Skip to main content

बुबाको चश्मा

 

चश्मा शौक, शान र फेसनको विषय पनि हो । चश्मा आवश्यकताको विषय पनि हो । मलाई भने चश्मा शौक, शान र फेसनको विषय होइन । आवश्यकताको विषय हो ।

पढ्ने बेलामा खास गरी कम उज्यालो भएको ठाउँमा मलाई चश्माको आवश्यकता पर्दछ । हो, म चश्मा लगाएर हिंडडुल गर्न मन पराउँदिनं । चश्मा लगाएर अध्यापन गर्न मन पराउँदिन ।  मलाई संझना छ , जब मैले बुटवल बहुमुखी क्याम्पसमा अध्यापन गर्न पर्दथ्यो पछिल्ला वर्षहरूमा , खास गरी सायंकालंमा अंंग्रेजीका स्नातकोत्तरका कक्षा लिनु पर्दा,  म चश्मा लगाएर पढ्नु पर्ने कुरा पढ्दथें । चश्मा खोलेर विद्यार्थीहरूलाई स्पष्ट पार्नु पर्ने कुरा स्पष्ट पार्दथें । यसरी पटक पटक चश्मा लगाउँदा र चश्मा निकालेर अध्यापन गर्दा चश्मा छिटै टुटफुट हुने खतरा रहन्थ्यो । यसैले पनि मैले पटक पटक चश्मा किनिरहनु पर्दथ्यो । चश्मा फेरिरहनु पर्दथ्यो । सधैं चश्मा लगाइरहेमा त्यो छिटै टुट फुट हुने रहेनछ । पटक पटक चश्मा लगाउने र निकाल्ने गर्नाले चश्माको आयु घट्दो रहेछ । मैले सधैं चश्मा लगाउने बानी पार्न सकेको अवस्थामा मेरो बजेटको एउटा ठूलो अंश चश्मा फेर्नु वा किन्नुमा खर्च हुने थिएन । बरु चश्मा फेर्नु वा किन्नुमा खर्च हुने बजेट सरकारले विकास निर्माणको लागि निकासा गरेको बजेट खर्च गर्न नसकेर फ्रिज भएको जस्तो अवश्य हुन पाउने थिएन । मलाई थाहा छ , मैले  लेखपढ वा पठन पाठन गर्दा चश्मा लगाउन थालेको धेरै वर्ष भइसकेको हुँदा पनि अझ पनि चश्मा मेरो आँखाको नानी हुन सकेको छैन । भनौं चश्मा लगाइरहनु मेरो लागि सगरमाथा चढ्नु जस्तै गाह्रो कुरा हो । अप्ठ्यारो कुरा हो । कठिन कुरा हो ।

म संझिन्छु मैले मेरा आँखामा एकैचोटि चश्मा लागउन शुरु गरेको होइन । धेरै जाँच पडताल वा चक अप पछि मात्र मैले चश्मा लगाउन थालेको हुँ । शायद सबभन्दा पहिले मैले चश्मा लगाउन पर्दछ कि पर्दैन भनेर शिलाङमा बंगाली आँखा डाक्टरको क्लिनिकमा आँखा जाँच गराएको थिएँ । त्यतिबेला म नेपाल फर्की सकेको थिइनं । मेरा आँखा जाँच पछि मलाई बंगाली डाक्टरले भनेका थिए — तपाईंको चश्मा लगाउने अवस्था त आएको छैन । फेरि पनि यदि तपाईं चश्मा लगाउन मन पराउनुहुन्छ भने मैले लेखिदिउँला । त्यसको जवाबमा मैले भनेको थिएँ —मलाई चश्मा लगाउने कुनै रहर छैन । आवश्यक भए मात्र चश्मा लगाउनु पर्ला ।

म संझन्छु मैले अर्कोपल्ट चश्मा लगाउन पर्ने कि नपर्ने भन्ने विषयमा उचित र आवश्यक सल्लाह लिन गोरखपुरको सीतापुर आँखा अस्पतालमा जँचाएको थिएँ  । आँखाकी महिला डाक्टरले मेरो आँखाको जाँच गरे पछि भनेकी थिइन् — आपको चश्मा लगाउने कि कोई जरुरत तो नहीं है  । फिर भी यदि आप चश्मा लगाना चाहते हैं तो लिख दूंगी । भनिहालें मलाई चश्मा लगाउने कुनै रहेर थिएन । मैले उनलाई आवश्यक नभए चश्मा नलगाउने कुरा बताएँ । चश्मा लगाइनं ।

म स्मरण गर्दछु । म भैरहवामा बहुमुखी क्याम्पसमा अध्यापन गर्दथें । त्यतिबेला मेरा आत्मीय मित्र केशव घिमिरेका धनगढीतिरका साढु दाई आँखा डाक्टर थिए । उनी सरुवा भएर भैरहवा आएका थिए । उनीसित मेरा कलिग केशव घिमिरे मार्फत राम्रै चिनजान  भएको थियो । परिचय भएको थियो । उनीबाट पनि मैले चश्मा लगाउनु पर्ने कि नपर्ने भन्ने सल्लाह लिएको थिएँ । उनले मेरा आँखा जाँचे पछि भनेका थिए — तपाईंलाई चश्मा लगाउन त्यति आवश्यक छैन । तर यदि तपाईंले चश्मा लगाउनु भयो भने लेख पढ गर्दा कम्फोर्टेवल फिल भने गर्न सक्नुहुन्छ । तपाईको आँखाले आराम अनुभव गर्दछ । तपाईंको आँखालाई कुनै स्ट्रेस पर्दैन । वास्तवमा मैले माथि नै भनिसकें चश्मा लगाउनु मेरो लागि अत्यन्त अनकम्फोर्टेवल कुरा हो । तर पनि मैले चश्मा लगाउँदा लेखपढमा निकै नै कम्फोर्टेवल अनुभव गरें । मलाई लाग्यो मलाई जति असुविधाजनक भए पनि लेख पढ गर्दा मेरो आँखाको सुविधाको लागि मैले चश्मा लगाउनु ठीक हुन्छ । मेरो आँखाको आरामको लागि मैले चश्मा लगाउन ठीक हृुन्छ । हो, यसरी मैले भैरहवा बहुमुखी क्याम्पसमा अध्यापन गर्ने बेलादखि लेखपढ गर्दा चश्मा लगाउन थालें । निश्चित रूपमा मलाई लेखपढ गर्दा निकै नै आराम भयो । सजिलो भयो । कम्पोर्टेवल भयो ।

त्यस पछि पनि धेरै ठाउँमा धेरै डाक्टरहरूसित मैले मेरा आँखा जचाइसकेको छु र उनीहरूका सल्लाह अनुसार पठन पाठन गर्दा चश्मा लगाउने गरेको छु । तर पनि अझसम्म मेरो चश्मा लगाउने बानी बसेको छैन । अझ पनि मलाई चश्मा लगाइरहँदा ठूलै बोझ उठाएको जस्तो लाग्दछ । ठूलो भारी बोके जस्तो लाग्दछ ।

मैले अहिलेसम्म के कति चश्मा किनें वा लगाएँ भन्ने कुराको हिसाब किताब नराखेको भए पनि मलाई लाग्दछ मैले झण्डै झण्डै एक सयको हाराहारीका चश्मा फेरें वा किनें कि ? यी चश्मामध्ये कति चश्मा हराएका पनि होलान् । कति चश्माका सिसा फेुटको होलान् । कति चश्माका खुट्टा भाँभिएका होलान् । कति चश्माका पावर नमिलेको होलान् । फेरि अर्को कुरा के छ भने मसित एकसाथ चार पाँच चश्मा पनि हुने गर्दछन् । रिजर्व चश्मा पनि हुने गर्दछन् । एक्सट्रा पनि चश्मा पनि हुने गर्दछन् । मैले एउटा चश्मा हराए, वेपत्ता भए वा टुटे फुटे मेरो कहिले कुनै काम नरोकियोस् भनेर मसित धेरै चश्माको संग्रह गरेको हुन्छु । यतिबेला मसित चारवटा चश्मा थिए । दुईवटा चश्मा मेरै नजरमा रहेका छन् । दुईवटा चश्मा भने मेरो नजरमा रहेका छैनन् । कतै परेका हुन सक्दछन् । यी दुईमध्ये एउटा लेखपढ गर्दा मात्र लगाउने चश्मा हो । अर्को वाइफोकल चश्मा हो । म वाइफोकल चश्मा बाटोमा हिंड्दा यदाकदा अनकम्पोर्टेवल माने पनि लगाउने गर्दछु ।

म सम्झन्छु मेरो बुवा रविलाल साहनी लेखपढ गर्दा मात्र चश्मा लगाउनु हुन्थ्यो । अरु बेला उहाँ चश्मा खोलमा राख्नुहुन्थ्यो । उहाँले गोरखपुर, बटौली, पोखरा कुनि कहाँ आँखा जँचाएर वा कतै नजँचाई कहाँदेखि किनेर चश्मा लगाउन थाल्नु भएको थियो त्यो मलाई थाहा छैन । उहाँले त्यतिबेला चश्माका डाक्टर नभएर उमेरको चश्मा किनेर लगाउनु भएको थियो कि वा चश्मा दोकानबाट आफूलाई जुन चश्मा लगाउँदा लेखपढ गर्न सजिलो हुन्छ त्यही चश्मा किनेर लगाउनु भएको थियो कि ? यी सब कुरा मलाई थाहा छैन । म केवल यति मात्र जान्दछु बुवा लेखपढ गर्दा चश्मा लगाउनु हुन्थ्यो । उहाँसित एउटा चश्मा थियो । मलाई बुबाले आफ्नो चश्मा कतै हराएको पनि थाहा छैन । बुबाले आफ्नो चश्मा फेरेको पनि मलाई थाहा छैन । शायद उहाँले आजीवन एउटै चश्मा प्रयोग गर्नु भएको थियो ।

म सोंच्दछ यतिबेला म आँखाका डाक्टरहरूका बीचमा छु । आँखाका चश्माका बजारको बीचमा छु ।  म जतिबेला पनि आफ्ना आँखा जचाउन सक्दछु । म जतिबेला पनि जस्ता भने पनि चश्मा सजिलै किन्न वा फेर्न सक्दछु । तर त्यतिबेला दूर दरााज बाग्लुङ गल्कोटमा बसोबासो गर्ने बुबालाई आफ्नो एउटा चश्मा हराए वा टुटे फुटे हैरान परिशानमा पर्नु पर्दथ्यो । लेख पढको काम ठप्प हुृन सक्दथ्यो । शायद अर्को चश्मा किन्न उहाँलाई तीन चार दिनको बाटो पैदल हिंड्नु पर्दथ्यो । पोखरा, बटौली कहाँ कहाँ पुग्नुपर्दथ्यो । हुन सक्दछ , गोरखपुर नै जानु पर्दथ्यो । कहाँ पाइन्थे र त्यतिबेला जहाँ तहाँ गाउँ घरमा चश्मा । वास्तवमा अझै पनि कहाँ पाइन्छन् चश्मा दूर दराजमा । गाउँघरमा ।

बुबाले लगाउने गरेको पातलो फ्रेम भएको चश्मा अझ पनि मेरा आँखा वरिवरि घुमे जस्तो लाग्दछ मलाई ।  

बुबाको असामयिक निधन भए पछि उहाँले लगाउने गरेको चश्मा एउटा कुनामा थन्किएर बसेको थियो । मलाई आमा तुलसीले बताउनु भएको थियो एक दिन बाँसखोलाका काना बाबुसाहेवले उहाँलाई भने  — मुखिनी मुखियाको उमेर र मेरो उमेर एउटै हो । मुखियाको चश्मा मलाई मिल्छ । उनको  चश्मा मलाई देऊ । मैले तेरो बुबाको चश्मा बाँसखोलाका काना बाबुसाहेवलाई दिएँ । 

कहिलेकाहीं म सोच्दछु , बाँसखोलाका मेरा बुबा दौंतरी ठकुरी बाबुसाहेवले लगाएको मेरो बुवाको चश्मा उनको शेष पछि त्यो सही सलामत नभए पनि त्यसको केही अवशेष होला कि नहोला ?

८—२—२०७६

२२—५—२०१९


Comments

Popular posts from this blog

लालबीन क्षेत्रीको सम्झनामा

  हालै नागालैण्डको डिमापुरमा लालबीन क्षेत्रीको असामयिक मृत्यु भएको खबर पाएँ  । दुखित भएँ ।  उहाँको मृत्युको खबरले मलाई  सर्वप्रथम शिलाङ पुरायो । हाम्रो भेट र चिनाजानी शिलाङमा भएको थियो । अझ कुरा खु्लाएर भन्नु पर्दा हाम्रो प्रथमभेट गल्फलिंकमा भएको थियो । एशिया कै नामूद गल्फ फिल्ड गल्फ लिंकमा भएको थियो । त्यहाँ हामी पिकनिकमा उपस्थित थियौं । कुनि कताबाट mाालबीन क्षेत्री त्यहाँ झुल्किए । उनका साथमा अन्य कुनै व्यक्ति पनि हुनु पर्दछ । तर म स्मरण गर्न सकिरहेको छैन । जे होस्, लालबीन बडो रमाइलो व्यक्ति रहेछन् । नाच गान जानेका व्यक्ति रहेछन् । उनी त्यस पिकनिकमा नाचे गाए ।  शायद त्यही नाचगानले गर्दा नै उनी मेरो नजरमा परे । मेरो सम्झनामा रहे ।  हाम्रो त्यो भेटले पछि राजनीतिक सम्बन्ध समेत स्थापित  गर्यो । उनी बाम राजनीतिमा सम्पर्कित भए । पुष्पलालको नेतृत्वको कम्युनिष्ट पार्टीका नजिक भए । उनी डिमापुरमा सामाजिक साहित्यिक र सांस्कृतिक कार्यमा पनि क्रियाशील रहे ।  लालबीन क्षेत्रीको पुख्र्यौली घर स्याञ्जा हो ।  तर उनी स्या)ञ्जा पुगेको मलाई त्यति सम्झना छैन ।...

त्यो फेरि फर्केला कथातिर फेरि फर्किंदा

     ।  मैले गल्कोटमा विद्यार्थी कालमा त्यो फोरि फर्केला कथा अध्ययन गरेका थिएँ । मलाई त्यस कथाले निकै नै प्रभावित पारेको थियो । मेरो बाल्यकालमा नै  लोककथाप्रति निकै धेरै रुचि भए पनि आधुुनिक कथाका सम्बन्धमा मेरो कुनै खासै ज्ञान थिएन । त्यतिबेला म शायद भवानी भिक्षुको नामसित परिचित भएको थिएँ थिएन त्यो पनि मलाई थाहा छैन । तर पनि उनको त्यो फरि फर्केला कथाले मलाई निकै प्रभावित पारेको थियो । हो, मलाई त्यो फेरि फर्केला कथाले त्यसरी नै प्रभावित पारेको थियो जसरी मलाई मैले आसाममा हाई स्कूलमा अध्ययन गर्दा अंग्रेजी पाठ्य  पुस्तकका दुई कथा लिउ टल्सट्वायको  हाउ मच लैण्ड डज ए म्यान निड र अमेरिकी कथाकार वाशिंगटन आरभिङको  रिप भ्यान विंकल तथा हिन्दी पाठ्य पुस्तक गद्य माधुरीेको  चन्द्रधर शर्मा गुलेरीले लेखेको कथा उसने कहा थाले प्रभावित पारेका थिए । भनिन्छ चन्द्रधर शर्मा गुलेरीले जम्मा दुईबाट कथा लेखेका थिए । अर्को कथा पढ्ने मौका त मैले पाइनं । खोजेर  पढिन पनि । तर मलाई उसने कहा था कथा एउटा जीवन्त कथा जस्तो लागेको थियो । मलाई कता कता उसने कहाँ था र त्यो फेरि...

जय फासीवाद

जमीनबाट बर्खे च्याउ जस्तै उम्रिने होइन फासीवाद आकाशबाट असिना जस्तै बर्सिने होइन फासीवाद कुनै राजा महाराजाका बाहुलीबाट तुल काटेर आउने होइन फासीवाद कुृनै मंत्री महोदयका कर कमलबाट पानस बत्ती बालेर आउने होइन फासीवाद कुनै हातमा जलका करुवा समातेका पंच कन्यालाई अघि लाएर आउने होइन फासीवाद कुनै मठ मंदिरमा मण्डपमा बेदका ऋचा पढेर गीता पाठ गरेर शख घण्टी बजाएर बाजा बजाएर कर्नाल फुकेर नरा लगाएर ढोल पिटेर कुनै अग्लो डाँडाबाट हाको हालेर राँको बालेर हो हल्ला मच्चाउादै घोषणा गर्दै आउने होइन फासीवाद लोकतन्त्र कै जामा पहिरिंदै आउँछ फासीवाद लोकतन्त्र कै गीत गाउँदै आउँछ फासीवाद लोकतन्त्रकै नारा भट्टाउँदै आउँछ फासीवाद लोकतन्त्र कै झण्डा बोकेर आउँछ फासीवाद शान्ति सुरक्षाको नाममा आउँछ फासीवाद अमन चैनको नाममा आउँछ फासीवाद ऐन कानून संविधान कै नाममा आउँछ फासीवाद जति गैर कानूनी भए पनि कानूनी राजकै नाममा आउँछ फासीवाद लोकतन्त्र कै गर्भबाट जन्मिन्छ फासीवाद लोकतन्त्रकै अभ्यासबाट हुर्किन्छ फासीवाद लोकतन्त्रक्रै पक्ष पोषणबाट फैलिन्छ फासीवाद लोकतन्त्रकै संम्बद्र्धन संरक्षणबाट झंिगिन्छ फास...