Skip to main content

जकेट

 

 मैले नेपाल आउँदा भैरहवाबाट एउटा ओभरकाट पाराका जकेट किनेकाृ थिएँ । त्यो जकेट लगाएर म नयाँराबरघारी , लोकरा (  असम ) पुगेको थिएँ । मैले किनेको त्यो जकेट मेरा दाइ भीमबहादुरलाई निकै मन परेछ । दाइले भन्नुभएको थियो — यो जकेट मलाई छोडी दे । मलाई त्यो जकेट दाइलाई छोडिदिन त मन लागेको थियो । तर मैले शिलाङको जाडो सम्झें । शिलाङको जाडो छल्न कोट वा सुइटरले पनि काम गर्दैनथ्यो । विशेष गरी दिसम्बर महिना त शिलाङमा यति चर्को जाडो हुन्थ्यो कि कहिलेकाहीं बाल्टीको पानी जमेर वर्फ पनि हुन सक्दथ्यो । पाइपको पानी जमेर पाइप नै फुट्न पनि सक्दथ्यो । शिलाङमा घर बस्दा त अंगुठीमा कोइला बालेर पनि जाडो धपाउन सकिन्थ्यो । हिटर तापेर पनि जाडो पचाउन सकिन्थ्यो । तर बाहिर निस्किंदा तगडा गरम कपडाहरूको आवश्यकता पर्दथ्यो । मेरो भैरहवामा किनेको  जकेटले शिलाङको जाडो राम्ररी नै छेक्ने हुनाले मैले त्यो जकेट दाइलाई दिन सकिनं । भनें — लोकरा जाडो ठाउँ होइन । मलाई शिलाङको जाडो धपाउन यो जकेट चाहिन्छ ।

त्पतिबेला म शिलाङको जिङकिङमा बस्दथें ।  एकजना मिजोको घरमा डेरा गरेर बस्दथें । घर मालिक मिजोहिल्समा नै बस्दथ्यो । उसले एकजना मिजोलाई घर हेर्न र घर भाडाको पैसा असुल गर्न खटाएको थियो । ऊ दुई तले    घरको माथिल्लो तलामा  बस्दथ्यो । तल्लो तलाका कोठाहरू किरायामा दिने गरिएका थिए  । तिनमा धेरै जसो मिजो विद्यार्थीहरू नै बस्दथे । उनीहरू सेन्ट एन्थनी र सेन्ट एडमन कलेजमा पढ्दथे । उनीहरूले मलाई कविको रूपमा पनि चिन्दथे । उनीहरूले मेरो निकै सम्मान गर्दथे ।  

मेरो कोठासित जोडिएको अर्को कोठाका बीचमा पनि एउटा ढोका थियो । त्यो ढोका खोलेमा एउटा कोठाको मान्छे अर्को कोठामा जान सक्दथ्यो । दुई कोठाबीचको त्यो ढोका म तर्फको ढोकाबाट होइन अर्को किरायादार बस्ने कोठातिरबाट  बन्द गर्न वा खोल्न सकिन्थ्यो । त्यस ढोकामाथि एउटा काँटी ठोकेर त्यसलाई बन्द गरिएको थियो । तर त्यस काँटीलाई सजिलै निकाली ढोका खोल्न सकिन्थ्यो । मलाई यो कुरा थाहा थियो । तर पनि मैले यसलाई किन पनि गंभीर रूपमा लिएको थिइनं भने आखिर यसबाट के पो खतरा होला ?

मेरो कोठाको भित्रपट्टि एउटा सानो किचन थियो । किचनको ढोका खोलेर पनि भित्र बाहिर गर्न सकिन्थ्यो । मेरो कोठा पहिलो कोठा भएकोले मैले त्यस्तो सुविधा पाएको थिएँ । बीचका कोठा भएको भए म त्यस सुविधाबाट बंचित हुन्थें । 

म त्यतिबेला एम ए र एल एल बीको विद्यार्थी थिएँ । म पढ्ने नर्थ स्टर्न हिल युनिवर्सिटी नजिक भएकोले म मिजोको घरको कोठा भाडामा लिएर बसेको थिएँ । पुष्पलाल शिलाङ जाँदा म त्यही कोठामा बसिरहेको थिएँ । पुष्पलाल मेरो त्यस कोठामा पुगेका थिए ।

म विद्यार्थीको रूपमा अध्ययन गर्नाका साथसाथै सामाजिक, राजनैतिक आदि कार्यमा पनि संलग्न भएकोले पनि धेरै जसो डेरा बाहिर नै रहन्थें । फेरि मैले गर्नु पर्ने कुनै  काम नभए पनि मलाई दिउँसो एक्लै डेरामा बसिरहन मन पर्दैनथ्यो । यसैले डेरबाट प्रायः विहान निस्केर म राति  ८—९ बजेतिर त्यहाँ फर्किन्थें । यो मेरो नित्य कर्म जस्तै भएको थियो । रुटिन वर्क जस्तै भएको थियो ।

मेरो कोठा पत्र पत्रिका र पुस्तकहरूले भरिएका थिए । मेरा कोठा कुनै मान्छे बस्ने कोठा जस्तो नभई पुस्तकालय जस्तो भएको थियो । जता हेर्यो पुस्तकै पुस्तक । पत्र पत्रिकै पत्रिका ।

एक दिन म राति डेरामा आएर के ढोका खोलेको थिएँ — एउटा अपरिचित मिजो ठिटो मेरो कोठाभित्र पस्यो । उसले मसित पानी चाहियो भन्यो । मेरो कोठामा कुनै पनि मिजो विद्यार्थीहरू त्यसरी रातिको बेलामा पस्दैनथे । म पनि उनीहरूका कोठामा जाँदैनथें । मेरो कोठासित जोडिएको कोठाको विद्यार्थीले त्यो डेरा छोडेको रहेछ । खालि भएको कोठामा कलेज पढ्ने कुनै एउटा मिजो विद्यार्थी आएर डेरा गरी बसेको रहेछ । ऊ लफंगो ठिटो रहेछ । शराबी ठिटो रहेछ । त्यो मिजो ठिटो मेरो कोठाभित्र पसेको देखेर त्यहाँ बस्ने अरु मिजो युवकहरू आए र भने — यिनलाई डिस्टर्व नगर । यिनी नेपाली कवि हुन् । ऊ अझ पनि मेरो कोठामा उभिएर पानी मागिरहेको थियो । ती मिजो विद्यार्थीहरूले उसलाई तानेर मेरो कोठाबाट वाहिर निकाले । मैले केही गर्नु परेन ।

म त्यस मिजो युवकसित खासै सम्बन्ध राख्न खोज्दैनथें । उसित बोले उसले मसित दोस्ती बढाउन खोज्ला र मलाई अनावश्यक दुख देला भन्ने सोंचर नै म उबाट जतिसक्दो तर्किन खोज्दथें । मलाई देख्न बित्तिकै ऊ मलाई हलो भन्थ्यो । म पनि हलो भनेर ध्यान अरु कुरामा दिन थाल्दथें । म उसलाई हलो भन्दा बढ्ता बोल्ने मौका दिन चाहन्नथें ।

एक दिन म राति आफ्नो कोठामा फर्किंदा मैले मेरो बिस्तारा केही खज्मजिएको जस्तो देखें । किताबहरू पनि यता उता छरिएका जस्तो देखें । मैले दुबैतिरका ढोका बन्द गरेको कोठामा कुनै मान्छे पस्ने कुरा आउँदैनथ्यो । यसैले मैले मेरो कोठासित सटेको कोठाको मिजो युवक ऊतिरर भएको ढोकामा ठोकेको काँटी हटाएर मेरो कोठामा पसेछ कि जस्तो लाग्यो । मेरो अडकल ठीक हो होइन त्यो बुझ्न उसको कोठाबाट मेरो कोठामा जान आउन सकिने बन्द ढोकाका पल्लाहरूमा वारपार  धागो अडाएर राखें । धागो यसरी राखें कि ढोका खोलेमा त्यो भुइंमा खसोस् । मैले वार पार अडाएर राखेको धागो भुइंमा खस्नको अर्थ हुन्थ्यो उसले मेरो र उसको बीचको कोठा खोलेर मेरो कोठमा पस्नु ।

राति म मेरो डेरामा आएर ढोका खोलें । मेरो नजर मैले धागो राखेको ढोकातिर गयो । मैले देखें धागो भुइंमा खसेको थियो । मलाई थाहा भयो मेरो कोठासित सटेको कोठामा बस्ने मिजो ( लुसाई पनि भनिन्छ ं) युवकले उसको र मेरो बीचमा रहेको ढोका खोलेछ । ऊ मेरो कोठामा पसेको थाहा भए पछि मैले के के कुरा हरायो भनेर यता उता हेर्न थालें । मैले झुण्डाइराखेको जकेट थिएन । मेरो भैरहवाबाट किनेको जकेट चोरी भएको कुरा निश्चित भयो । मैले वाकस खोलेर हेरें त्यहाँ भएका सबै सामान त्यहीं थिए । गोरखपुरबाट आउँदा बहिनी कृष्ण कुमारी पौडेलले दिएको घिउको भाँडों हेरें । घिउको भाँडो आधा जति भएकोले त्यो निकालेको ननिकालेको केही थाहा भएन ।

मैले मेरो टेवलमा राखेको एउटा किताब पनि चोरी भएको थाहा पाएँ । त्यो पुस्तक होमियोप्याथीको पुस्तक थियो । ठूलो ग्रन्थ थियो । हार्ड कभर भएको ग्रन्थ थियो । त्यो किताब मैले हिमियोप्यााथीको क्लिनिक संचालन गरिहेका मेरा मित्र डा. अमरबहादुर गुरुङबाट उपहार स्वरुप प्राप्त गरेको थिएँ । मैले पुस्तक होमियोप्याथीको अध्ययन गर्न ल्याएको थिएँ । पुस्तक हिन्दी भाषामा थियो । अंग्रेजी भाषाका हजारौं पुस्तक त्यही रहनु र एउटा हिन्दी भाषामा लेखिएको ग्रन्थ चोरी हुनुलाई मैले त्यही मिजो युवकको खेलको रूपमा बुझें । मलाई लाग्यो त्यो शराबी मिजो युवक ममा मेरो कोठाको चोरी कुनै  हिन्दी भाषी व्यक्ति वा नेपालीबाट नै भएको हो भन्ने भ्रम पार्न चाहन्थ्यो । ऊ आफूले मेरो जकेट चोरेको होइन भन्ने भ्रम दिन चाहन्थ्यो ।

मैले मेरो किचनतिरको ढोका हेरें । त्यो पनि खुला थियो । म जहिले पनि मेरो किचनतिरको ढोकाको भित्रपट्टि भएको चुकुल लगाएर मात्र मेरो कोठा बन्द गरेर बाहिर ताला लगाउँथें । मलाई लाग्यो त्यस मिजो युवकले मैले किचनतिरको ढोका खुलै राखेकोले त्यहींबाट चोर पसेर मेरो जकेट चोरी गर्यो भन्ने भ्रम दिन चाहन्थ्यो । तर पनि म कुनै पनि भ्रममा परिनं । मलाई शत प्रतिशत विश्वास भयो मेरो कोठासित सटेको कोठामा बस्ने मिजो युवकले नै मेरो जकेट चोरी गरेको थियो ।

त्यस रात म चुपचाप सुतें । भोलि विहान उठेर मैले हामी बसेको घर हेर्ने मिजोलाई भेटेर मेरो जकेट चोरी भएको र त्यो चोरी हालै आएर भाडामा बसेको मिजो युवकले गरेको हो भन्ने कुरा बताएँ । प्रमाणको लागि मैले उसको र मेरो कोठाबीचमा रहेको ढोकामा अल्झाएर राखेको धागो भुइंमा खसेको कुरा पनि बताएँ । मैले सोंचेको थिएँ झण्डै दारासिंह जस्तो लाग्ने अग्लो मोटो घाटोे मिजोले त्यस युवकलाई हप्काएर मेरो जकेट फिर्ता गराइदेला । मलाई दिलाइदेला । तर मेरो कल्पनाको विपरीत उसले मेरो जकेट हराएको कुरामा त्यति चासो देखाएन जति चासो देखाउनु पर्दथ्यो । कुरा के भने उसले मिजो विद्यार्थीहरूसित मेरो जकेट कसरी चोरी भयो भन्ने बारेमा कुरै उठाएन । चर्चा नै गरेन । मलाई सिधै भन्यो — “ यस बारेमा म केही गर्न सक्दिनं । तिमी तुरुन्त पुलिस थानामा जाऊ र रिपोर्ट लेखाऊ ।

मैले मिजो मालिकको कुरा मानें । म तुरुन्त नङ्थुमाईको पुलिस थानामा गएर मेरो परिचय दिंदै आफ्ना कुरा राख्नका साथसाथै निवेदन दिएँ । मेरो निवेदन हातमा लिएर सर्र हेरेका असमी युवक पुलिस अफिसरले भने —“ तपाईं कानूनका विद्यार्थी पनि हुनु हुँदोरहेछ । तपाईंले मिजो विद्यार्थीको नाम किटेर दिए पछि हामीहरूले त्यसलाई पकडाउ गरेर थुन्छौं । यातना पनि दिनु पर्ने हुन सक्दछ । जकेट चोरी सावित भए पनि ऊ जिन्दगीभरि जेल बस्ने होइन ।  थाना वा जेलबाट छुट्नासाथ उसले तपार्ईंमाथि सांघातिक हमला गर्न सक्दछ । तपाईंलाई रात साँझ हिंड्न डुल्न खतरा हुन सक्दछ । फेरि त्यो विद्यार्थी तपाईं बसेको घरमा नै बस्दोरहेछ । तपाईंको कोठासित सटेको कोठामा बस्दोरहेछ । राति जतिबेला पनि उसले तपाईंमाथि हमला गर्न सक्दछ । मिजो विद्यार्थी शराबी रहेछ । त्यो जकेट बिक्री गरेर शराब खाइसक्यो पनि होला । तपाईंको जकेट भेट्न गाह्रो छ ।  यसैले तपाईं जस्तो एम ए र कानून पढिरहेको व्यक्तिलाई चोरी भएको जकेटको पछि नलाग्नुहोस् भन्छु । तपार्इंंको लागि तपाईंको जिन्दगी महत्वपूर्ण हो । जकेट केही होइन । भन्नुहोस् तपाईं मलाई के सल्लाह दिनु हुन्छ ? ” 

मलाई असमी युवक अफिसरका कुरा जायज लागे । मैले यस बारे राम्ररी सोच्छु भनेर निवेदन फिर्ता लिएँ ।

मेरो जकेट चोरी भएर पुलिसमा रिपोर्ट गर्न जाँदा ती असमी युवक पुलिस अफिसरले भनेका  सबै कुरा मैले मेरा शिक्षक साथी हेमबहादुर क्षेत्रीलाई सुनाएँ । मैले उनीसित उनको सल्लाह सर सल्लाह गरें जकेट चोरीको रिपोर्ट दर्ता गराउन ठीक होला कि नहोला ?

मेरा मित्र हेमबहादुर क्षेत्रीले असमी पुलिस अफिसरले दिएको सल्लाह सुझाव मान्नु राम्रो हुन्छ भने ।ं उनले पनि भने मेरो लागि ज्यान ठूलो कुरा हो , जकेट होइन  । माया मार्नुहोस् त्यस जकेटको ।

म मेरो जकेट चोरी भएको पुलिसमा निवेदन दर्ता नगराउने विन्दुमा नै पुगें । मैले जकेटको माया मारें ।

म आफ्नै कोठामा बस्दथें । शराबी मिजो युवक पनि मेरो कोठासित सटेको कोठामा बस्दथ्यो. । कोठाबाट वाहिर निस्किंदा ऊ मलाई देखेमा मुसुक्क हाँस्दथ्यो । म पनि उसलाई देखेमा मुसुक्क हाँस्दथें । कुरा त्यति मात्र होइन , ऊ बाटो घाटोमा भेट हुँदा मलाई हलो भन्दै मुस्कराउँथ्यो । म देख्दथें — जहिले पनि ऊ नशामा नै हुन्थ्यो । उसका आँखा राता राता देखिन्थे । ऊ ढल्फलाउँदै हिड््थ्यो ।

मैले कहिले ऊ संगै बस्ने कुनै मिजो विद्यार्थीहरूसित चोरी भएको बारेमा चर्चा गरिनं । चोरी भए पनि चोरी नभएको जस्तो गरी त्यहीं कोठामा बसिरहें । शराबी मिजो युवक पनि त्यही कोठामा बसिरह्यो ।

मेरो जकेट चोरी भए पछि  त्यस शराबी मिजो युवकले मलाई कुनै दुख दिएन । मलाई कुनै कुरामा पनि डिस्टर्व गरेन । बरु उसले मप्रति आदर भाव राखेर कुराकानी गर्न थाल्यो । मप्रति सम्मान दर्शाइरह्यो । यसैले मैले ठानें असमी पुलिस अफिसरको सल्लाह अनुसार मिजो विद्यार्थीको बिरुद्धमा कुनै उजुरी दर्ता नगरेर ठीकै गरेछुु ।

मलाई जकेट चोरी भए पछि कुन कुराले पीडा भने भइरह्यो भने मैले त्यो जकेट लोकरा (  असम ) मा दाइले माग्दा किन दिइनं । त्यस जकेटले न दाइको इच्छा रहर पुरा गर्न सक्यो न त्यसले मेरो शिलाङमा जाडो नै छेक्न सक्यो । त्यो त मेरो कोठासित सटेको कोठामा बस्ने मिजो युवकको लागि दुई चार बोतल जाँड रक्सी खाने बस्तु बन्यो । हो, त्यस जकेटले मेरो निम्ति कुनै फाइदा  पुरायो भने त्यो मेरो चोरसित मित्रता बढाएको कुरा मात्र हुन सक्दथ्यो ।

अहिले मसित शिलाङ जाँदा भैरहवामा किनेको जकेट छैन । तर मैले त्यो जकेट खिचाएको फोटो छ । जब मैले त्यो फोटो पल्टाएर हेर्दछु त्यसमा मैले मेरो तस्बीर मात्र देख्दिनं । म त्यसमा लोकरा ( असम ं) मा बस्ने दाइ  र मेरो कोठासित सटिएको कोठामा डेरा गरी बस्ने शराबी मिजो युवकको तस्बीर पनि देख्दछु ।

पुष २०—२१ गते २०६९ 

जवबरी ४—५—२०१३


Comments

Popular posts from this blog

लालबीन क्षेत्रीको सम्झनामा

  हालै नागालैण्डको डिमापुरमा लालबीन क्षेत्रीको असामयिक मृत्यु भएको खबर पाएँ  । दुखित भएँ ।  उहाँको मृत्युको खबरले मलाई  सर्वप्रथम शिलाङ पुरायो । हाम्रो भेट र चिनाजानी शिलाङमा भएको थियो । अझ कुरा खु्लाएर भन्नु पर्दा हाम्रो प्रथमभेट गल्फलिंकमा भएको थियो । एशिया कै नामूद गल्फ फिल्ड गल्फ लिंकमा भएको थियो । त्यहाँ हामी पिकनिकमा उपस्थित थियौं । कुनि कताबाट mाालबीन क्षेत्री त्यहाँ झुल्किए । उनका साथमा अन्य कुनै व्यक्ति पनि हुनु पर्दछ । तर म स्मरण गर्न सकिरहेको छैन । जे होस्, लालबीन बडो रमाइलो व्यक्ति रहेछन् । नाच गान जानेका व्यक्ति रहेछन् । उनी त्यस पिकनिकमा नाचे गाए ।  शायद त्यही नाचगानले गर्दा नै उनी मेरो नजरमा परे । मेरो सम्झनामा रहे ।  हाम्रो त्यो भेटले पछि राजनीतिक सम्बन्ध समेत स्थापित  गर्यो । उनी बाम राजनीतिमा सम्पर्कित भए । पुष्पलालको नेतृत्वको कम्युनिष्ट पार्टीका नजिक भए । उनी डिमापुरमा सामाजिक साहित्यिक र सांस्कृतिक कार्यमा पनि क्रियाशील रहे ।  लालबीन क्षेत्रीको पुख्र्यौली घर स्याञ्जा हो ।  तर उनी स्या)ञ्जा पुगेको मलाई त्यति सम्झना छैन ।...

त्यो फेरि फर्केला कथातिर फेरि फर्किंदा

     ।  मैले गल्कोटमा विद्यार्थी कालमा त्यो फोरि फर्केला कथा अध्ययन गरेका थिएँ । मलाई त्यस कथाले निकै नै प्रभावित पारेको थियो । मेरो बाल्यकालमा नै  लोककथाप्रति निकै धेरै रुचि भए पनि आधुुनिक कथाका सम्बन्धमा मेरो कुनै खासै ज्ञान थिएन । त्यतिबेला म शायद भवानी भिक्षुको नामसित परिचित भएको थिएँ थिएन त्यो पनि मलाई थाहा छैन । तर पनि उनको त्यो फरि फर्केला कथाले मलाई निकै प्रभावित पारेको थियो । हो, मलाई त्यो फेरि फर्केला कथाले त्यसरी नै प्रभावित पारेको थियो जसरी मलाई मैले आसाममा हाई स्कूलमा अध्ययन गर्दा अंग्रेजी पाठ्य  पुस्तकका दुई कथा लिउ टल्सट्वायको  हाउ मच लैण्ड डज ए म्यान निड र अमेरिकी कथाकार वाशिंगटन आरभिङको  रिप भ्यान विंकल तथा हिन्दी पाठ्य पुस्तक गद्य माधुरीेको  चन्द्रधर शर्मा गुलेरीले लेखेको कथा उसने कहा थाले प्रभावित पारेका थिए । भनिन्छ चन्द्रधर शर्मा गुलेरीले जम्मा दुईबाट कथा लेखेका थिए । अर्को कथा पढ्ने मौका त मैले पाइनं । खोजेर  पढिन पनि । तर मलाई उसने कहा था कथा एउटा जीवन्त कथा जस्तो लागेको थियो । मलाई कता कता उसने कहाँ था र त्यो फेरि...

जय फासीवाद

जमीनबाट बर्खे च्याउ जस्तै उम्रिने होइन फासीवाद आकाशबाट असिना जस्तै बर्सिने होइन फासीवाद कुनै राजा महाराजाका बाहुलीबाट तुल काटेर आउने होइन फासीवाद कुृनै मंत्री महोदयका कर कमलबाट पानस बत्ती बालेर आउने होइन फासीवाद कुनै हातमा जलका करुवा समातेका पंच कन्यालाई अघि लाएर आउने होइन फासीवाद कुनै मठ मंदिरमा मण्डपमा बेदका ऋचा पढेर गीता पाठ गरेर शख घण्टी बजाएर बाजा बजाएर कर्नाल फुकेर नरा लगाएर ढोल पिटेर कुनै अग्लो डाँडाबाट हाको हालेर राँको बालेर हो हल्ला मच्चाउादै घोषणा गर्दै आउने होइन फासीवाद लोकतन्त्र कै जामा पहिरिंदै आउँछ फासीवाद लोकतन्त्र कै गीत गाउँदै आउँछ फासीवाद लोकतन्त्रकै नारा भट्टाउँदै आउँछ फासीवाद लोकतन्त्र कै झण्डा बोकेर आउँछ फासीवाद शान्ति सुरक्षाको नाममा आउँछ फासीवाद अमन चैनको नाममा आउँछ फासीवाद ऐन कानून संविधान कै नाममा आउँछ फासीवाद जति गैर कानूनी भए पनि कानूनी राजकै नाममा आउँछ फासीवाद लोकतन्त्र कै गर्भबाट जन्मिन्छ फासीवाद लोकतन्त्रकै अभ्यासबाट हुर्किन्छ फासीवाद लोकतन्त्रक्रै पक्ष पोषणबाट फैलिन्छ फासीवाद लोकतन्त्रकै संम्बद्र्धन संरक्षणबाट झंिगिन्छ फास...