएको थियो । अल्प संख्यामा रहेका बंगालीहरू भागाभागमा परेका थिए ।
कुरोलाई अगाडि बढाउँदै उनले भने त्यस दिन उनी अफिसबाट छुटेर घरतिर आउँदै थिए । उनी आउने बाटा बाटोमा बंगालीलाई कुट्न पिट्न तैनाथ भएका असमीहरूले उनीमाथि एक्कासि हमला गरे । उनका नाक मुखमा साला बंगाली भन्दै मुक्काहरूको बर्षा गर्न थाले । उनले असमिया युवकहरूलाई सम्झाउँदै असमी भाषामा नै भने— मई नेपाली मानुह ( म नेपाली हुँ ) । बंगाली नहय ( बंगाली होइन ) ¬ । उनीहरूले उनका कुरालाई कुनै बास्ता गरेनन् । उनको हार गुहार सुनेनन् । उनीमाथि अझ बढी मुक्का बजाउँदै भने — “आमाके फाकी दिवलै धरिछा । अमा।र लगत मिसा कथा कहिछा । तुमी नेपाली नहय, बंगाली मानुह ।” ( हामीलाई ढाँट्न खोजेका छौ । हाम्रो सामु झुठ कुरा गर्दैछौ । तिमी नेपाली होइनौ । बंगाली नै हौ । )
जे बी क्षेत्री अगाडि बताउँछन् — उनलाई बंगाली भन्दै रक्ताम्मे हुने गरी पिटिरहेको अवस्थामा मलाई चिनेका जानेका एउटा असमी युवक संयोगवस् घटनास्ीथलतिर टुप्लुक्क आइपुगे । उनले उनीमाथि बेहिसाब हमला गरिरहका युवकलाई रोक्न खोज्दै भने — “तेखेते नेपाली मानुह । मई चिनीपुवा मानुुुुुुुुुुह । तेखेते किय माििरछा ! ” ( यी त नेपाली हुन् । मैले चिने जानेका मान्छे हुन् ,। यिनलाई किन कुटेको ! )
अन्त्यमा कुराको बिट मार्दै जे वी क्षेत्रीले भने — असमी युवकले मलाई नेपाली हुन् भनेर चिनाए पछि उनीमाथि रक्ताम्मे हुने गरी कुटपिट गरिरहेका असमेली यृुवकहरूले उनीमाथि सांघातिक आक्रमण गर्न छोडे । उनीहरूले विनीत स्वरमा दुखित हुँदै भने —“आमालोके भयंकर भूल करिसो । आपनार कथा तो विश्वास करिवलै नोवारिलुँ । आमाकै कृपा करी क्षमा करक डाङगरिया । ” ( हामीहरूले भयंकर भूल गर्यौं । हामीहरूले तपाईंका कुरालाई विश्वास गर्न सकेनौं । हामीलाई दया गरी क्षमा दिनुहोला महोदय । )
यही घटना पछि मैले दौरा सुरवाल लगाउन थालेको हुँ ।
२०—७ —२०६९
Comments
Post a Comment