Skip to main content

प्रो. होम चौधरीदेखि प्रो ए सिन्हासम्म

 


१९६६ तिरको सेरोफेरोको कुरा हो । म त्यतिबेला सेन्ट एन्थनी कलेजमा पी युमा अध्ययन गर्दथें । त्यतिबेला हामीलाई अंग्रेजी पढाउने एकजना प्रोफेसर थिए — ए सिन्हा । सिन्हा पटना बिहारबाट आएर शिलाङको सेन्ट एन्थनी कलेजमा अंग्रेजीका प्रोफेसर बनेका थिए । त्यहाँ हामीलाई पी युमा अंग्रेजी पढाउने अर्का प्रोफेसर थिए — होम चौधरी । उनको उच्चाहरण आम प्राध्यापकको भन्दा फरक थियो । मैले उनले बोलेको कुरा राम्ररी बुझ्दा पनि बुझ्दैनथें । मेरा साथीहरू उनलाई बेलायतको गोल्ड मेडलिस्ट हुन भन्दथे ।  पछि मलाई थाहा भयो — कुरो त्यस्तो रहेनछ । मैले नर्थ इस्टर्न हिल युनिवर्सिटीमा अंग्रेजीमा एम ए अध्ययन गर्दा डा. होम चौधरी पनि त्यहाँ प्रोफेसरको पदमा नियुक्त भएका थिए । उनी पछि अंग्रेजी विभागका विभागीय प्रमुख पनि बने । त्यतिबेला मलाई थाहा भयो उनी अंग्रेजी भाषा साहित्यमा राम्रो दखल भएका त्यति दक्ष प्राध्यापक रहेछन् जति मैले सोंच्ने गरेको थिएँ । त्यतिबेलाका विभागीय प्रमुख प्रो. डा ए जर्ज, प्रो. डा.बृजराज सिंह, प्रो डा फान्सिस आदिको दाँजोमा उनी त केही पनि रहेनछन् । बिचरा रहेछन् । हामीलाई भाषा विज्ञान पढाउने हैदराबावद सिफलबाट नर्थ ईस्टनमा खटी आएका प्रोफेसरहरू डा.डी ठाकुर, डा. वर्मा, डा. सागरका तुलनामा पनि डा. होम चौधरी केही रहेनछन् । बिचारा नै रहेछन् । उनले सेन्ट एन्थनीमा पि युमा छिटो छिटो नबुझिने पाराले पढाउने हुनाले साथीहरूलाई उनी भर्खर बेलायतबाट पढेर आएको जस्तो लागेको रहेछ शायद । पी युमा पढ्दा त म उनको सम्पर्कमा जान सकिनं । एम ए मा पढ्दा म उनको निकै नजिक भएँ । त्यतिबेला मलाई थाहा भयो । उनी त बढो सरल स्वभाव भएका मानवतावादी व्यक्ति पो रहेछन् । बडो उदार बिचार भएका व्यक्ति पो रहेछन् । अत्यन्त मिलनसार व्यक्ति पो रहेछन् । साह्रै सज्जन व्यक्ति पो रहेछन् । आँखामा राखे पनि नबिझाउने खालका मान्छे पो रहेछन् । म उनको त्यस प्रकारको व्यक्तित्वबाट निकै प्रभावित भएँ । उनीसित घुलमिल भएँ । उनको ज्ञान वा शिक्षणकलाबाट म प्रभावित हुन नसके पनि म उनको मिलनसार विनीत व्यक्तित्वबाट प्रभावित भएँ ।

जे होस्, मैले पी युमा पढ्दा अंग्रेजीमा सबभन्दा राम्रो शिक्षक फादर केनी हुन् भन्ने सुनेको थिएँ । उनले अंग्रेजी कविता चित्र बनाएर पढाउँछन् भन्ने कुरा पनि सुनेको थिएँ । तर मैले उनको कक्षा लिन पाइनं । उनी सेन्ट एन्थनी कलेजका भाइस प्रिन्सिपल थिए ।

यसैले पनि मलाई सेन्ट एन्थनी कलेजमा हामीलाई अंग्रेजी पढाउने सबभन्दा राम्रो शिक्षक प्रोफेसर ए सिन्हा नै हुन् जस्तो लागेको थियो ।

प्रोफेसर ए सिन्हाको अंग्रेजी उच्चाहरण राम्रो थियो । उनले पढाउने तरिका पनि निकै राम्रो थियो । आकर्षक थियो । प्रभावशाली थियो । यस कारण म उनीप्रति आकर्षित भएको थिएँ । अर्को कुरा  शिलाङमा हामीलाई यु पी विहारमा मान्छेहरू हामी नजिकका मान्छेहरू   जस्ता लाग्दारहेछन् । यसैले पनि म प्रोफेसर सिन्हाप्रति आकर्षित भएको थिएँ । म प्रो ए सिन्हासित आकर्षित हुनुको अर्को कारण थियो उनी सेन्ट एन्थनीका नेपालीका प्रोफेसर गोपीनारायण प्रधानका आत्मीय मित्र थिए । प्रोफेसर प्रधानसित मेरो सम्बन्ध नङ र मासुको जस्तो भएकोले  पनि होला प्रोफेसर ए सिन्हासित पनि मेरो राम्रो सम्बन्ध हुन पुगेको थियो ।

ए सिन्हा मलाई एकजना विद्यार्थीको रूपमा भन्दा पनि एकजना नेपाली भाषा साहित्यसित सरोकार राख्ने व्यक्तिको रूपमा चिन्दथे । उनलाई हामी नेपाली भाषा साहित्यको क्षेत्रमा सक्रिय रहेको कुरा राम्ररी थाहा थियो । उनी हामीलाई सामाजिक व्यक्तिका रूपमा पनि चिन्दथे । यसैले पनि होला उनी मलाई जहाँ भेटे पनि सम्मान गर्दथें ।    मैले उनलाई सम्मान गर्ने कुरा  त छँदै थियो ।

मैले कलेजको म्गागजिनमा प्रो. ए सिन्हाको एउटा लेख पढेको थिएँ । उनले त्यसमा कलेज जीवनको आफ्नो अनुभव र अनुभूति अत्यन्त रोचक तथा सरल अंग्रेजीमा लेखेका थिए । उनको लेखनीमा साहित्य झल्किन्थ्यो  । अझ कवित्व झल्किन्थ्यो ।

शिलाङमा हामीले नेपाली साहित्य परिषद् गठन  गरेका थियौं । त्यस नेपाली साहित्य परिषदमा प्रो. गोपीनारायण प्रधान अध्यक्ष चुनिएका थिए । म मूल सचिव चुनिएको थिएँ । नेपाली साहित्य परिषद्बाट हामीले मादल पत्रिका प्रकाशित गरेका थियौं । प्रो गोपीनारायण प्रधान मादलका प्रधान सम्पादक रहेका थिए । म सम्पादक रहेको थिएँ । यही साहित्यिक संस्थाका तर्फबाट हामी बेला बखतमा विविध साहित्यिक कार्यक्रमको आयोजना गर्दथ्यौं ।

नेपाली साहित्य परिषदकले एउटा कार्यक्रमको आयोजना गरेर प्रो ए सिन्हालाई कविताको सम्बन्धमा एउटा स्पीच वा (टक) दिनलाई आमन्त्रित गरेका थियौं । प्रो सिन्हाले त्यस कार्यक्रममा कविताका सम्बन्धमा बोलेका सबै कुरा त अहिले मेरा सम्झनामा रहेको छैन । उनले व्यक्त गरेको एउटा बिचार भने मैले कहिले विर्सन सक्दिनं । उनले आफ्नो कविता सम्बन्धी व्याख्खानमा भनेका थिए – हामी विश्वको जुनसुकै कुनामा किन नबसौं हामी एकै प्रकारले सोंच्दछौं । हामीले एकै प्रकारले अनुभव गर्दछौं ।

मैले प्रोफेसर गोपीनारायण प्रधान कै मुखबाट प्रोफेसर ए सिन्हाको पारिवारिक र शैक्षिक पृष्ठभूमि चाल पाएको  थिएँ । उनका बुबा  पटनामा वकालत गर्दारहेछन् ।  प्रो. सिन्हाले सानैदेखि अंग्रेजी स्कुलमा अध्ययन गरका  रहेछन् ।  यसैले नै उनको  अंग्रेजीको जग बलियो  बनेको रहेछ ।  

एक दिनको कुरो हो । प्रो गोपीनारायणले मलाई भने — भाइ प्रोफेसर ए सिन्हा बिमारी भएर अस्पतालमा भर्ना भएका छन् । भेट्न जाउँ । मैले प्रो. प्रधानको कुरा सहर्ष स्वीकार गरें । हामी प्रो . ए सिन्हालाई भेट्न अस्पतालमा गयौं ।

हामी अस्पतालमा प्रो. सिन्हा भर्ना भएको कोठामा पुग्दा उनी त्यहाँ आराम गरिरहेका थिए । हामीलाई त्यहाँ पुगेको देखेर प्रो. सिन्हा अत्यन्त हर्षित भए । उनले हामीसित धेरै कुरा गरे । हामीले उनको बिमारीको अवस्थाको जानकारी लियौं । धेरै बेरसम्म हामी हस्पिटलमा बस्यौं ।

त्यस हस्पिटलमा कुराकानीका दौरानमा प्रो. सिन्हाले हामीलाई जे कुरा भने त्यसले मलाई अत्यन्त प्रभाव पार्यौ । उनको कुरो मेरो मनको भित्री तहसम्म गढ्यो । त्यो कुरो मैले जीवनमा कहिले भुल्न नसक्ने भयो । हामीसितको कुराकानीको दौरानमा उनले भनेका थिए — मानिसहरू कहिलेकाहीं बिरामी  हुन पनि आवश्यक छ । बिरामी भयो भने उसले आराम गर्ने मौका पाउँछ ।  धेरै कुरा सोंच्ने मौका पाउँछ । आफ्नो व्यक्तिगत अनुभव सुनाउँदै प्रो . सिन्हाले अगाडि भनेका थिए — यसरी बिरामी नहुँदा उनलाई कति बेला पनि कुनै फुर्सद  हुँदैनथ्यो ।.सास फेर्ने समय पनि हुँदैनथ्यो । कति बेला कलेजतिर दगुर्न पर्दथ्यो । कति बेला ट्युसनमा डुब्नु पर्दथ्यो । एक छिन पनि कतै टोलाएर सोंच्ने मौका मिल्दैनथ्यो ।  अहिले बिरामी भएर हस्पिटलमा आए पछि मलाई फुर्सद नै फुर्सद भएको छ । मैले सोंच्ने समय पाएको छु ।  मौका पाएको छु । चिन्तन मनन गर्ने अवसर पाएको छु । यसैले पनि मलाई लाग्दछ ,  हामी केही समयको लागि बिमार हुन आवश्यक छ ।

मलाई लाग्दछ प्रो सिन्हा जस्ता अति व्यस्त व्यक्ति थोरै समयको लागि बिरामी हुन आवश्यक छ । अस्पतालमा भर्ना हुन आवश्यक छ । तब मात्र उनीहरू जीवन र जगतको बारेमा धेरै कुरा सोंच्न सक्दछन् । धेरै कुरा चिन्तन मनन गर्ने मौका पाउँछन् । 

१५—१०—२०८१

२८—१—२०२५  


Comments

Popular posts from this blog

लालबीन क्षेत्रीको सम्झनामा

  हालै नागालैण्डको डिमापुरमा लालबीन क्षेत्रीको असामयिक मृत्यु भएको खबर पाएँ  । दुखित भएँ ।  उहाँको मृत्युको खबरले मलाई  सर्वप्रथम शिलाङ पुरायो । हाम्रो भेट र चिनाजानी शिलाङमा भएको थियो । अझ कुरा खु्लाएर भन्नु पर्दा हाम्रो प्रथमभेट गल्फलिंकमा भएको थियो । एशिया कै नामूद गल्फ फिल्ड गल्फ लिंकमा भएको थियो । त्यहाँ हामी पिकनिकमा उपस्थित थियौं । कुनि कताबाट mाालबीन क्षेत्री त्यहाँ झुल्किए । उनका साथमा अन्य कुनै व्यक्ति पनि हुनु पर्दछ । तर म स्मरण गर्न सकिरहेको छैन । जे होस्, लालबीन बडो रमाइलो व्यक्ति रहेछन् । नाच गान जानेका व्यक्ति रहेछन् । उनी त्यस पिकनिकमा नाचे गाए ।  शायद त्यही नाचगानले गर्दा नै उनी मेरो नजरमा परे । मेरो सम्झनामा रहे ।  हाम्रो त्यो भेटले पछि राजनीतिक सम्बन्ध समेत स्थापित  गर्यो । उनी बाम राजनीतिमा सम्पर्कित भए । पुष्पलालको नेतृत्वको कम्युनिष्ट पार्टीका नजिक भए । उनी डिमापुरमा सामाजिक साहित्यिक र सांस्कृतिक कार्यमा पनि क्रियाशील रहे ।  लालबीन क्षेत्रीको पुख्र्यौली घर स्याञ्जा हो ।  तर उनी स्या)ञ्जा पुगेको मलाई त्यति सम्झना छैन ।...

त्यो फेरि फर्केला कथातिर फेरि फर्किंदा

     ।  मैले गल्कोटमा विद्यार्थी कालमा त्यो फोरि फर्केला कथा अध्ययन गरेका थिएँ । मलाई त्यस कथाले निकै नै प्रभावित पारेको थियो । मेरो बाल्यकालमा नै  लोककथाप्रति निकै धेरै रुचि भए पनि आधुुनिक कथाका सम्बन्धमा मेरो कुनै खासै ज्ञान थिएन । त्यतिबेला म शायद भवानी भिक्षुको नामसित परिचित भएको थिएँ थिएन त्यो पनि मलाई थाहा छैन । तर पनि उनको त्यो फरि फर्केला कथाले मलाई निकै प्रभावित पारेको थियो । हो, मलाई त्यो फेरि फर्केला कथाले त्यसरी नै प्रभावित पारेको थियो जसरी मलाई मैले आसाममा हाई स्कूलमा अध्ययन गर्दा अंग्रेजी पाठ्य  पुस्तकका दुई कथा लिउ टल्सट्वायको  हाउ मच लैण्ड डज ए म्यान निड र अमेरिकी कथाकार वाशिंगटन आरभिङको  रिप भ्यान विंकल तथा हिन्दी पाठ्य पुस्तक गद्य माधुरीेको  चन्द्रधर शर्मा गुलेरीले लेखेको कथा उसने कहा थाले प्रभावित पारेका थिए । भनिन्छ चन्द्रधर शर्मा गुलेरीले जम्मा दुईबाट कथा लेखेका थिए । अर्को कथा पढ्ने मौका त मैले पाइनं । खोजेर  पढिन पनि । तर मलाई उसने कहा था कथा एउटा जीवन्त कथा जस्तो लागेको थियो । मलाई कता कता उसने कहाँ था र त्यो फेरि...

जय फासीवाद

जमीनबाट बर्खे च्याउ जस्तै उम्रिने होइन फासीवाद आकाशबाट असिना जस्तै बर्सिने होइन फासीवाद कुनै राजा महाराजाका बाहुलीबाट तुल काटेर आउने होइन फासीवाद कुृनै मंत्री महोदयका कर कमलबाट पानस बत्ती बालेर आउने होइन फासीवाद कुनै हातमा जलका करुवा समातेका पंच कन्यालाई अघि लाएर आउने होइन फासीवाद कुनै मठ मंदिरमा मण्डपमा बेदका ऋचा पढेर गीता पाठ गरेर शख घण्टी बजाएर बाजा बजाएर कर्नाल फुकेर नरा लगाएर ढोल पिटेर कुनै अग्लो डाँडाबाट हाको हालेर राँको बालेर हो हल्ला मच्चाउादै घोषणा गर्दै आउने होइन फासीवाद लोकतन्त्र कै जामा पहिरिंदै आउँछ फासीवाद लोकतन्त्र कै गीत गाउँदै आउँछ फासीवाद लोकतन्त्रकै नारा भट्टाउँदै आउँछ फासीवाद लोकतन्त्र कै झण्डा बोकेर आउँछ फासीवाद शान्ति सुरक्षाको नाममा आउँछ फासीवाद अमन चैनको नाममा आउँछ फासीवाद ऐन कानून संविधान कै नाममा आउँछ फासीवाद जति गैर कानूनी भए पनि कानूनी राजकै नाममा आउँछ फासीवाद लोकतन्त्र कै गर्भबाट जन्मिन्छ फासीवाद लोकतन्त्रकै अभ्यासबाट हुर्किन्छ फासीवाद लोकतन्त्रक्रै पक्ष पोषणबाट फैलिन्छ फासीवाद लोकतन्त्रकै संम्बद्र्धन संरक्षणबाट झंिगिन्छ फास...