Skip to main content

दौरामा डिमोसन

 

हिजो दौरा सुरवाललाई राष्ट्रिय वा जातीय पोशाक मानिएको थियो । आज पनि दौरा सुरवालाई राष्ट्रिय वा जातीय पोशाक नै मानिएकै छ । यहाँ मैले दौरा सुरवालको चर्चा नगरेर दौराको मात्र चर्चा गर्दा कसैलाई अनौठो कुरो लाग्न सक्दछ । कसैलाई अपुरो कुरा पनि लाग्न सक्दछ । तर कुरो यसो होइन । यहाँ मैले दौराको मात्र कुरा गरेको एकपल्ट मैले दौरा मात्र गाएकोले हो ।

मैले सुरवालको कुरा नगरेर दौराको मात्र कुरा गर्नुको यो अर्थ होइन कि मैले कहिले सुरवाल लगाएको छैन । वास्तवमा जसरी मैले एकपल्ट ( शायद एकपल्ट ? )  मात्र दौरा लगाएको छु त्यसरी नै मैले एकपल्ट मात्र सुरवाल लगाएको छु । कुरा के भने एकपल्ट मैले दौरा बिनाको सुरवाल लगाएको छु । फेरि मैले एकपल्ट सुरवाल बिनाको दौरा लगाएको छु । उसरी हो, मैले दौरा र सुरवाल एक साथ पनि लगाएको छु । तर त्यसरी दौरा सुरवाल लगाएको कुनै सभा समारोह , विवाह वा आजा पुजामा उपस्थित हुँदा होइन मंचमा नाटकमा अभिनय गर्दा ।  म अझसम्म दौरा सुरवाल लगाएर सार्वजनिक स्थलमा ृउपस्थित भएको छैन । सार्वजनिक स्थलमा उपस्थित भएको छु भने पनि नाटकमा उपस्थित भएको छु । मेैले दौरा सुरवाललाई आफ्नो पहिरनको पोशाक नबनाएको कुरालाई कुनै गर्व वा खेदको विषय बनाएर चर्चा गर्न खोजेको भने अवश्य होइन । यहाँ मैले आफ्नो यथार्थ अवस्थाको उद्घाटन गरेको मात्र हुँ । बर्णन गरेको मात्र हुँ ।

मैले सुरवाल त्यतिबेला लगाएको थिएँ जतिबेला म बामे सर्दथें । मेरा भिनाज्यू कृष्णबहादुर खत्री काश्मिर पल्टनमा लाहुरे हुनुहुन्थ्यो । मैले सुने अनुसार उहाँ दोस्रो विश्व युद्धमा परेर फ्रान्ससम्म पुग्नु भएको थियो ।. उहाँ घरमा छुट्टी आउँदा मेरो लागि धर्के सुरवाल किनेर ल्याइदिनु भएको रहेछ । धर्के सुरवालसित धर्के कमीज पनि किनेर ल्याइदिनु भएको थियो कि ? त्यसको मलाई कुनै संझना छैन । तर धर्के सुरवाल पछिसम्म रहेको हुनाले मलाई त्यो मेरो स्मृतिपटलमा अंकित हुन पुगेको छ । धर्के सुरवाल लगाएर म वामे सर्दै वा घस्रिदैं हिंडेको पनि संझिन्छु । शायद म पुल्पुलिएर केही ठूलो भएर पनि घस्रिएर हिंड्ने गर्दथें । हात खुट्टाले टेकेर हिंड्ने गर्दथें । त्यसै अवस्थामा मैले भिनाज्यूले लाहुरबाट आउँदा ल्याइदिएको सुरवाल लगाएको छु । पछि आमा पवित्रा साहनीले मेरो त्यो सुरवाल सिरकमा टालो हालेको कुरा पनि संझिन्छु । शायद म हुर्के पछि सुरवाल सानो भयो होला । त्यसैले आमाले त्यसलाई लुगा टाल्ने काममा प्रयोग गर्नु भयो ।

अब म दौराको चर्चापट्टि लाग्दछु । वास्तवमा यस लेखमा मैले खास चर्चा गर्न खोजेको कुरा दौरा नै हो । सुरवाल होइन ।

म सानैदेखि कपडालाई माया गर्ने मान्छेमा पर्दछु । मेरो सानैदेखि कपडालाई माया गर्ने बानी वा प्रवृत्तिले गर्दा होला अहिले पनि मेरा दराजमा तिस पैंतिस वर्ष अघिका एकपल्ट पनि  प्रयोग नगरेका लुगाफाटा छन् । एन्डी तथा नागा चादर छन् । असमी गम्छा छन् । कोट पैन्ट छन् । जकेट छन् । सुइटर छन् । कुनै कपडा मैले ज्यादै माया गरेर राखेको हुनाले प्रयोगमा आएका छैनन् । कुनै कपडा संझनाको लागि राखेको हुनाल पनि प्रयोगमा आएका छैनन् । कति कपडा पालो नपाएर पनि दराजमा थन्किएर बसेका छन् । फेरि कति सुट पेन्ट आदि अनफिट भएर पनि थन्किएर बसेका छन् । दुईवाट जीन पेन्ट मैले कम्मर नमिलेर दराजमा थन्काएर राखेको छु । मेरो खास बानी के छ भने मैले प्रयोग  गर्न थालेका कपडालाई भने लगाउन सकिने अवस्थासम्म निरन्तर लगाइरहन्छु । पटक्कै लगाउन नमिल्ने भए पछि मात्र फालिदिन्छु । मैले मुख्यत दुई किसिमका कपडालाई सित्तिमित्ति प्रयोग गर्दिनं । एक थारका लुगा हुन् धेरै माया गरेका  र संझनाको लागि पनि फटाल्न नचाहेका । अर्का थरि कपडा हुन् हालै प्रयोग गर्न भनेर किनेका । तर आफूले प्रयोग गरेका कपडा फाटेर फाल्ने बेला नआएसम्म नयाँ लुगालाई नचलाएर राँखु भन्ने चाहना भएका । यो मेरो ज्यादै नराम्रो कुरा  पनि हुन सक्दछ । तर पनि मेरो बानी , प्रवृत्ति वा सोंच नै यस्तै छ ।

मेरो यस किसिको बानीसित चित परिचित भएर नै त होला म सानो छ सात वर्षको छँदा बुबाले एउटा दौरा सिलाइदिनु भएको थियो । दौरा आफ्रनै दोकानमा भएको कपडा च्यातेर सिलाइदिनु भयो वा हरिचौर हटिया बजारबाट कपडा किनेर ल्याएर सिलाइदिनु भएको थियो त्यसको संझना भने मलाई छैन । तर पनि उहाँले भनेका कुरा अझ पनि मेरा कानमा गुंजे जस्तो लाग्दछ । उहाँले मलाई दौरा सिलाउन लगाउँदै भन्नु भएको थियो — यसले आफ्ना कपडालाई  माया गर्छ । लगाएको लुगा धूलो मैलो हुन्छ भनेर भुइंमा  बस्न पनि खोज्दैन । जाँगे र कमिजको सट्र्टा लामो दौरा सिलाइदिने हो भने त्यसलाई जोगाएर भुइँमा बस्न पनि सजिलो होला ।   

वास्तवमा म दौराभन्दा कमिज र हाफपेन्ट लगाउन मन पराउँथें । तर बुबाले मेरो लुगाप्रतिको माया देखी  दौरा सिलाइदिएर मलाई भुइंमा जहाँ पनि बस्न सजिलो त पारिदिनु भयो । तर मेरो मन भने कमिज र जाँगे ( हाफपेन्ट ) लगाउन नपाएकोले खिन्न भएको थियो । मैले कता कता यसलाई आफ्नो डिमोसन भएको जस्तो ठानेको थिएँ ।

२४ पुष २०६९ 


 


Comments

Popular posts from this blog

लालबीन क्षेत्रीको सम्झनामा

  हालै नागालैण्डको डिमापुरमा लालबीन क्षेत्रीको असामयिक मृत्यु भएको खबर पाएँ  । दुखित भएँ ।  उहाँको मृत्युको खबरले मलाई  सर्वप्रथम शिलाङ पुरायो । हाम्रो भेट र चिनाजानी शिलाङमा भएको थियो । अझ कुरा खु्लाएर भन्नु पर्दा हाम्रो प्रथमभेट गल्फलिंकमा भएको थियो । एशिया कै नामूद गल्फ फिल्ड गल्फ लिंकमा भएको थियो । त्यहाँ हामी पिकनिकमा उपस्थित थियौं । कुनि कताबाट mाालबीन क्षेत्री त्यहाँ झुल्किए । उनका साथमा अन्य कुनै व्यक्ति पनि हुनु पर्दछ । तर म स्मरण गर्न सकिरहेको छैन । जे होस्, लालबीन बडो रमाइलो व्यक्ति रहेछन् । नाच गान जानेका व्यक्ति रहेछन् । उनी त्यस पिकनिकमा नाचे गाए ।  शायद त्यही नाचगानले गर्दा नै उनी मेरो नजरमा परे । मेरो सम्झनामा रहे ।  हाम्रो त्यो भेटले पछि राजनीतिक सम्बन्ध समेत स्थापित  गर्यो । उनी बाम राजनीतिमा सम्पर्कित भए । पुष्पलालको नेतृत्वको कम्युनिष्ट पार्टीका नजिक भए । उनी डिमापुरमा सामाजिक साहित्यिक र सांस्कृतिक कार्यमा पनि क्रियाशील रहे ।  लालबीन क्षेत्रीको पुख्र्यौली घर स्याञ्जा हो ।  तर उनी स्या)ञ्जा पुगेको मलाई त्यति सम्झना छैन ।...

त्यो फेरि फर्केला कथातिर फेरि फर्किंदा

     ।  मैले गल्कोटमा विद्यार्थी कालमा त्यो फोरि फर्केला कथा अध्ययन गरेका थिएँ । मलाई त्यस कथाले निकै नै प्रभावित पारेको थियो । मेरो बाल्यकालमा नै  लोककथाप्रति निकै धेरै रुचि भए पनि आधुुनिक कथाका सम्बन्धमा मेरो कुनै खासै ज्ञान थिएन । त्यतिबेला म शायद भवानी भिक्षुको नामसित परिचित भएको थिएँ थिएन त्यो पनि मलाई थाहा छैन । तर पनि उनको त्यो फरि फर्केला कथाले मलाई निकै प्रभावित पारेको थियो । हो, मलाई त्यो फेरि फर्केला कथाले त्यसरी नै प्रभावित पारेको थियो जसरी मलाई मैले आसाममा हाई स्कूलमा अध्ययन गर्दा अंग्रेजी पाठ्य  पुस्तकका दुई कथा लिउ टल्सट्वायको  हाउ मच लैण्ड डज ए म्यान निड र अमेरिकी कथाकार वाशिंगटन आरभिङको  रिप भ्यान विंकल तथा हिन्दी पाठ्य पुस्तक गद्य माधुरीेको  चन्द्रधर शर्मा गुलेरीले लेखेको कथा उसने कहा थाले प्रभावित पारेका थिए । भनिन्छ चन्द्रधर शर्मा गुलेरीले जम्मा दुईबाट कथा लेखेका थिए । अर्को कथा पढ्ने मौका त मैले पाइनं । खोजेर  पढिन पनि । तर मलाई उसने कहा था कथा एउटा जीवन्त कथा जस्तो लागेको थियो । मलाई कता कता उसने कहाँ था र त्यो फेरि...

जय फासीवाद

जमीनबाट बर्खे च्याउ जस्तै उम्रिने होइन फासीवाद आकाशबाट असिना जस्तै बर्सिने होइन फासीवाद कुनै राजा महाराजाका बाहुलीबाट तुल काटेर आउने होइन फासीवाद कुृनै मंत्री महोदयका कर कमलबाट पानस बत्ती बालेर आउने होइन फासीवाद कुनै हातमा जलका करुवा समातेका पंच कन्यालाई अघि लाएर आउने होइन फासीवाद कुनै मठ मंदिरमा मण्डपमा बेदका ऋचा पढेर गीता पाठ गरेर शख घण्टी बजाएर बाजा बजाएर कर्नाल फुकेर नरा लगाएर ढोल पिटेर कुनै अग्लो डाँडाबाट हाको हालेर राँको बालेर हो हल्ला मच्चाउादै घोषणा गर्दै आउने होइन फासीवाद लोकतन्त्र कै जामा पहिरिंदै आउँछ फासीवाद लोकतन्त्र कै गीत गाउँदै आउँछ फासीवाद लोकतन्त्रकै नारा भट्टाउँदै आउँछ फासीवाद लोकतन्त्र कै झण्डा बोकेर आउँछ फासीवाद शान्ति सुरक्षाको नाममा आउँछ फासीवाद अमन चैनको नाममा आउँछ फासीवाद ऐन कानून संविधान कै नाममा आउँछ फासीवाद जति गैर कानूनी भए पनि कानूनी राजकै नाममा आउँछ फासीवाद लोकतन्त्र कै गर्भबाट जन्मिन्छ फासीवाद लोकतन्त्रकै अभ्यासबाट हुर्किन्छ फासीवाद लोकतन्त्रक्रै पक्ष पोषणबाट फैलिन्छ फासीवाद लोकतन्त्रकै संम्बद्र्धन संरक्षणबाट झंिगिन्छ फास...